Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
groetjes MaxMindy schreef:Ja dat klopt dat je eigenvervoerder bent en jij niet aan rusttijden gebonden, maar je paard wel
heel vreemd ik weet het , de reis gaat dus per trailer . Halverwege een stop voor de nacht . Moet te doen zijn lijkt me . Uiteraard moet er onderweg drinken worden gegeven en hooi lijkt mij niet handig omdat ik vind dat dat een hotsende en botsende bal is en had ik mij bedacht dat lucerne in de voorbak handiger is , knoeit ook minder . Marije_jiplover schreef:@ikke: niet als het het hobbymatig vervoer van eigen paarden betreft, zoals ik in mijn eerdere post ook al aangeef. Daarop is die verordening nl niet van toepassing, dat staat letterlijk in een van de eerste artikelen.
ikke schreef:Marije_jiplover schreef:@ikke: niet als het het hobbymatig vervoer van eigen paarden betreft, zoals ik in mijn eerdere post ook al aangeef. Daarop is die verordening nl niet van toepassing, dat staat letterlijk in een van de eerste artikelen.
Ik zou er niet blind op varen als ik TS was en even terdege het stuk doorlezen, alvorens daar zomaar conclusies uit te trekken.
Huertecilla schreef:sflj schreef:1800km aan 1 stuk met beesten in de trailer is gewoon misdadig. Probeer je eens voor te stellen wat dat voor zo'n paard betekent.
Begint dat niet al met een paard in een doodskist achter een doorgaans zwaar onderbemeten auto met 90 km/h door het verkeer sleuren?
ikke schreef:Huertecilla schreef:
Begint dat niet al met een paard in een doodskist achter een doorgaans zwaar onderbemeten auto met 90 km/h door het verkeer sleuren?
Wanneer is die auto dan voldoende bemeten??
sflj schreef:Dat het niet aan regels gebonden is, wil natuurlijk niet zeggen dat het verstandig is om dan maar een eind weg te karren met je (geliefde) paarden.
1800km aan 1 stuk met beesten in de trailer is gewoon misdadig. Probeer je eens voor te stellen wat dat voor zo'n paard betekent.
Verder gewoon gezond verstand gebruiken, goed voorbereiden (ik vind de tips van Merel erg goed!) en de dieren in de gaten houden.
Huertecilla en Ikke-want je mag niet meer dan 2 quotes in een post hebben? schreef:Begint dat niet al met een paard in een doodskist achter een doorgaans zwaar onderbemeten auto met 90 km/h door het verkeer sleuren?
Wanneer is die auto dan voldoende bemeten??
In het geval van een trailer met paarden als vuistregel maximaal 80% van het trekkergewicht. Bij zeer geschikte trekkers, bv met extreem korte achteroverbouw en/of andere technische voordelen kan dat uitzonderingsgewijs tot wel 100% zijn.
De rest is een compromis met het veiligheidsbelang van het paard in het belang van de ruiter/eigenaar.
Het hele vervoer door het verkeer is dat eigenlijk al. Hoe verder je de criteria oprekt hoe groter het compromis met de veiligheid van het paard.
Minder gewichts% is meer veiligheid.
Idem snelheid; speed kills.
)
] Vonnie84 schreef:Heb even wat gespeurd op bokt (ja, ik verveel me)
[TAO] Lange reis naar Frankrijk met de trailer
[TAO] 1 paard, 2 paards trailer, 4 uur, tips?
[TAO] Trailerrit van Italie naar Nederland; tips?
[TAO] Lange reis/ingewikkelde verhuizing
[TAO] paard mee op stage naar polen, doen? en hoe?
[TAO] Met paard naar het buitenland (binnen EU)
[TAO] 4 uur in trailer, zielig?