rensju schreef:Ik heb het afgelopen weekend nog uitgezocht en Ikke heeft gelijk imo.
We hebben een peugeot station die 1500 mag trekken, wordt dus krap met 1 paard en een kar van 900 kg. We hebben ook nog een dodge pickup met V8 motor, die trekt het wel.
Ariebren, je hebt natuurlijk gelijk. Bij een 2ehands is dat altijd van belang, ik vroeg me af of er bepaalde merken zijn die bomproof zijn zegmaar.
Heb afgelopen weekend even naar Bockmann trailers gekeken, vrijwel allemaal 2400 MTM! (nieuw)
Oja nog een vraag; heb ergens zien staan dat je een trailer van 2400 MTM terug kunt keuren naar 2000 kg. Kan je dit ook terug draaien? Stel je koopt een 2e hands trailer die teruggekeurd is en je wilt dit ongedaan maken?
Waarschijnlijk niet. Niet omdat het niet kan, maar omdat de trailer nooit met een 2400kg-kenteken is afgeleverd.
Wanneer er ooit een 2400kg-spec NL-kenteken is afgegeven, is terugkeuren waarschijnlijk geen punt.
Dan nog, je kunt de trailer laten opkeuren, maar dan zul je wel helder moeten maken bij de RDW dat de trailer erop gebouwd is. Voor de gemiddelde Westfalia is dat geen punt, maar bij andere fabrikaten zul je moeten aantonen dat er 1200kg-spec assen onder zitten en dat de rest van de trailer erop afgestemd is. Dat is toch lastiger dan gewoon een 2400kg-spec trailer kopen.