stalverhoging binnen opzegtermijn. Mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

montiej

stalverhoging binnen opzegtermijn. Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:43

Ik weet niet of het hier goed staat anders graag verplaatsen.

Bij de stal waar ik sta heb je een maand opzegtermijn. Wat ik heel normaal vinden. Maar nu kregen wij vandaag een brief bij de factuur dat het stalgeld per 1 oktober word verhoogd. Maar mag dit?
Nu zijn wij dus verplicht om die verhoging sowieso 1 maand te betalen. Is het niet zo dat zij dat voor de eerste van de maand hadden moeten doen en niet erna pas?
Hoe zit het nu als wij de stalling willen opzeggen, mogen wij dan zonder de maand opzeg termijn weg of moeten we die maand ook nog blijven staan en de verhoging betalen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:46

Ja dat mag. 1 oktober is sowieso over een maand. En heb je een contract? Wat staat daar in m.b.t. de opzegtermijn?

montiej

Re: stalverhoging binnen opzegtermijn. Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:49

Ja we hebben een contract. Daar staan in dat je een maand opzegtermijn hebt. Maar het gaat me er ook om dat ze dus het stalgeld per aankomende maand al verhogen en we weten het pas sinds vandaag.

Dus even een voorbeeld:
Stel ik krijg vandaag een brief bij het factuur dat per aankomende maand het stalgeld met 100 euro verhoogd word(niet dat het om zoveel geld gaat) Maar omdat het al de eerste van de maand is geweest moeten we dus maar die 100 euro extra betalen. Want hun hebben ons de kans niet gegeven om voor dat het stalgeld verhoogd word de stal op te zeggen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:51

Dit gaat dus over 2 dagen. Ze zijn 2 dagen te laat met het geven van de brief. Zou ik niet zo moeilijk om doen.
Als jij je stalling nu opzegt zou je in principe per oktober weg kunnen. Mensen doen vaak niet zo moeilijk over een paar dagen. Of hun wel?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:53

Oke maar dit is ook vastgesteld zeg maar?

edit" niet goed gelezen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:55

Laat ik het zo zeggen:

Als jij het niet eens bent met de stalverhoging en daarom bijvoorbeeld je stalling opzegt, zullen ze ook niet moeilijk doen. Dan kan je ook gewoon per 1 oktober weg.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:55

Oke maar is het vastgesteld?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:56

Hoe bedoel je vastgesteld? In de wet?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:58

Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:59

Volgens mij heb je gewoon het recht om je stal op te zeggen als jij niet accoord gaat met het nieuwe bedrag. Dat zij dit nu pas doorgeven kan jij niets aan doen. In mijn ogen mag jij dus gewoon per 1 oktober weg als jij het niet eens bent met de verhoging.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:00

Ik denk dat je beter naar je contract kan kijken. Maar wil je voor die pietluttige 2 dagen zo moeilijk gaan doen?
Wat is eigenlijk het probleem? Ben je het niet eens met de verhoging?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:02

Ik vindt het zo wi zo wel beetje vaag met stalling gebeuren op het moment! Ze kunnen toch niet zomaar zonder waarschuwing voor af het stal geld omhoog gooien? Kan me voorstellen dat ze zeggen per 01-10 gaat stal geld omhoog, wij hebben stalling bij ons op 31-09 opgezegd, en nu wordt er beweert dat we maan opzeg termijn hebben. Maar ik heb hiervan niks op papier ofzo, en we betalen vooraf kunnen nu dus echt pas per 01-10 weg! Ja of dubbel betalen.

Toen wij op deze stal kwamen was het een kleine leuke stal met +/- 18 pesion gasten, nu staan er +/- 32 pension gasten, dat word ook allemaal maar gedaan. Lijkt wel of pension eigenaren gewoon maar kunnen doen waar ze zin in hebben. Al snap ik wel dat er inkomsten moeten zijn hoor en dat pension houders het op het moment niet makkelijk hebben.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:03

Nee ik ben het er niet mee eens. Maar ik doe niet moeilijk over 2 dagen maar als ik nu opzeg dan moet ik oktober ook nog uitstaan daar. en dus betalen. Met de verhoging

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:03

HorseTopShop schreef:
Laat ik het zo zeggen:

Als jij het niet eens bent met de stalverhoging en daarom bijvoorbeeld je stalling opzegt, zullen ze ook niet moeilijk doen. Dan kan je ook gewoon per 1 oktober weg.

Daar sta je versteld van..
Ik ken toevallig iemand die de stalling 1 dag te laat had opgezegd. Omdat ze de stalhouder de dag ervoor niet kon vinden ofzo geloof ik.
Mensen hebben haar het leven zuur lopen maken, want ze moest dus nog 2 maanden blijven (-1 dag) want ze was een dag te laat...
Echt ontzettend kinderachtig vond ik het..
Ze zijn er dus wel..

Ik zou het er met de stalhouder even over hebben. Vaak bereik je daarmee ook het meeste? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:04

montiej schreef:
Nee ik ben het er niet mee eens. Maar ik doe niet moeilijk over 2 dagen maar als ik nu opzeg dan moet ik oktober ook nog uitstaan daar. en dus betalen. Met de verhoging

Nee, in dit geval sta jij vol in je recht als je per 1 oktober weg wilt. Hun zijn te laat met het doorgeven van de verhoging. Dus jij kan gewoon per 1 oktober weg als je wilt.

En daarbij... Als ze moeilijk gaan doen... Je betaald nu tot eind september. 1 oktober pak je gewoon je spullen, paard en vertrek je. Oktober heb je toch nog niet betaald.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:05

volgends mij mag jij gewoon 1 oktober weg? Als hun moeilijk doen over die 2-3 dagen, zou je hetzelfde andersom kunnen geven en denk niet dat hun dat doen....
Overleg anders gewoon met hun dat je per 1 oktober eigenlijk een andere stal hebt, mits je die ook hebt ;) en of je dan ook per 1 oktober weg kan of eventueel laatste dag van september.. Denk als je overlegd dat er vast we lwat te regelen is ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:05

Naaltje schreef:
HorseTopShop schreef:
Laat ik het zo zeggen:

Daar sta je versteld van..
Ik ken toevallig iemand die de stalling 1 dag te laat had opgezegd. Omdat ze de stalhouder de dag ervoor niet kon vinden ofzo geloof ik.
Mensen hebben haar het leven zuur lopen maken, want ze moest dus nog 2 maanden blijven (-1 dag) want ze was een dag te laat...
Echt ontzettend kinderachtig vond ik het..
Ze zijn er dus wel..

Ik zou het er met de stalhouder even over hebben. Vaak bereik je daarmee ook het meeste? :)

Dat is heel vervelend. En erg kinderachtig.
Als mijn personeelsleden vandaag te kennen geven dat ze ermee stoppen, hoeven ze van mij echt niet oktober ook nog door te werken. Dat is in mijn ogen echt heel kinderachtig.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:05

Dat is het dus ook we hebben per 2-9 te horen gekregen dat per 1-10 de stalling word verhoogd. Maar als ik nu de stal nu opzeg zou ik 9de maand moeten betalen en de 10de maand ook.

Zijn hun niet verplicht het dan aan te geven voor 1-9 dat de stalling omhoog gaat?

En ze gaan wel moeilijk doen over dat hun 2 dagen telaat zijn. Daarom vraag ik ook of dit in de wet oid staat

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:07

montiej schreef:
Dat is het dus ook we hebben per 2-9 te horen gekregen dat per 1-10 de stalling word verhoogd. Maar als ik nu de stal nu opzeg zou ik 9de maand moeten betalen en de 10de maand ook.

Zijn hun niet verplicht het dan aan te geven voor 1-9 dat de stalling omhoog gaat?

En ze gaan wel moeilijk doen over dat hun 2 dagen telaat zijn. Daarom vraag ik ook of dit in de wet oid staat

Het staat in je contract en ook die is rechtsgeldig.
Maar wat willen ze gaan doen dan? Een advocaat in handen nemen als jij persé per 1 oktober weg wilt gaan?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:07

Ik moet het echt zwart op wit hebben dat het hun fout is. En oktober gewoon niet meer betalen is ook geen optie dan sturen ze een incasso

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:08

Heb je het er al met ze over gehad?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:08

Ja dat zou je wel verwachten Naaltje, maar ik vindt het allemaal maar raar. Bedoel ik heb echt geen contract getekend, dus snap ook niet waar die maand opzeg ineens vandaan komt! Dat is dus wat ik bedoel, kunnen stal eigenaren zomaar alles doen? Stel dat ie morgen wil dat ik m,n paard paars verf :D Voor hun zijn er toch ook regels?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:10

Als hun zo moeilijk doen, zou ik hetzelfde doen... hun hebben dezelfde verplichtingen helemaal als het in het contract staat...
Anders zouden ze elke een na laatste dag kunnen zeggen stalgeld is 200 euro duurder... das natuurlijk abnormaal!

Zeg ze gewoon dat je per 1 oktober weg bent, dat je net als hun het aangeeft na een dag na de eerste.. Kunnen ze moeilijk moeilijk gaan doen als jij hetzelfde doet als hun...

Proberen ze je "op te lichten", dreig dan bv met ik ben gewoon weg vóór de 1e van oktober of eventueel met juridisch advies. Dan knijpen ze vaak toch weer terug aangezien hun niet zomaar wat mogen verzinnen als het in t contract anders beschreven staat...

Ze kunnen niet een incasso sturen als jij aan kan tonen dat je vóór 1 oktober weg bent, en het vóór de bekendmaking van de verhoging hebt aangegeven

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:17

Het zijn geen makkelijke mensen als het daar op aan komt. Dus mijn vraag is staat het in de wet?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:17

Maaar je kan niet voor het bekendmaken hebben aangegeven dat je wegging, als je weggaat om de verhoging Mioux. :+. Stalhouder had ruim op tijd aan moeten geven zodat mensen de tijd hebben om te blijven of te gaan. Dus ruim een maand van te voren! ZIJ gaan hier al de fout in. Dus ze hebben geen poot om op te staan imo.