Heb jij wel eens een overtreding gemaakt mbt transport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariellev89

Heb jij wel eens een overtreding gemaakt mbt transport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 12:35

Lieve Mensen,
Voor ons verslag aan het CAH zijn we opzoek naar overtredingen over het transport van het paard.
Ben jij wel eens aangehouden? Waar keken ze naar? Welke overteding heb je gemaakt?
Zouden jullie deze vragen willen beantwoorden en aan kunnen geven welke bevindengen je daar
bij had?

Mvg,

Mariëlle Vogelaar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:42

Ik ben nooit aangehouden maar een kennis van mij wei. Die ging met een VW golf met 2 paards trailer mét 2 paarden erin (dikke 2 ton aan de haak achter een Golf! ;( ) ten tijde van de varkenspest, dwars door het gebied waar een transportverbod was naar huis. Ze kwamen terug van kamp en hadden geen erg in de transportverboden....
Paarden en trailer zijn in beslag genomen, fikse boete gehad (had ook geen E), leuke kosten van 2 weken stalling paarden en de boete voor het rijden met de Golf hebben ze maar niet gegeven.... 8)7 Oom agent was not amused!

Dezelfde bestuurder heeft later met 1 paard in die trailer met die Golf m onder een te klein viaduct geparkeerd, hele trailer aan gort, paard mankeerde niks maar die stond wel wat raar te kijken vanuit zn cabrio. :n

rommulus

Re: Heb jij wel eens een overtreding gemaakt mbt transport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:48

Cissy heeft die man een gaatje in zijn hoofd ofzo ?

Wij zijn ook wel eens aangehouden met een caddy en 1,5 paards waar sil op 3 jarige leeftijd in stond
Agenten waren alleen nieuwsgierig

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:51

Wij zijn een keer van de snelweg gehaald omdat we te hard reden (110) met een lege trailer achter de auto, we moesten een paard gaan halen.
Bord "volgen" ging aan, bij de afrit, de politie ging voor ons op de vluchstrook rijden en om te stoppen gingen ze in een keer vol op de rem. Wij moesten een noodstop maken en stonden 2 mm van hun auto af stil.
Er werd naar de reden van te hard rijden gevraagd en alleen het rijbewijs werd gecontroleerd.

Ik heb daarna de agent aangesproken op zijn levensgevaarlijke remgedrag bij de aanhouding, zij konden niet zien dat de trailer leeg was want het zeil was dicht, en uitgelegd dat als er paarden in hadden gestaan wij bij hun auto vol achterin hadden gezeten en de paarden waarschijnlijk letsel op hadden gelopen.
De agenten schrokken achteraf eigenlijk wel, boden daarvoor hun excuses aan en we konden daarom zonder boete doorrijden :D .

In Duitsland zijn we recent een keer aangehouden op de snelweg voor een controle die wilden echt alles zien. Identiteitsbewijs, rijbewijs, papieren auto en trailer en papieren paarden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:54

Wel eens een paard van belgie naar nl verhuist zonder te keuren. (Schijnt verplicht te zijn maar nooit gecontroleerd te worden.) Niet aangehouden oid.
(Paard was kort daarvoor wel gewoon klinisch gekeurd, dus ik vond het onzin om nog es 100 euro aan een keuring uit te geven, doeeeei!)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:00

Wij zijn wel eens gecontroleerd (door aid) op paspoorten en chip. Toen (6 jaar geleden) waren er bij mij nog veel twijfels over of ik ze zou chippen. 2 van mijn 3 paarden waren daarom niet gechipt. De chauffeur is er met een waarschuwing vanaf gekomen (die is aansprakelijk, niet de eigenaar van de dieren).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:02

Ik ging met een paard richting een evenement in Utrecht toen we werden aangehouden. Alles was in orde qua gewicht e.d. alleen hadden we de remkabel verkeerd bevestigd. Namelijk over de trekhaak gehangen, terwijl hij aan een vast onderdeel van de auto vast moest zitten. Daar kregen we een bekeuring voor van 60 euro.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:04

Wij zijn een keer aangehouden door de AID, ze wilden alleen de chip en het paspoort controleren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:06

Nooit aangehouden, maar wel wat overtredingen begaan idd :=
Mijn pony is verhuisd van stal zonder paspoort op zak (was kwijt, dus had het ook niet zomaar op kunnen halen).
Voor de rest nooit met paard, wel met een te zware trailer achter een te kleine auto hooi gaan halen en met een trailer zonder papieren op zak gereden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:20

Mijn vriend is ooit eens aangehouden voor controle op rode Diesel. Wat ze alleen wel over het hoofd zagen was dat hij in een BENZINE auto reed :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:29

bromfiets schreef:
Ik ging met een paard richting een evenement in Utrecht toen we werden aangehouden. Alles was in orde qua gewicht e.d. alleen hadden we de remkabel verkeerd bevestigd. Namelijk over de trekhaak gehangen, terwijl hij aan een vast onderdeel van de auto vast moest zitten. Daar kregen we een bekeuring voor van 60 euro.

Ehm, even voor de duidelijkheid: de remkabel mag niet over de trekhaak gehangen worden? Of wel over een vaste trekhaak? (ik ken eigenlijk niet anders dan die lus over de trekhaak hangen...)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:31

Ook niet over een vaste trekhaak :n

De gedachte er achter is dat de kabel dan door de trillingen van de kogel af kan schieten en dan is heel de werking van je kabel weg. Hij moet dus met het clipje vastgemaakt worden aan een vast onderdeel van je auto. Heel veel mensen doen het nog, maar het is dus strafbaar.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:36

Er zit zo'n oog naast de trekhaak
Daar hoort ie aan vast te zitten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:39

klopt :j ik ben een keer aangehouden ( tijdens een grootscheepse controle bij Zwolle) toen had ik ook mijn remkabel verkeerd bevestigd :j Kreeg geen boete, gelukkig! wel gelijk bij halfords zo'n bevestigings hulpstuk gekocht
Afbeelding
zie http://www.caravantrekker.nl/algemeen/breekkabel.php

Ook werd toen gecontroleerd of ik een paardenpaspoort bij me had en of het klopte bij het paard in de trailer :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:45

Jij hebt gewoon een roze remkabel :')

Zo'n bevestigingsstuk is dus ook ok... dan ga ik er ook snel eentje halen! Heb nooit echt meegekregen dat de lus om de trekhaak niet voldoet, iedereen doet dat hier... :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:46

@ Splinter, Hadden die mensen die dat gingen controleren wel verstand hiervan dan? Chip gecontroleerd bijv?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:48

95% van de b-vrachtwagentjes rijden te zwaar geladen...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:50

GamblersCup schreef:
Jij hebt gewoon een roze remkabel :')

Zo'n bevestigingsstuk is dus ook ok... dan ga ik er ook snel eentje halen! Heb nooit echt meegekregen dat de lus om de trekhaak niet voldoet, iedereen doet dat hier... :o

is voorbeeldplaatje hoor :+ Heb een hele stoere zwarte :')

vibabu schreef:
@ Splinter, Hadden die mensen die dat gingen controleren wel verstand hiervan dan? Chip gecontroleerd bijv?

:n ze keken of het paard 'enkele' witte haren op het voorhoofd had en bruin was :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:51

Cool, ik heb een Fries.... kan dus gewoon elk zwart paard op het paspoort van mijn Fries vervoeren... :D

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:52

Een keertje puur aangehouden om te controleren of de trailer in orde was,dit was zo dus mochten door.
En een keertje voor te hard rijden, werd alleen naar reden gevraagd en werd verder niet in of om de trailer gekeken. wel bekeuring voor het te hard rijden gekregen.
Begin dit jaar twee oudere paardjes zonder chip vervoerd maar dit was een noodsituatie ze moesten er zo snel mogelijk weg, gelukkig niet aangehouden toen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:54

tenzij oom agent tegenwoordig zo;n scanapparaat heeft :+ maar lijkt me niet :n

Ze deden toen ook vooral 'technische' controle ( dus meer rijbewijs, trailer, trekhaak etc)

als ze een controle op de paarden doen lijkt me dat er een DA bijstaat met scanner :j

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:58

Nooit aangehouden. maar ik ben wel eens halverwege de rit er achter gekomen dat ik het paspoort van mijn paard was vergeten := Natuurlijk vergeet ik dat nu niet meer. :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:59

GamblersCup schreef:
Cool, ik heb een Fries.... kan dus gewoon elk zwart paard op het paspoort van mijn Fries vervoeren... :D

Ik heb een paspoort waarin zelfs geen naam staat :+ dus zolang de chip niet gecontroleerd word kan je daar in principe elk paard mee vervoeren :P

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:01

De controles op paarden I & R (identificatie en registratie ) wordt volgens mij ook niet uitgevoerd door oom agent, maar juist door de AID, ik heb met hun dan ook geprobeerd contact op te nemen maar dat wil niet echt lukken wat erg jammer is.
In iedergeval alvast bedankt voor alle reacties, ik kan hier veel mee, hopende op nog meer reacties.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:08

Ik ben de eerste keer dat ik met trailer op padd ging aangehouden. Zwaaide naar passerende agenten die erg naar binnen keken. Meisje wat mee was had het heel benauwd, maar ik wist dat alles in orde was. Ik werd en wordt altijd veel jonger geschat en ze dachten dat ik 17 was (ipv 23)