Hoe haal ik mijn vader over om....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Hoe haal ik mijn vader over om....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:07

Met de trailer voor mij te rijden! :D
Jullie dachten zeker een paard voor me te kopen? Helaas haha!

Mijn vader vind het volgens mij (indruk krijg ik) eng om met een trailer te rijden. Hij heeft zijn rijbewijs er wel voor maar die kreeg je vroeger standaard bij je rijbewijs, dus heeft hij nooit echt geoefend. Ik vind dit toch wel erg jammer omdat ik natuurlijk ook mijn rijplekken wil uitbreiden! Nu ik mijn oog heel erg op de jumpcross heb en dat niet zo 1,2,3 in de buurt zit vind ik dit best vervelend, omdat ik dit graag wil doen. Als hij niet wilt dan is het helaas jammer en moet ik iemand anders regelen, of wachten tot het in de buurt zit om er onder de man naar toe te lopen.

Het is niet echt dat het moet van me, maar is er misschien een toverwoord? *\o/*

X_Linz_X

Re: Hoe haal ik mijn vader over om....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:09

zeg: anders ga ik zelf achter het stuur zitten hoor!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:10

Ik ben het ook al onwijs lang bij mijn moeder aan het proberen, die wil het geen eens oefenen zonder paard.. Balen :P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:10

X_Linz_X schreef:
zeg: anders ga ik zelf achter het stuur zitten hoor!

Hahahaha, hmmm ik zou niet weten hoe ik een trailer er aan moet koppelen :=
Of anders paard vastmaken aan longeerlijn en longeerlijn vastknopen om trek haak, dan loopt peerd er gewoon achter zonder gedoe met trailer *\o/*

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:11

ZusJacobs schreef:
Ik ben het ook al onwijs lang bij mijn moeder aan het proberen, die wil het geen eens oefenen zonder paard.. Balen :P

Wees blij dat zij het al wilt oefenen!!!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:12

Geef hem anders een lesje trailerrijden kado.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:13

Misschien een paar lessen nemen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:13

Kun je hem niet aanbieden op jouw kosten een paar rijlessen met trailer te nemen? Mijn vader heeft 2 uur gelest en sindsdien heeft hij er geen problemen mee om met de trailer te rijden. Als je het nooit eerder gedaan hebt, kan ik me voorstellen dat het best spannend is om zonder begeleiding met zoiets kwetsbaars als een paard op pad te gaan.

edit: ik dacht hetzelfde als hierboven

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:13

Nikka schreef:
Geef hem anders een lesje trailerrijden kado.

Slim! Hoeveel kost zo'n lesje ongeveer?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:14

Yessy schreef:
Kun je hem niet aanbieden op jouw kosten een paar rijlessen met trailer te nemen? Mijn vader heeft 2 uur gelest en sindsdien heeft hij er geen problemen mee om met de trailer te rijden. Als je het nooit eerder gedaan hebt, kan ik me voorstellen dat het best spannend is om zonder begeleiding met zoiets kwetsbaars als een paard op pad te gaan.

edit: ik dacht hetzelfde als hierboven

Ja precies is ook, idd wel slim lesjes kado te geven. Ik ga morgen is rondkijken op internet!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:14

xxMaxx schreef:
ZusJacobs schreef:

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:14

uhmm, gewoon respecteren dat ie dat niet wil...........
mijn vader heeft een keer voor mij met de trailer gereden en hij vond het niet fijn omdat hij a geen ervaring had met aanhanger rijden en b nog nooit met een levend wezen in die aanhanger gereden.
ik vond het fijn dat hij mij hielp, maar ik ben zelf mijn e-rijbewijs gaan halen.
omdat ze het vroeger het er voor niks bij kregen missen ze de ervaring en dat kan ze inderdaad parten spelen, je kunt hem hooguit een rijles met aanhanger cadeau doen, dan kan hij onder begeleiding feeling krijgen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:16

xxMaxx schreef:
[/quote]
Oh hahahah! Ik las te snel, ik dacht dat ze eerst wilde oefenen zonder paard juist. Pfff het is al laat hoor :Y)

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:17

Dat kan verschillen maar ongeveer 65 euro per uur/les

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:17

Misschien moet je maar blij zijn dat hij het niet wil, het is natuurlijk niet voor niks zo dat je er tegenwoordig een speciaal examen voor moet afleggen. Dus een aantal lesjes cadeau geven is inderdaad een goed idee! Vindt je vader paarden verder wel een beetje interessant? Anders zal het ook wel lastig worden om hem gelijk voor een dag enthousiast te krijgen, haha.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:19

Xjosee schreef:
Misschien moet je maar blij zijn dat hij het niet wil, het is natuurlijk niet voor niks zo dat je er tegenwoordig een speciaal examen voor moet afleggen. Dus een aantal lesjes cadeau geven is inderdaad een goed idee! Vindt je vader paarden verder wel een beetje interessant? Anders zal het ook wel lastig worden om hem gelijk voor een dag enthousiast te krijgen, haha.

Nou haha, hij rijd me sowieso paar x per week naar stal, mijn prive taxichauffeur O:) mijn vader zit niet in de paarden, maar aait mn pony graag hoor! En hij praat ook tegen hem <3

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:19

ppfff als trailer rijdende moeder moest ik ook wennen ....
maar nu rij ik overal..... een overwinning noem je dat!! laat je moeder dit lezen ...
ik begon klein maar rij nu overal heen voor mijn 2 meiden..... wens je suc6

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:21

Mijn moeder gaat sowieso niet rijden!! Die is al niet zo van het autorijden. (snelwegen en wegen waar je 70/80 mag) maarja, op een weg maar je 40,50 mag rijdt zij 70/80.... Best wel tegenstrijdig. Mijn vader daarentegen doet al het rij werk. Zal hem moeten overtuigen!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:23

Als ik dit lees ben ik supertrots op mijn papa, die brengt me gerust 200km met de trailer om een weekje vakantie in de bossen te kunnen houden met mijn paard en haalt me ook weer op!

Mijn vader is dan wel vrachtwagenchauffeur die geregeld met dubbele aanhanger rijd, dus met de trailer is echt een peuleschil voor hem.

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, kon je met mij mee ;)

Toverwoord.. mm.. vraag het als cadeau voor je verjaardag en dat jij dan de benzinekosten op je neemt. Of in ruil voor (een deel van) je zak/kleedgeld?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:24

Oeehh als cado zou dat geweldig zijn!!!!!! Dat is echt een slimme. Dan zeg ik, als jij enkele lesjes neemt en ik betaal de helft, wil je dan voor mij trailer rijden, met puppy ogen *D dat is nog eens een nuttig cado waar je lange tijd profijt aan hebt!!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:25

laat je vader dit lezen dan...ik ben nu 39 jaar nog nooit met een aanhanger gereden en rij nu rustig met de trailer 5 uur lang overal heen ... gewoon doen .. rustig en niet teveel willen eerst zonder paard dan met ..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:28

tinkervrouw schreef:
laat je vader dit lezen dan...ik ben nu 39 jaar nog nooit met een aanhanger gereden en rij nu rustig met de trailer 5 uur lang overal heen ... gewoon doen .. rustig en niet teveel willen eerst zonder paard dan met ..

Als hij het alleen al probeert ben ik super blij! Dan merkt hij hoe het is en hoe hij het vind. Zou ik echt superblij mee zijn, omdat ik dat zo graag wil!! Dan kan ik met mijn pony trailertraining doen. Hij staat er binnen 5 min in, maar niet echt ontspannen. Dan kan ik dat ook rustig oefenen! Het hoeft voor mij ook echt niet meteen, mag er van mij part een jaar over doen voordat hij echt zeker is en voldoende heeft geoefend. Vind het top als hij het ooit zou doen

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:32

Haha, ben je wel bijna jarig dan?

verder is het of cadeau of kado maar geen cado :o

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:32

kan ik je helpen?? een x samen met je vader er bij ziet hij hoe makkelijk het is ...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:37

Xjosee schreef:
Haha, ben je wel bijna jarig dan?

verder is het of cadeau of kado maar geen cado :o

Ah joh, we zitten niet op school. Met die examens op komst denk ik al genoeg na, en morgen examenpresentatie..... Ben er zenuwachtig voor! Meestal ben ik degene die iedereen verbetert op zijn nederlands :o