Prolako int geld, maar levert niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioren

Prolako int geld, maar levert niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 10:27

Graag had ik advies gehad hoe te handelen..

3 weken geleden hebben we online een hooiruif bij Prolako besteld, het bedrag (€ 1265,-) is direct via Ideal voldaan, maar toen bleef het stil ;(

We hebben al diverse malen geprobeerd contact op te nemen via het vaste- en mobiele telefoonnummer en het e-mailadres. Maar krijgen helaas geen reactie (beide telefoonnummers geven geen gehoor, uiteraard wel voicemail ingesproken)

Ik krijg er een zeer vervelend gevoel bij, het is toch een hoop geld en we hadden nu toch graag de ruif gehad om de paarden bij te voeren.

Wie heeft advies?

CD28

Re: Prolako int geld, maar levert niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:45

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:50

Staat er een leverings termijn bij de hooiruif ??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:54

CD28 schreef:
Probeer eens te bellen naar het loonbedrijf 0516-491245
Zit op hetzelfde adres maar heeft een ander telefoonnummer
http://www.loonbedrijf.org/prolako-donk ... 4540411410

Dit is hetzelfde nummer als op de site van Prolake staat, maar dat is wel een faxnummer......
Citaat:
Prolako - Herenweg 105 - 8435 WR Donkerbroek - T. 0516-492202 - M. 06 46038514 - F.0516-491925 - j.poortman@prolako.nl

Ondanks dat er (waarschijnlijk) een levertijd op zit, is het raar dat TS geen (telefonisch)contact krijgt.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:03

Het is ook jammer dat je er niet eventjes langs kan gaan, gezien het bedrijf in Friesland zit, en jij zelf in Limburg woont..
Tja, ik weet ook niet of er wettelijk wat word gezegd over de maximale leveringstijd. Anders misschien aangifte doen/even met de KvK bellen o.i.d.? Het bedrag wat jij betaald hebt is in ieder geval niet misselijk.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 13:33

Bedankt voor het meedenken!

Het nummer dat CD28 heeft gevonden is inderdaad een faxnummer en je raadt het al, ook dit nummer is niet in gebruik (had ook geprobeerd een fax te sturen).

Leverancier is verplicht om binnen 30 dagen na ontvangst van betaling de goederen te leveren, zoniet kan de koop ontbonden worden (correct me if i'm wrong).
Dus we hebben nog een paar dagen, maarja om het geld terug te krijgen zal ik toch contact moeten kunnen krijgen met deze man.
Het liefste heb ik gewoon dat hij levert, niet alleen voor de rompslomp, maar ook omdat we graag dit type ruif willen hebben welke hij aanbiedt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:52

Is er niet iemand op bokt die daar in de buurt woont en even voor jouw er langs wil gaan?

Heb je ook al een (aangetekende) brief er heen gestuurd?

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:06

josie schreef:
Is er niet iemand op bokt die daar in de buurt woont en even voor jouw er langs wil gaan?

Heb je ook al een (aangetekende) brief er heen gestuurd?

Misschien meldt een lieve bokker zich :o

Zodra de 30 dagen om zijn zal ik een aangetekende brief sturen waarin kenbaar gemaakt wordt dat we de koop ontbinden, maargoed zoals ik al eerder melde hoop ik dat er eerder reactie komt en de ruif alsnog geleverd wordt...

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:06

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:15

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:24

Stelvio schreef:
Bedankt voor het meedenken!

Het nummer dat CD28 heeft gevonden is inderdaad een faxnummer en je raadt het al, ook dit nummer is niet in gebruik (had ook geprobeerd een fax te sturen).

Leverancier is verplicht om binnen 30 dagen na ontvangst van betaling de goederen te leveren, zoniet kan de koop ontbonden worden (correct me if i'm wrong).
Dus we hebben nog een paar dagen, maarja om het geld terug te krijgen zal ik toch contact moeten kunnen krijgen met deze man.
Het liefste heb ik gewoon dat hij levert, niet alleen voor de rompslomp, maar ook omdat we graag dit type ruif willen hebben welke hij aanbiedt.

Niet als er wat anders is afgesproken (of iets anders in de voorwaarden staat).

Daarnaast moet je ze eerst in gebreken stellen (met een aangetekende brief) en ze nog 1x een ultimatum te stellen (bv 5 werkdagen), en indien het gekochte alsnog niet geleverd is dat je dan de koop ontbindt en je geld terug wilt.
Maar ja.... dat moet je dan nog wel zien te krijgen...

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 08:51

Brainless schreef:
Niet als er wat anders is afgesproken (of iets anders in de voorwaarden staat).

Daarnaast moet je ze eerst in gebreken stellen (met een aangetekende brief) en ze nog 1x een ultimatum te stellen (bv 5 werkdagen), en indien het gekochte alsnog niet geleverd is dat je dan de koop ontbindt en je geld terug wilt.
Maar ja.... dat moet je dan nog wel zien te krijgen...

Thanx voor de info!
Als het er zover van komt dat we het geld terug moeten vorderen zullen we dit via een incassoburea gaan doen, daar hebben we al contact mee gehad, zij schatten de kans positief in, daar het om een kredietwaardig bedrijf gaat.
Maar goed, we hopen nog steeds dat de ruif gewoon geleverd wordt...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:55

Tot voor kort woonde ik er vlakbij, maar kom er nog weleens dus mocht je willen dat iemand even kijkt/vraagt...

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:30

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:36

Suffe is dat de site er goed uitziet.
Alle gegevens erop staan en eigenlijk betrouwbaar overkomt...

Bokkers in de buurt van Donkerbroek svp melden :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:45

Ik woon er 50 minuten rijden vanaf... en dat vind ik net te ver om te gaan kijken.
Er zijn er vast wel die dichterbij wonen en even een kijkje willen nemen.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:40

F_Orumster schreef:
Tot voor kort woonde ik er vlakbij, maar kom er nog weleens dus mocht je willen dat iemand even kijkt/vraagt...

Als je eens in de buurt bent zou het heel fijn zijn als je zou willen kijken of er iemand aanwezig is op het bedrijf en navragen op welk telefoonnummer ze bereikbaar zijn :j

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:45

Dav schreef:
Suffe is dat de site er goed uitziet.
Alle gegevens erop staan en eigenlijk betrouwbaar overkomt...

Bokkers in de buurt van Donkerbroek svp melden :D

Klopt en het bedrijf staat ook al een poos bij de KVK ingeschreven en levert elk jaar netjes de financiele gegevens aan, dus komt helemaal niet malafide over.

Dus we hopen nog altijd op een goede afloop...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:54

Heb broertje even gevraagd, die komt er eerder langs dan ik. Hij keek op streetview en ziet een trailer staan en ziet eruit als een woonhuis. Zodra ie langsrijdt gaat ie ff kijken.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:12

F_Orumster schreef:
Heb broertje even gevraagd, die komt er eerder langs dan ik. Hij keek op streetview en ziet een trailer staan en ziet eruit als een woonhuis. Zodra ie langsrijdt gaat ie ff kijken.

Super *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:15

Stelvio schreef:
Kabouterdans schreef:

Deze site was ik ook al tegengekomen, geeft je geen goed gevoel ;(

Heb je serieus niet gegoogeld voordat je iets koopt voor zo'n bedrag? :=

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:57

Anthea schreef:
Heb je serieus niet gegoogeld voordat je iets koopt voor zo'n bedrag? :=

Deze klachten (behalve het tondeuse-messenslijp-verhaal ) zijn pas gemeld op deze site nadat wij de bestelling geplaatst hebben en vooraf aan de bestelling hebben wij nog telefonisch contact gehad met de vraag of de ruif op voorraad was, dus toen was er voor ons nog geen rede tot argwaan...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:27

Ik woon er vlak bij (10/15 km) en heb er van het voorjaar een suevia verwarmbare drinkbak met toebehoren besteld en geleverd gekregen. Er werd toen wel opgenomen en netjes gereageerd. Hoefde pas te betalen na levering (Adres bekend)

Er is een site waar je kunt checken of bedrijven failliet zijn of in surceance van betaling, soms wordt er nog wel bestellingen aangenomen terwijl ze niet meer kunnen leveren, is mijn man met een ander internet-verzendbedrijf overkomen. €1200,- is wel veel geld...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:30

F_Orumster schreef:

Het huis staat in het dorp, aan de doorgaande weg, en er staat een stukje omheining als showmodel in de voortuin, rechts van het huis een oprit naar achteren het erf op.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:03

Vandaag reactie via mail gekregen *\o/*
Morgen krijgen we de leverdatum door, we wachten af...