Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rhorseoutlet schreef:Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit eingelijk niet mag omdat het busje niet berekend is op zoveel extra gewicht. waardoor het dus eigenlijk levensgevaarlijk wordt. en oom agent vind je dan niet zo lief meer !!
denk aan een laadklep, verteviging vloer, zijwanden verstevigen, stangen, paard zelf etc. dit mag je echt niet mee nemen!!
Dandy schreef:Een quarter van 1.48m. Voorzover ik kan zien heeft een verhoogde transporter een hoogte van 1.90m, dat is echt wel voldoende. Kon alleen niets vinden over de lengte van de laadruimte en ik was benieuwd naar de laadklep en verzekering. Voor wat betreft de binnenkant ombouwen, dat komt echt wel goed, het is niet zo dat ik beun de haas zomaar wat in elkaar laat lassen, wees maar niet bang, ik ben echt wel zuinig op mijn paard
Valina schreef:Dandy schreef:Een quarter van 1.48m. Voorzover ik kan zien heeft een verhoogde transporter een hoogte van 1.90m, dat is echt wel voldoende. Kon alleen niets vinden over de lengte van de laadruimte en ik was benieuwd naar de laadklep en verzekering. Voor wat betreft de binnenkant ombouwen, dat komt echt wel goed, het is niet zo dat ik beun de haas zomaar wat in elkaar laat lassen, wees maar niet bang, ik ben echt wel zuinig op mijn paard
Dus je wil een Quarter in een Fiat Scudo/VW Transporter-achtige auto zetten, waar ook nog een laadklep achterin zit?
Zet je dan een luik in het tussenschot zodat hij zijn hoofd gezellig naast het jouw kan houden?
Ik denk dat de lengte van de laadruimte zeker niet voldoende is.
Om over het laadvermogen nog maar te zwijgen..
Dandy schreef:mmm mijn antwoord aan Valina is op mysterieuze wijze verdwenen ..
nog maar een keer.
Ik wil helemaal nog niets. Heb ooit een keer zo'n ding op internet te koop zien staan, een VW transporter, zag er keurig netjes uit. En ik heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik niet ben gaan kijken bij dat ding.
Dus iemand heeft het ooit gedaan, vandaar mijn nieuwsgierigheid !
Brainless schreef:Je zal hem op papier, wel moeten laten omzetten/omkeuren naar veewagen.
Want in een gewone auto/camper mag je geen paarden/pony's vervoeren.
ikke schreef:Laadvermogen KAN een issue zijn, maar dat is een kwestie van goed uitkijken VOORDAT je koopt!
Indien de wagen voldoende laadvermogen heeft, is de rest geen punt. Kennis van me heeft een Sprinterbus op die manier omgebouwd (laten bouwen). Enige nadeel aan die wagen was het bekende en oeverloze gebrek aan motorvermogen, maar dat is standaard in NL.
Valina schreef:ikke schreef:Laadvermogen KAN een issue zijn, maar dat is een kwestie van goed uitkijken VOORDAT je koopt!
Indien de wagen voldoende laadvermogen heeft, is de rest geen punt. Kennis van me heeft een Sprinterbus op die manier omgebouwd (laten bouwen). Enige nadeel aan die wagen was het bekende en oeverloze gebrek aan motorvermogen, maar dat is standaard in NL.
Maar een Sprinter is wel wat anders dan een Scudo of een Transporter toch?