Wat verstaan jullie onder het begrip "in nieuwstaat"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

Wat verstaan jullie onder het begrip "in nieuwstaat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 18:52

Ik heb vorige maand een zweetdeken gekocht, deze zou in nieuwstaat zijn. Heb dit meerdere keren nagevraagd, ja de deken is echt in nieuwstaat. (heb al deze mailtjes ook nog bewaard)

Nu ontvang ik na 2 weken (eindelijk) de deken en ontbreekt er 1 buiksingel + het staartkoord. Deze heb ik er dus zelf bij moeten kopen voor 15 euro.

Nu zegt de verkoopster dat ze nooit gezegd heeft dat de deken ook compleet zou zijn. Wel zou hij in nieuwstaat zijn. Maar ze heeft nooit vermeld dat hij compleet is............

Ik vind zelf dat wanneer je iets in nieuwstaat koopt, het dan in dezelfde staat is als wanneer het uit de winkel komt. Verkoopster wil nu 5 euro terug betalen (van de gemaakte kosten 15 euro voor mij), omdat ze zelf de deken voor veel meer heeft gekocht dan aan mij verkocht.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:56

Nou, bij nieuwstaat zou ik ook verwachten dat het er allemaal aanzit.
Toen ie nieuw was had de deken die buiksingel nl. wel :)
Laatst bijgewerkt door MaaikeMo op 21-08-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:56

Zo goed als nieuw, misschien een paar haren van het passen ofzo. 1-2 keer gebruikt. Zoiets :+
iig niet dat er singels ontbreken :=

MickeyenVici

Re: Wat verstaan jullie onder het begrip "in nieuwstaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:58

Het zou gewoon compleet moeten zijn vind ik!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:59

In nieuw staat is voor mij ook compleet. Of het moet er duidelijk bij staan dat het ondanks het missen van een onderdeel nog als nieuw is.
En dan inderdaad wat haartjes of enkel krasje ofzo. Maar zeker geen missende onderdelen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:59

Bij een deken in nieuwstaat verwacht ik zeker wel dat hij compleet is ja.
Bij nieuwstaat producten ga ik er eigenlijk vanuit dat iets nauwelijks is gebruikt.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:01

Zeker weten helemaal compleet als ze praat over nieuwstaat!
Niet netjes op deze manier!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:02

ben er ook helemaal klaar mee met deze verkoper, alleen maar smoesjes. Zo iemand zou niks moeten verkopen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:35

Ik verwacht bij nieuwstaat ook zeker een complete deken hoor.
Een paar haartjes zijn oke want je kunt hem hebben gepast maar verder mag er niet wat ontbreken.
Je koopt hem toch ook niet met maar de helft van de toebehoren?
Als hij dan nog als nieuw is zit alles er dus ook nog bij.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:00

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:18

Ik verwacht dat als mensen iets aanbieden dat het compleet is..tenzij anders vermeld..(en dan maakt de staat van het product nog niet eens uit...)...dus zonder singel en staartriem, zeker niet netjes van verkoopster en misleidend.

Ze heeft dan wel nooit gezegd dat hij compleet was, ze heeft wel VERZWEGEN dat het aangebode product incompleet was. Tja zo kan ik ook handelen hoor. Ik vind dat ze die 15 euro helemaal aan jouw moet betalen. JIj had anders nooit bedrag X voor die deken betaald, maar een lager bedrag. Dat mevrouw minder ontvangt dan de prijs waarvoor ze het gekocht heeft..tja dat is nu 2de hands. (is het meteen stukken minder waard)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 01:48

Ja het is nog steeds aan de gang, wat een gedoe he! Ben er helemaal klaar mee. 5 euro wil ze max terugbetalen, echt bespottelijk!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:50

edit heb niet goed gelzen :+

Ik zou het erbij laten ts geen woorden meer aan vuil maken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 02:14

Dat is wel een hele rare gedachten.... nieuwstaat betekend in haar ogen dus niet compleet.

Ik heb nog wel een auto voor haar te koop, in nieuwstaat.... zit alleen geen uitlaat onder en geen motor in.
Maar ja, dat hoeft blijkbaar ook niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:07

Weet je in reageer hier ook maar jullie mogen best weten dat ik het ben! Ik heb er zelf ten aller eerste geen staart koord bij gekregen hoort er 1 aan? aan mijn andere eurostar deken zit die namelijk ook niet. De 1ene singel zat er netjes bij de andere lag thuis en heb ik netjes op de post gedaan alleen via een envelop dus kon haar geen code sturen! Verder heb ik ook gezegd dat als er zo veel gezeur is dat ik de deken ook wel terug wauw kopen maar dat wauw ze niet. Dan heb ik gedaan wat ik kon doen (vind ik dan) en vind het ook erg jammer dat er van een mug een olifant gemaakt word. Maar ik heb hier wel weer van geleerd! zal de volgende keer er bij melden wat er allemaal bij zit. Maar goed ik ben TS zeker tegen gekomen hier in!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:11

Het is niet netjes dat je het niet vermeld hebt mbt singel. (Staartkoord zit er maar zelden bij is mijn ervaring en aan mijn eurostar dekens zit die ook niet).
Mbt nasturen, ja je kan inderdaad niks bewijzen aan de andere kant, wat heb jij aan 1 singel (dus waarom zou je dat verzinnen). Dat hij niet aan is gekomen (maak ik op uit het verhaal?) klopte alle adres gegevens en had je de goede frankering erop? Dan lijkt het mij dat hij vroeg of laat wel moet aankomen (ik heb ook keer gehad dat dat maand! duurde).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:13

Als er word gezegd in nieuwstaat dan ga ik er ook van uit dat het compleet is.
Van een bilkoord hoort er maar 1 te zijn en als de singel nog na gestuurd word zonder dat er verzendkosten bij gaan komen voor de koper dan denk ik toch dat het netjes opgelost is niet?

Er zijn verkopers die er een potje van maken, maar er zijn ook kopers die moeilijk kunnen doen om niets.
Ik wil dat in dit verhaal maar in het midden laten.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:21

Ik vind dat, als je de deken retour mag zenden en je je geld terug kan krijgen, de verkoper jou een eerlijke kans geeft om de deal terug te draaien. Als je zelf de deken tenslotte wil houden is het je eigen keuze.

Als verkopende partij vind ik wel dat je voortaan zulke dingen moet vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:23

Als ik haar aan geboden heb om de deken terug te kopen wat ze niet wauw & gedaan heeft wat ze wauw, dus de andere deken singel op sturen dan vind jij dat ik niet mijn best gedaan heb? ik vind het schuld van bijde ik had dingen moeten vermelden maar ben haar zeker gemoed gekomen (vind ik te minste)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:26

quartel schreef:
Als er word gezegd in nieuwstaat dan ga ik er ook van uit dat het compleet is.
Van een bilkoord hoort er maar 1 te zijn en als de singel nog na gestuurd word zonder dat er verzendkosten bij gaan komen voor de koper dan denk ik toch dat het netjes opgelost is niet?

Er zijn verkopers die er een potje van maken, maar er zijn ook kopers die moeilijk kunnen doen om niets.
Ik wil dat in dit verhaal maar in het midden laten.

Bilkoord en singel horen er 2 van te zijn, staartkoord maar 1, maar die zit er vaak niet bij dus dat kan.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:35

Ik zou zeggen geld terug vragen en deken terug sturen op haar kosten rembours dan moet ze betalen om het te halen:) Schandalig! En zelf opzoek gaan naar nieuw deken. Volgens de wet mag je het gewoon binnen 30 dagen terug doen. Ondanks particulier. Lastige aan particulier is dat je het vaak moeilijker rond krijgt met geld terug enz.

Balen hoor..en zou als ze op Bokt dingen aanbied en het werkt dus niet juist stuur de beheerders een mail dan wordt ze gebokt...als ze de handel niet netjes afhandeld:)_

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:39

Het is niet netjes nee om je zo op je woorden te pakken of zelf er een draai aan te geven als verkopende partij. Zo goed als nieuw is in mijn ogen dan ook compleet. Mocht er iets missen of ergens iets kapot zijn dan kan je dat vermelden of a.d.h. van een foto laten zien wat er kapot is.
Punt is wel dat je wantrouwender wordt door dit soort personen, ook naar mensen toe die dat niet verdienen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:42

macholoverr schreef:
Als ik haar aan geboden heb om de deken terug te kopen wat ze niet wauw & gedaan heeft wat ze wauw, dus de andere deken singel op sturen dan vind jij dat ik niet mijn best gedaan heb? ik vind het schuld van bijde ik had dingen moeten vermelden maar ben haar zeker gemoed gekomen (vind ik te minste)

Dan is het wel handig dat er spullen worden opgestuurd die ook bruikbaar zijn!
Als iets verkoopt moet je ook snel reageren als mensen betaald hebben. Tegenwoordig kan je tot 20.00 uur in de supermarkten pakjes aanbieden, even een mail met de track and trace code is ook niet zoveel werk. Mochten er omstandigheden zijn is er vast wel iemand in de buurt die wat af wil geven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:55

merenque schreef:
Ik vind dat, als je de deken retour mag zenden en je je geld terug kan krijgen, de verkoper jou een eerlijke kans geeft om de deal terug te draaien. Als je zelf de deken tenslotte wil houden is het je eigen keuze.
Als verkopende partij vind ik wel dat je voortaan zulke dingen moet vermelden.

Heb jij daar vertrouwen in als iets al zo lang duurt en iemand er 2 weken over doet om iets te verzenden nadat je betaald hebt en lastig te pakken te krijgen is en niet echt dat nakomt wat er beloofd wordt?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:58

In nieuwstaat = zo goed als nieuw = compleet. Een deken met ontbrekende dekensingel... is niet compleet. :+

Maar TS, heb je zelf wel voldoende onderzoek gedaan, in plaats van alleen op de mededeling van de verkoper te vertrouwen? Heb je bijvoorbeeld van tevoren om (een) foto('s) gevraagd? Dan had je toch kunnen zien dat er een singel ontbreekt? Kopen via internet is een extra risico, dus heb je als koper ook wel een iets grotere onderzoeksplicht. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 22-08-11 10:05, in het totaal 3 keer bewerkt