Op vakantie, maar de beesten dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Op vakantie, maar de beesten dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:47

Iemand tips, ideeën of adviezen over het volgende?

Ik heb het enorme geluk om een eigen huis op het platteland te hebben met wat grond er om heen. Niets mooier in dit leven dan dat met de nodige beestjes erbij. De verzameling bedraagt inmiddels 2 pony's, 2 honden, 2 katten en een setje kippen en eenden, en Otto de haan uiteraard. Alles loopt los en buiten en de honden kunnen het hele erf over of lekker binnen liggen naar eigen behoefte.

Maar... ik wil eens per jaar ook wel eens op vakantie, even helemaal weg en dan zit ik met het probleem beesten, voornamelijk de honden. Mijn broer woont naast mij en kan makkelijk het pluimvee, pony's en katten voeren en dat redt zich allemaal wel voor een week, maar de honden zijn wel een probleem. Mijn broer heeft zelf 3 honden en die van mij kan ik daar niet zo maar bij gooien. Het meest ideale is dat iemand die ik vertrouw lekker mijn huis in kruipt en dat er 's avonds en 's nachts dus iemand is voor de honden.

Vrienden zijn allen getrouwd, hebben eigen huizen, eigen beesten, kinderen etc. dus heb helaas niet iemand die dat zo maar kan doen. Hoe lossen jullie dit op (als je de situatie herkent dan tenminste)? Iemand ervaring met organisaties die mensen daarvoor regelen? Wat zouden daar de kosten van zijn?

Ik hoor het graag!

Caira

Re: Op vakantie, maar de beesten dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:05

tsja ik zou toch bekenden, of misschien een bokker? in je huis laten zitten. Ik heb er zelf voor gekozen om dan maar niet op vakantie te gaan, maar dat moet je liggen.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:16

Misschien dat je viavia iemand kun vinden die bij je in huis wil komen, dan is het toch nog enigzins bekend. Ik heb ook een aantal adressen waar ik standaard ieder jaar een paard weken in huis ga om op de beesten te passen. Weet niet waar je woont? Als het in regio den bosch-tilburg is kan ik misschien nog wel iets voor je beteken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:16

Ik denk dat als je een advertentie op Bokt plaatst. je meer dan genoeg reacties krijgt om echt te kunnen kiezen wie je het meest geschikt lijkt en de beste klik mee hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:28

Honden meenemen is geen optie? Hebben wij vorig jaar wel gedaan, ik vond het super.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:31

Je zou ze ook naar een pension kunnen doen, en voordat iedereen dalijk over mij valt. Je hebt ook pensions waar de honden veel buiten komen. Samen worden uit gelaten (waneer dit mogelijk is qua hond) en waar ze prima verzorgd worden. Is wel even zoeken maar er zijn zat goede :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:34

Als de honden het leuk vinden dan is dat ook zeker een goed optie.
Mijn vorige hond vond het helemaal geweldig. Uren buitenspelen op de weide met alle andere honden.
Helemaal dolenthousiast. We kregen dan ook ontzettend leuke foto's mee als we haar weer op gingen halen. Maar de hond die we nu hebben vind het vreselijk. Kan niet in een kennel zitten met meerdere honden want ze wordt heel onrustig van het geblaf en daarnaast is ze erg kat uit de boom kijkerig bij andere honden en wil ze niet op de grote weide spelen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:37

Dat is idd ook zo, ik denk dat je per hond moet kijken wat bij ze past.
Een oproepje op bokt is inderdaad ook een goed idee, vast wel mensen die dat willen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:41

Mijn twee lieve hondjes zijn beiden 50 kilo en de reu heb ik van pup af aan en die wil gewoon op zijn eigen erf blijven en is dag en nacht buiten (zijn eigen keuze, hondenluik staat open en hij kan dus naar binnen). Hij zal zeer ongelukkig zijn in een pension. Daarnaast is een pension echt onbetaalbaar voor 2 van dit soort grooooote honden. Honden mee is geen optie. Ze zijn geen van beiden de gemakkelijkste (ras-typisch), maar zijn fantastisch op eigen erf.

Ik blijf graag thuis met vakantie, maar ik merk dat ik echt eens per jaar er helemaal uit moet. Even niet de dagelijkse dingen in en om het huis. Ik woon bij Amersfoort in de buurt. Misschien is een advertentie op bokt inderdaad een idee.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:44

Er schijnt een huisdierenoppasservice te bestaan. Mijn zus heeft daar gebruik van gemaakt voor haar hond en kat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:48

Die zijn er wel meerdere dus ik zou heel goed uitkijken met wie je in zee gaat. Er zijn namelijk helemaal 0,0 regels aan verbonden. Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen voor iemand die in jouw huis verblijft 24-7 en niet iemand die enkel 2 of 3 keer dag komt voor het voeren en uitlaten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:50

Wanneer ga je op vakantie? Of ben je van plan te gaan? Misschien kunnen wij je helpen..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:53

Ik wil absoluut niet iemand hebben die 2 keer per dag komt of zo. De honden hoeven niet uitgelaten te worden, dat doen ze zelf wel en daarnaast, dan kan mijn broer ze ook wel 's ochtends en 's avonds voeren. Het gaat er juist om dat ik iemand in huis wil, zodat de honden in de avond iemand hebben. Beesten willen toch ook even de aai hebben en de gezelligheid van mensen om zich heen. Het zijn misschien een beetje erfhonden, maar toch vooral huisdieren.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:53

wij hebben niet aan huis drie pony`s een haflinger en twee shetten. 30 kippen en 2 ganzen. thuis 3 katten vijver en een konijn. als wij op vacantie gaan is er niemend aan huis maar wel iemand die iedere dag komt om te voeren en even aandacht te geven. ook de paarden en de rest van het vee wordt gedaan. heb ik niemand dan ga ik niet op vacantie. dit is gelukkig nog niet voor gekomen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:55

@denice: bedoeling is van 14-21 of 16-23 november. Rondom die data en dan voor 8 dagen zoiets.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:57

@kinel: het gaat ook niet zozeer om al mijn andere dieren, die kunnen gevoerd worden, maar het gaat echt om de honden. Die laat je niet een week alleen thuis met slechts 2 keer per dag iemand die komt voeren, maar dat is mijn mening.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:03

Misschien kun je het gewoon eens proberen (een weekendje weg ofzo), zonder dat je iemand in huis neemt (en dat je broer dan alle beesten voert etc). Wie weet valt het ook met de honden wel mee qua 'missen van aandacht'. Ik snap heel goed dat je liever iemand in huis wil, dat willen en hebben wij namelijk ook altijd, maar wie weet valt het echt mee (ze zijn ook niet alleen, ze hebben iig elkaar).
Verder moet je geluk hebben en zou ik het viavia proberen. Heerlijk toch voor mensen om een weekje op het platteland te kunnen vertoeven?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:08

Wij hebben altijd oppas in huis.Normaal was dat altijd familie,maar die zijn op een gegeven moment ook allemaal een keer geweest ;)
Toen kwam een vriendin van mij met een site : www.voor-elkaar.net waar mensen zich aanbieden als oppas.
Wij hebben daar gebruik van gemaakt. 2 dames zijn in september hier geweest om op te passen en dat is heel erg goed gegaan.Het klikte tussen ons en ook de honden hebben het prima naar hun zin gehad.
Misschien een oplossing voor jullie?

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:15

Wij passen al jaren op via vakantieoppas.nl
Bevalt erg goed. Wij genieten van dieren en een andere omgeving, mensen kunnen op vakantie.
Kijk eens rond en als je vragen hebt, of gebruik wilt maken van onze oppasdiensten, stuur gerust een pb'tje!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:28

ik heb de afspraak met mijn ouders
zij op vakantie ik hun hond/en, ik op vakantie zij onze beesten ;) werkt perfect

wij hebben er van het begin af aan 1 heel belangrijke regel
beesten moeten goed met elkaar kunnen dus van het begin af aan wennen

mochten we gezamenlijk op vakantie willen is mijn tante er nog

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 14:49

@noordje: goede site, dank je wel. Is het overwegen waard om te proberen.
@ijslandfan: Mooie site, alleen jammer dat ik er dan gelijk voor 12 maanden aan vast zit en er nog en bedrag voor moet betalen. Ik ga maar 1 keer per jaar op vakantie ;-).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:51

Wij wonen op een boerderij, hebben echt heel veel dieren en hebben zat vrienden en kennissen die wel eens een weekje op willen passen. Vorige week zijn we ook weggeweest en alles is goed verlopen.
Het is ons nog altijd gelukt een geschikte oppas te vinden. Gewoon even rondvragen in je vriendenkring.

Wbt de honden, die nemen we als het kan mee op vakantie.. Afgelopen keer hebben er vrienden op hun gepast..

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:08

Bij ons gaan de honden naar mijn ouders ( en die verzorgen dan ook mijn paarden, geiten en poezen), en mijn schoonouders zorgen voor de koeien en 1 hond die nog nooit van het erf is af geweest.

Natuurlijk houden honden van gezelschap en een knuffel enzo maar ze kunnen ook best een weekje zonder hoor...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:20

Ik ben in mijn familie altijd de 'pineut' met dit soort dingen. Ik ben 21, woon toch nog thuis, naast school geen verplichtingen, heb wel paard en ratjes, maar daar kan mijn vader dan even voor zorgen en dus zodoende zit ik altijd een weekje of langer in het huis van een familielid een mini-vakantie te vieren en pas ik op hun honden, katten, paarden etc. Gewoon goed rondvragen. Heb je geen nicht of neef die jong is, maar oud genoeg voor zulke verantwoordelijkheden?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 17:20

Nee, helaas, ik heb zelfs een groot aantal neven en nichten, maar allen al in de leeftijd van werk, eigen huizen etc. en dan vooral in andere delen van het land.