Equimatch, besteld, betaald, niets geleverd:geen geld terug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Equimatch, besteld, betaald, niets geleverd:geen geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:35

Dus nu ben ik even benieuwd hoe jullie dit op zouden lossen aangezien ze niet op mijn mails en telefoontjes reageren. Voor de korte versie: Zie laatste alinea.

Ik heb op 4 augustus een bestelling geplaatst. Vlak hierna kreeg ik een bericht dat verschillende artikelen niet meer leverbaar waren terwijl ik deze nog wel kon bestellen op de site.

Daarom heb ik aangegeven enkele andere producten te willen bestellen in plaats van de niet leverbare voor een totaalbedrag van €90,18. Dit heb ik daarna direct overgemaakt.

Daarna kreeg ik weer een bericht dat enkele spullen niet leverbaar waren. Toen heb ik gezegd dat ik dan graag de wél leverbare spullen zou ontvangen en het bedrag van de spullen die niet geleverd zouden worden terug op mijn rekening zou krijgen. Dit kon, maar dat kon een maand duren. Toen heb ik gevraagd wanneer mijn bestelling geleverd zou worden. Dit was op een vrijdag. De dinsdag erop zouden ze op de post gaan.

Aangezien ik de spullen dat weekend erop nodig zou hebben, leek dat mij op tijd.

Toen ik de spullen die donderdag nog niet in huis had heb ik een aantal maal gebeld maar werd er niet opgenomen, waarop ik gemaild heb dat ik de bestelling zou willen annuleren als de spullen niet vóór het weekend geleverd zouden kunnen worden.

Daarop kreeg ik enkele dagen later een mail terug dat de spullen verstuurd waren maar dat ze teruggehaald zouden worden (?) en ik mijn geld terug zou krijgen.

Toen kreeg ik na vele telefoontjes €52,50 op mijn rekening gestort. Raar bedrag,maar goed, het was in ieder geval iets.

Daarna ben ik weer aan het bellen geslagen en heb ik onder andere het hele mailcontact tussen mij en Equimatch opgestuurd omdat ze deze kwijt waren en niet meer wisten wat er nou eigenlijk aan de hand was.

Kortom: ik heb een bestelling gedaan op 4 augustus en deze betaald.Ik heb geen enkel product uit mijn bestelling ontvangen. Ik krijg een gedeelte van mijn geld niet terug en ik weet niet waarom ik de rest niet terug krijg. het is nu ruim 2,5 maand later.Ik krijg geen contact met Equimatch.

Wat kan ik doen? Kan rechtsbijstand hier iets mee?

josie

Re: Equimatch, besteld, betaald, niets geleverd:geen geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:34

Aangetekende brief sturen waarin je alles vermeld tot op heden en ze in gebreke stellen (dit dient er letterlijk in te staan) en ze daarna nog 2 weken de tijd geven om het resterende bedrag terug te storten.
Op het i-net kan je voorbeeldbrieven vinden van 'ingebreke stelling'.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:39

Thanks! Ga ik gelijk doen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:40

als je via ideal betaald hebt, kun je binnen dertig dagen je geld terug laten storten..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:48

Ik heb niet via Ideal betaald. En al had ik dat wel gedaan....had ik het voor 4 september terug moeten laten storten..

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:57

Je kunt een betaling via Ideal niet laten storneren, dan kan alleen bij betalingen middels een machtiging.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:41

Heb je wel gezien dat ze verhuisd zijn? Ik weet niet of het telefoonnummer dat je hebt nog klopt, maar op de site staan in elk geval wel de juiste gegevens: http://www.equimatch.nl/home/ . Ik hoop dat je er met ze uitkomt, heel vervelend als het niet goed loopt met een bestelling die je via internet doet.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:42

Ja, ik heb gezien dat ze verhuisd zijn en alle nummers gebeld die op de site staan. Inderdaad heel vervelend, vooral omdat het in eerste instantie heel netjes opgelost leek te worden. Zie ook voor de rest nergens nare berichten over ze, dus het zal heus wel goedkomen, maar ik vind dit nu wel erg vervelend worden.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:09

Ik wacht ook al 3 weken op een bestelling die al betaald is. Heb ze net een mail gestuurd. Moet toch zeggen dat ik nu wel schrik van jou post. Paar maanden geleden had ik daar ook iets besteld en dat werd ook pas verstuurd toen ik ging bellen. Ik bestel daar de omega olie omdat hij daar het goedkoop is, maar ik denk dat het nu ook de laatste keer is.....

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:51

Is het een 'echte' winkel of alleen via internet? Anders zou ik ff een bezoekje brengen!

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:55

Wat vervelend! Dat heb ik ook met huppa gehad. Echt vervelend!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:02

Aniek2011 schreef:
Is het een 'echte' winkel of alleen via internet? Anders zou ik ff een bezoekje brengen!

Het is een echte winkel en ik moet zeggen dat ik altijd alleen maar lovende verhalen over ze hoor(ze zitten hier vlakbij), ik zou als je in de buurt bent even een keer langsrijden!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:23

Tja ik woon in Overijssel en winkel is in Braband...
Ik ga er vanuit dat het goed komt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:20

TinePine, als het de Equimatch-winkel is die ik denk dat het zou moeten zijn, dan zit die in Roden, dat ligt tegen Leek aan op de grens Groningen/Drenthe. Eerst zaten ze in Leek, waar Divoza ook zit en ze zijn per 1 september verhuisd naar Roden, waar de Paardendrogist ook zit.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:00

Oh vergissing, Sorry. Dan kom ik toch wel regelmatig in de buurt, maar ik hoop dat ze het toch gewoon opsturen. Heb alleen nog niets gehoord. Anders moet ik maandag maar even bellen.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:09

Van hieruit een positief verhaal: Ik heb 10 okt voor het eerst bij equimatch besteld en heb het een paar dagen geleden netjes binnen gekregen. Hoop dat het bij de anderen hier in het topic snel in orde komt. Het zou in elk geval netjes zijn als ze iets van zich lieten horen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:19

Ik heb weer gebeld....nu wel contact gekregen en ze zou er achteraan gaan. Heb echter weer niks gehoord.

En niks ontvangen.

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:19

Hier ook een vervelend verhaal. Heb spullen besteld en weer retour gestuurd omdat de spullen niet goed waren. Nu al 2 maanden bezig om geld retour te krijgen :-(

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:10

Hmmm, dan zijn ze duidelijk niet zo erg van het geld terug betalen. Snap niet wat er nu zo moeilijk aan is.

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:12

Heb ze al een boze mail gestuurd waarin ik ze nog 4 werkdagen de tijd geef om het geld terug te storten en zo niet, dat ik de rechtsbijstandverzekering inschakel.
Hou je op de hoogte!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:14

Thanks, hoor graag wat de reactie is!

Bij mij reageren ze niet eens meer op de mails.

Ben nu bezig met een ingebrekestelling maar dit is toch even moeilijker als verwacht!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:46

Ik heb vandaag ook nog geen reactie gehad. Ik ga er van de week langs met de factuur.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:23

Vandaag maar even gebeld. Zou bij hun niet aangekomen zijn en dat hadden ze niet door???Neem aan dat je toch nakijkt of je zelf als firma alle orders hebt uitgeleverd? Maar goed ik zou het nu deze week nog moeten hebben...Ben benieuwd.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:17

hmm, misschien is het nu even een zootje vanwege hun verhuizing? Dat kan wel eens problemen geven met dingen die kwijt raken in de rommel of drukte, of vergeten worden...
Ze hebben een winkeladres, ben er in Leek een paar keer geweest, dus langsgaan in Roden en je papierwerk meenemen is dan misschien de kortste klap...

Sterkte met oplossen...

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:05

Ik ga er nu vanuit dat het goed komt...wordt vervolgd ;-)