Dakotah schreef:Helaas zijn ze niet te vinden idd.
Laatst weer 1 uitgeprobeerd, zou ook verkeersmak zijn, ik reed weg, beest al helemaal kijkerig.
De straat op al moeilijk doen.
Vlogen eenden uit de sloot, weer stuiteren en doen.
Tja zegt die vrouw ze gaan nooit op buitenrit.
Eh hoe worden ze dan verkeersmak?
Uitgebreid naar gevraagd voor ik ging kijken.
Echt balen.
Snap ook niet aangezien er zoveel vraag naar verkeersmakke paarden is, er door de handelaren niet op ingespeeld wordt.
Ben nu al 2 jaar op zoek en niks gevonden.
Zou er een redelijke prijs voor betalen, maar geen 1000 meer.
Dat ze niet te vinden zijn is natuurlijk dikke onzin.
Ik, bang na een val en ervan overtuigd dat een rijpaard nooit meer wat zou kunnen worden, heb er ook 1 gevonden. Alleen moet je je zoekgebied uitbreiden, een KWPN'er word het niet, tuurlijk zijn ze erbij die wel braaf zijn maar je moet ze met een lampje zoeken.
Ik ben terecht gekomen bij Nimber hier op bokt, ik ging een weekendje paardjes aaien en was van plan er vast niet op te stappen. Nimber heeft me zover gekregen dat ik wel weer opstapte en wel op een groninger. De meeste mensen hebben bij het woord Groninger een beeld voor ogen van een lomp karrepaard wat ze beslist niet zijn, bij haar lopen ze hoog in de dressuur.
Ik ben weggegaan met een enorme twijfel over de aankoop (na 1 weekend!!) en heb uiteindelijk een jaarling gekocht. Bekenden van mij maakten me uit voor een idioot, ben je zo bang en dan koop je een jaarling! Beestje heeft heel wat wandelingen moeten maken met me en oh wat was ik bang maar hij heeft nooit, nooit een stap verkeerd gezet.
Inmiddels is meneer 4 (en 1,79 hoog) en loopt hij recreatief dressuur, is meegeweest naar het strand, naar het bos, naar een onderlinge wedstrijd en een weekendje uit logeren en hij heeft nog nooit 1 stap verkeerd gezet, tuurlijk kijkt hij weleens maar opzij springen, bokken,, steigeren, ervandoor gaan..nooit.
Zelfs met de meest bange mensen op stal ga ik mee buitenritjes maken, want die van mij gaat toch overal wel langs, zwaar verkeer kijkt hij niet naar, bruggetjes stapt hij zonder aarzelen op en als er dan tijdens een galopje eenden opvliegen vraag ik me voorzichtig weleens af of hij niet doof en blind is want hij doet niks. Gisteren is hij voor het eerst geschoren, het meisje wat kwam scheren wilde hem eerst laten wennen aan het scheerapparaat maar hij heeft tijdens het scheren staan slapen, was de eerste keer, en vanmorgen kon ik opstappen en wegrijden
Ze zijn er dus echt wel, misschien eens kijken naar een Groninger. En ik heb voor dit brave paard, wat Nimber me al voorspelde dat hij zou worden, echt niet de hoofdprijs betaald.