transportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juliettex

transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:03

zijn die echt nodig?
want mijn paard doet echt heel erg moeilijk met om doen.

xBontfire

Re: transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:13

Beter van wel,
Als je paard eens een beetje in paniek raakt is het altijd beter om die beschermers om te hebben,
Maar wat doe je om?
Die echte dikke of gewoon bandages?
Ik ken wel meer mensen die bandages om doen, misschien kun je dat eens proberen?
Of soms gewoon een keer spontaan even die transportbeschermers omdoen?
En belonen, zal het zeker wel gebruiken als je vaak naar wedstrijden en dergelijke gaat ;)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:39

Mijn oude c-ponietje was dat ook altyd een heel gedoe... eerst deden we bandages, maar dan maat full, zodat het wel goed ingepakt was (A)... drna heb ik geoefend (zonder dat we dus van plan waren ergens naar toe te gaan) met transportbeschermers, ( je hebt wel verschillende, sommige zijn vrij hoog achteren, wij hadden de kleinere) dan deed ik eerst gewoon de bandages, en dan de transportbeschermers, na een paar keer oefenen en goed belonen ging het vrijwel zonder moeite:D, want het is toch wel heel belangrijk, als je paard/pony zich een keer verstapt in de trailer of met in/uitladen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:22

Gewoon doorzetten. Mijn pony accepteert geen hoge beenbeschermers achter, ze gaat gewoon liggen. Nu heb ik gewoon simpele lage en dat gaat prima.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:26

Ik doe het wel. Je paard hoeft maar 1x naast de klep te stappen op de verkeerde manier om lelijke winkelhaken over te houden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:34

wat heet echt nodig?

Ik ken zat paarden en ponies die al hun hele leven zonder transportbesschermers vervoerd worden zonder problemen.
Ik weet niet watvoor transportbeschermers je hebt, maar je zou ook gewoon 3-in-1's om kunnen doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:39

Ik heb hoge meeste paarden hier vinden achter ze om helemaal niets draaien door of slaan terwijl ze dat nooit doen
Achter doe ik meestal dan bandages met dikke onderlappen en springschoenen
Voor springschoenen en transport bescherming
hier krijgen ze echt wel wat om op de trailer altijd eigenlijk met rijden enz ook

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:42

Wij doen doorgaans nooit wat om de benen, terwijl de ritten altijd langer zijn (tussen de 1 en 4 uur). Eigenlijk staan ze allemaal rustiger zonder bescherming, juist omdat de bescherming aan de benen irriteert. Als ze zich eens verwonden zijn het vaak net die dieren die bescherming om hebben en staan te klooien vanwege de bescherming.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:08

Nee, ze zijn niet echt nodig. Als je paard zonder beschermers rustig blijft en met loopt te klooien zijn ze veiliger zonder beschermers.
Onze paarden hebben op de trailer alleen maar een halster om en alleen in uitzonderlijk geval een deken, verder zeker niets.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:20

Nee, ze zijn niet echt nodig.. Ze zijn wel handig als je pony heel onrustig in de trailer staat.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:25

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:27

Vjestagirl schreef:
Ik doe het wel. Je paard hoeft maar 1x naast de klep te stappen op de verkeerde manier om lelijke winkelhaken over te houden.

en waaraan haalt je paard zich dan langs open?
Als je een goede trailer hebt dan zorg je dat er niks uitsteekt, de handvaten moeten kunnen worden weggeklapt onder de klep en er horen geen ogen uit te steken en dat de randen afgerond zijn langs de klep en dan heb je geen problemen als paard er een keer langsstapt.
Heb je een trailer waaraan dat wel zo is dan zou ik er maar eens kritisch naar (laten) kijken.
Zo voorkom je een hoop ongelukken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:28

Hoe goed je trailer ook is, als ze met voldoende kracht en vaart die binnenkant van de benen langs de klep heen halen komt het vel echt wel los. Helaas.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:30

dan doe je iets anders verkeerd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:31

cissy schreef:

Kom op he, het zijn paarden, die kunnen ook een stap verkeerd zetten per ongeluk. Net als dat wij mensen dat ook kunnen en daardoor een velletje los krijgen.
Overdrijven is ook een vak.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:35

hier nooit maar de meeste beschermers passen ook niet (heb tinkers en dan de sokken heb vaak 2 maten op 1 been nodig of de pasvorm is zodanig slecht dat ze alleen maar eriteren).

Voor een keuring worden wel heel de achtersokken met bandages ingewikkeld tegen de poepjes die er op kunnen vallen. Wel altijd goed opletten met van de klep af lopen maar verder rustig rijden dan komt het ook wel goed (bandages zijn wat flexibeler aan te brengen)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:39

Janine1990 schreef:
cissy schreef:

Kom op he, het zijn paarden, die kunnen ook een stap verkeerd zetten per ongeluk. Net als dat wij mensen dat ook kunnen en daardoor een velletje los krijgen.
Overdrijven is ook een vak.

Natuurlijk het kan altijd voorkomen dat er wat gebeurt, blijven beesten, maar de meeste stomme ongelukken die gebeuren hadden simpel voorkomen kunnen worden als men van te voren kritisch naar de trailer had gekeken.

Ik kom het nl heel vaak tegen met trailerladen dat men er achter komt dat hun eigen trailer niet zo veilig is als ze dachten (latjes op de klep is een beruchte!) en dat er zelfs mensen hun trailer hebben laten aanpassen nadat ik was geweest.

Een ieder moet lekker doen waar hij zelf zin in heeft, ik heb het alleen neergezet om mensen aan het denken te zetten. Doe je er niks mee dan ook prima, pak je paard in als een mummie en dan komt het wel goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:43

Maar een mens of eigenaar/geleider doet echt niet per se iets verkeerd als het paard simpelweg naar de klep stapt en zijn been open haalt. Dat is stom ongeluk.
Natuurlijk zijn er dingen die voorkomen kunnen worden door kritisch naar een trailer te kijken. Maar alleen daarmee ben je er niet.

Vind het nogal een overdreven reactie.

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:10

op 25 juni hadden wij clubkampioensschappen en toen had een meisje haar pony even in de trailer gezet omdat ze niet hoefde te rijden toen ze hem eruit haalde glee de pony weg terwijl hij achteruit van de trailer liep, en die had echt een hele winkelhaak in zijn knie.
Precies op zijn knie zeg maar.
Echt heel zielig, maar met beschermers had hij dit nog gehad aangezien daar geen bescherming zat.
Maar berscherming is er niet voor niets toch..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:13

Janine1990 schreef:
Maar een mens of eigenaar/geleider doet echt niet per se iets verkeerd als het paard simpelweg naar de klep stapt en zijn been open haalt. Dat is stom ongeluk.
Natuurlijk zijn er dingen die voorkomen kunnen worden door kritisch naar een trailer te kijken. Maar alleen daarmee ben je er niet.

Nuja, dit beschrijft wat ik wilde gaan typen. :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:28

Vjestagirl schreef:

Ehm, dan voldoe je niet aan de eisen: die stellen dat een dier zich niet mag kunnen verwonden aan uitstekende delen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:06

Janine1990 schreef:

Met alleen maar kritisch naar de trailer kijken ben je er niet, inderdaad. Je moet ook concentreren op waar je mee bezig bent als je je paard over de klep stuurt. Als je paard goed is opgevoed is het toch geen moeite om hem rustig over die klep te sturen? Eventueel een helper naast die klep zetten is toch ook geen moeite?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:09

Dan nog Waratje, kan je niet overal op voorbereid zijn, het is werk van mensen en dieren.

Overigens gebruik ik zelf eigenlijk nooit beenbeschermers, maar het is wel iets dat je in je gedachten moet houden. Er kan altijd iets gebeuren.

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:34

nou, voor korte afstanden gebruik ik ze niet hoor, nooit problemen gehad.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ze is in de trailer, als ze echt gaan slaan, zou ik ze zeker beschermen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:00

een paard kan zich ook mogelijk nog op andere plaatsen verwonden.

Helm op, bodyprotector aan, veiligheidsbril... je weet maar nooit!!!