Het is toch mijn paard...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alissa_Yara

Het is toch mijn paard...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 23:19

Hoi,

Ik heb moet even mijn verhaal kwijt, en ik vraag me af hoe jullie hiermee om zouden gaan.
2 weken geleden heb ik mijn 2e paard gekregen. Ik ben heel blij met haar en ze is echt super.
Maar nu het probleem; de vorige eigenaren zijn in die 2 weken al een stuk of 3 keer langs geweest op de pensionstal waar ze nu staat.
Dat vind ik op zich niet zo erg, natuurlijk moeten ze het verwerken en ik snap best dat ze langs willen gaan daar zit ik ook echt niet mee, maar het probleem is dat ze haar dan ook uit de stal halen.
Dat hoorde ik van een vriendin op stal. Ze haalden haar uit de stal en gingen lekker rondjes wandelen over het terrein. Dit is toch niet normaal? Ze is toch van mij, dan ga je haar toch niet meer zomaar uit de stal halen? Ik vind dat ze moeten beseffen dat het paard niet meer van hun is maar ik weet echt niet hoe ik dit netjes kan vertellen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? :?

Alvast bedankt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:20

Gewoon zeggen dat je het prima vindt als ze eens langs komen om te kijken, maar dat ze haar niet zonder jouw toestemming uit haar stal mogen halen, aangezien ze nu jouw paard is. Als je dit rustig vertelt lijkt me dat je weinig verkeerd kunt doen. En als ze het niet goed opvatten ook prima, dan zou ik ze zeggen dat je liever hebt dat ze niet zomaar onaangekondigd langs komen. Als ze het dier niet kunnen loslaten hadden ze het niet moeten verkopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:22

Ik zou even contact met ze opzoeken en zeggen dat je daar niet gediend van bent. Ben het helemaal met je eens, het is jou paard.
Feitelijk gezien is er geen verschil tussen deze situatie en wanneer ik jou paard uit zijn stal zou halen en er mee zou gaan wandelen. Zowel ik als de oude eigenaar hebben daar geen toestemming voor van de eigenaar.
Zou ook de staleigenaar inlichten.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:23

gewoon zeggen en als je het ook vervelend vind dat ze zo vaak komen. vertel ze dan dat ze eerst aan jouw moeten vragen of het mogelijk is dat ze komen. want verwerken of niet het is jouw paard

Anoniem

Re: Het is toch mijn paard...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:25

Inderdaad, het is jou paard. Duidelijk maken dat je wilt dat ze enkel op afspraak komen. Als ik mijn verkocht veulen bezoek (is al 1.5 nu) bel ik altijd eerst of ik kan langskomen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:26

jij bent degene die verantwoordelijk is voor eventuele schade/ongelukken dus jij bepaalt wie er wanneer aan jou paard komt en wie haar uit stal haalt. Ik zou gewoon een mailtje sturen. Dat je wilt weten wat er met jouw paard gebeurd o.a om bovenstaande reden maar ook omdat je het zelf niet prettig vind. Als ze het paard niet hadden willen verkopen, hadden ze het niet moeten doen.

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:27

Ze heeft gelijk.
Dat ze het moet verwerken oke. Maar uit de stal halen gaat gewoon tever.
Maar als je het op een boze manier vertelt dan reageert ze er ook boos op.
Dus gewoon rustig vertellen, hoe boos je ook bent. En niet via email of sms of iets.
Maar gewoon wecht praten. Face in face.

Vankje

Zou contact met hen opnemen en aangeven dat je hier niet blij mee bent. Prima dat ze (af en toe) langskomen, maar te pas en te onpas langskomen en dan ook nog je paard uit z'n stal halen... nee, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n
Zou idd ook je stalhouder inlichten :j

kimberley82

Dat is inderdaad apart zeg
Vraag mij ook af hoe ze dat uberhaupt bedenken, terwijl ze haar verkocht hebben.
Van andermans paard blijf je af. Klaar.
Kijken mag, aankomen niet. dat word de meeste mensen van jongs af aan geleerd toch? :D
Wel netjes blijven natuurlijk. Weet ook niet of je deze mensen al langer kende?

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 23:28

Ze had gisteren wel gesmst of ze mocht komen, maar ik had doorgegeven dat ik moest werken dus dat ik er zelf niet bij kon zijn en of ze misschien vandaag kon komen zodat ik erbij kon zijn. Toen hoorde ik niks meer dus ik dacht dat ze vandaag mee zou gaan, en toen smste mijn vriendin dus dat ze toch gewoon waren gegaan terwijl ik er niet bij was. En ook geen smsje meer gehad of niks. Ik vind het een beetje raar allemaal.
Als het nog 1 keer gebeurd ga ik ze sowieso opbellen. Wat nou als ze aan het wandelen zijn en er gebeurd iets, paard schiet de weg op en komt voor een auto. Dan is het wel mijn paard en kan ik voor de kosten opdraaien..

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:30

zal niet afwachten op een feit nog een keer, zal wel vertellen dat dit niet de bedoeling is. dat he er gewoon bij wil zijn.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:31

ik zou ze zeggen dat ze mogen komen als jij er ook bent, op afspraak dus niet zomaar komen en je paard uit de stal halen vind dit namelijk niet normaal. paard is verkocht aan jou dus dan hadden ze hem zelf moeten houden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:32

zou ze sowieso niet te vaak laten komen, want dat maakt het voor et paard en jou en hun moeilijker :) 1 x in de 2 maanden oké, maar niet elke week

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 23:33

Ja inderdaad, paard moet zelf ook wennen en dat gaat echt niet als hun steeds komen.
En ze verkochten hem vanwege tijdgebrek en nu komen ze ineens te pas en te onpas aanzetten om hem vervolgens uit zijn stal te halen en alles. Ik ga morgenvroeg wel bellen, het is nu een beetje laat maar ik vind wel dat ze moeten beseffen dat dit niet normaal is..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:34

Vind het niet kunnen. Je pakt niet zonder overleg een paard van een ander, verkocht is verkocht.
En dan gaat het niet eens om als er wat gebeurt. Ik zou dat zeker even laten weten op een nette manier.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:36

Vind het erg brutaal dat ze dat zo doen.!!
Ten eerste vind ik dat ze niks op jouw pensionstal te maken hebben als jij er zelf niet bij bent en ten tweede zomaar eruit halen en er mee gaan wandelen gaat al helemaal te ver.
Vind het knap dat jij er zo koel onder blijft,ikzelf had al steigerend aan de telefoon gehangen nadat ik op de hoogte gesteld was!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:38

ik zou zeggen dat ze best een keer mogen komen kijken, maar dan alleen als jij er bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:38

Inderdaad, zou toch echt even contact met hun opzoeken en uitleggen waarom je dit niet wilt en afspraken wilt maken wanneer hun langskomen en anders dat ze niet komen. Het is jou paard nu en jij kan opdraaien voor de kosten als er wat gebeurd. Kan je ook niet vragen aan je vriendin, stalgenoten en staleigenaar of die die meiden wil aanspreken mochten ze toch weer komen zonder toestemming?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:39

Zulke mensen zou ik helemaal niet meer laten komen eigenlijk, en dat zou ik heel goed duidelijk maken... :o
Waar halen ze het lef vandaan?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:40

Jeetje, wat een brutale mensen!
Ik zou ze ook gewoon even opbellen, en rustig en vriendelijk vertellen dat je het prima vind dat ze langskomen, maar dan wel minder vaak, en dat je er zelf bij wil zijn. Ook even de staleigenaar inlichten, dan kan hij/zij het een beetje in de gaten houden of ze zich daadwerkelijk aan de afspraken houden.
Succes nog!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:43

Paddenpad schreef:
Vind het erg brutaal dat ze dat zo doen.!!
Ten eerste vind ik dat ze niks op jouw pensionstal te maken hebben als jij er zelf niet bij bent en ten tweede zomaar eruit halen en er mee gaan wandelen gaat al helemaal te ver.
Vind het knap dat jij er zo koel onder blijft,ikzelf had al steigerend aan de telefoon gehangen nadat ik op de hoogte gesteld was!

Al steigerend nog wel!

maar ik vind het ook erg a-sociaal. Ik zou idd morgen even contact zoeken en zeggen dat je dit niét wilt hebben. Het paard is nu van jou en ze kunnen niet wanneer ze willen komen kijken/paard uit box halen. Zij hebben hem verkocht en moeten geen last vormen voor de koper. Wat lijkt me dit vreselijk irritant!
Laatst bijgewerkt door Batlow op 06-11-11 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:44

Met zulke mensen zou ik ook heel erg snel klaar zijn. Die zou ik gelijk bellen en melden dat ze niet meer welkom zijn na zulke geintjes. Kom zeg, geen enkel normaal denkend mens zou dit in z'n hoofd halen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:47

slotje op de staldeur doen !
en als ze dit blijven doen aangifte

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:48

Gewoon even melden bij de pension eigenaar....normaal gesproken zijn "niet eigenaren,of familie daar van"niet welkom op stal....vreemd volk....dus opzouten....

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:49

nee geen slotje, als er iets gebeurt brand of zo dan kan niemand iets doen, gewwon bellen en zeggen dat dit niet kan