Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
friesiszwart schreef:Wat een vervelende zaak zeg. Doordat je aangeeft het paard niet gekocht te hebben als deze beoordeling van de VerzekeringsDA door de 1e DA was gedaan zou ik het paard terug brengen. Heb je de verkoper al geinformeerd hierover?
Wat zegt deze?
_Esther_87_ schreef:Is het paard door een door jezelf uitgekozen DA gekeurd in augustus?
keona schreef:ik ga dit volgen.ik hoop dat je hem terug kunt brengen.vereniging eigenpaard kan je ook helpen neem eens contakt met hun op
lisaschokker schreef:@ikke
het gaat mij niet om de verzekering erin door te drammen, maar dat het paard goed is.
Ik wil geen rapport met 3'en op het moment van aankoop.
Update:
Vrijdag hoopte ik dat de dierenartsen met elkaar hadden overlegd. Helaas bleek de verzekeringsdierenarts
pas a.s. donderdag bereikbaar te zijn.
Die dag heb ik contact opgenomen met Vereniging eigen paard, en een paardenadvocaat voor advies wat nu
(alvast) te doen.
Ook hebben we alvast gesproken met de verzekeraar voor meer informatie over onze rechtsbijstandsverzekering.
Zaterdag hebben we de situatie uitgetypt, en deze naar de verzekeraar toegestuurd. Ook al blijkt het achteraf
preventief te zijn geweest, ze raadden aan om het alvast aan te kaarten.
Wij verwachten gewoon verzekerd te zijn mochten we er een zaak van willen/moeten maken.
Wat de officiele regels betreft.
Volgens de informatie die ik heb verzameld kan een paard gekocht door particulier van een handelaar,
gezien worden als consumentenkoop. Daar geldt een garantietermijn van 6 maanden voor. Regel hierbij is om
binnen 2 maanden een aangetekende brief naar de verkoper te hebben gestuurd.
Mocht donderdag blijken dat de keuring op het moment van koop onjuist is geweest, wil ik het paard terugbrengen,
en het aankoopbedrag met daar bovenop de gemaakte kosten, terugkrijgen...
Dit alles i.v.m. verborgen gebreken.
Mootje schreef:De vlieger 'verborgen gebrek' gaat hier toch helemaal niet opHet paard is gekeurd en de foto's waren aanwezig. Wat is er voor je achtergehouden? Behalve dan dat een ene DA de foto's anders heeft beoordeeld dan de DA waar de handelaar al vaker zaken mee heeft gedaan (waarvan jij op de hoogte was)?
Jol1 schreef:De dierenarts die je paard half augustus heeft gekeurd, is dat een door de verzekering erkend keuringsarts? Als dat zo is dan lijkt het mij dat de verzekering verplicht is het paard te accepteren volgens het eerste keuringsrapport.
Miseria schreef:Jol1 schreef:De dierenarts die je paard half augustus heeft gekeurd, is dat een door de verzekering erkend keuringsarts? Als dat zo is dan lijkt het mij dat de verzekering verplicht is het paard te accepteren volgens het eerste keuringsrapport.
Dan nog is de kans dat de TS met een paard zit wat niet stevig in elkaar zit.
Sammyoo schreef:Ik heb niet het alle reacties doorgelezen, maar ik neem bij aankoop van een nieuw paard contact op met mijn verzekeringsmaatschappij of zij accoord gaan met de keurende dierenarts. Foto's hoeven dan ook niet opgestuurd te worden, nooit gedoe mee gehad.
Wel een heel vervelende situatie. Succes met de afhandeling.
ikke schreef:Correctie: dat zwakker (slechter??) beoordeeld is. Beoordelingen zijn geen feiten.........
Knert schreef:volgens mij ligt dit er maar net aan HOE je je paard verzekerd. Ik heb het zwaarste pakket. wat betreft bruikbaarheid en mankementen bewegingsapparaat. JA en daar zijn echt de foto's voor opgestuurd. Niet dat ik er ooit gedoe mee heb gehad.
@ ts is een andere verzekerning geen optie? Misschien heeft de eerste verzekering het helemaal niet goed. En de DA wel.
Knert schreef:Sammyoo schreef:Ik heb niet het alle reacties doorgelezen, maar ik neem bij aankoop van een nieuw paard contact op met mijn verzekeringsmaatschappij of zij accoord gaan met de keurende dierenarts. Foto's hoeven dan ook niet opgestuurd te worden, nooit gedoe mee gehad.
Wel een heel vervelende situatie. Succes met de afhandeling.
volgens mij ligt dit er maar net aan HOE je je paard verzekerd. Ik heb het zwaarste pakket. wat betreft bruikbaarheid en mankementen bewegingsapparaat. JA en daar zijn echt de foto's voor opgestuurd. Niet dat ik er ooit gedoe mee heb gehad.
@ ts is een andere verzekerning geen optie? Misschien heeft de eerste verzekering het helemaal niet goed. En de DA wel.