Wat vragen voor weidegang???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjepony

Wat vragen voor weidegang???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:29

Heey! :wave:

Wij hebben op MP een advertentie gezet: 'gratis paardenstal(len) gezocht' omdat we een gloednieuwe buitenstal niet kunnen betalen en het geen probleem is om het zelf af te breken en weer in elkaar te zetten, en het nog een beetje opknappen waar nodig... :)
Toen kregen we een mailtje van iemand die geen stal had (helaas :\ ) maar ze vroeg of we ook weidegang aanboden. ze had namelijk een Shetje waarvoor ze een plekje zocht, en ze had zeker interesse had ze gezegd. :)
Wij dachten er altijd al over om een paard van iemand anders bij ons te laten stallen, dus wij terugmailen hoeveel land ze nodig had.
Nou niet zo veel dus, want hij mocht ( net als veel shetjes) absoluut niet te veel eten.
Dat kwam goed uit want wijzelf hebben een niet zo erg groot weitje, maar als we een grote wei nodig hadden zouden we eventueel die van de buren kunnen gebruiken. nou dat was dus niet nodig.

Maar nu komt dus de vraag
Ze vroeg hoeveel we daarvoor zouden vragen, voor puur alleen weidegang dus, niks anders, gewoon alleen het plekje om te staan, de rest zou ze zelf doen.
Maar wat is normaal om te vragen per maand voor een klein weitje? :\
We hebben namelijk interesse in een paard dat te koop staat, en we dachten, als we nou van dat geld dat we krijgen voor dat shetje gaan sparen voor dat paard en eventueel (als gratis niet doorgaat) een buitenstal. :j
Maar aan hoeveel per maand zouden we dan moeten denken? :?

Ohja, ik weet niet of het heel belangrijk is voor deze vraag, maar we moeten ook nog een goed hek aanschaffen

Somebitch

Re: Wat vragen voor weidegang???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:30

Hoe zit het met hooi en brokken? Dat betaalt ze ook zelf? dan zou ik zeggen zo'n 50 euro per maand.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:32

ik betaal hier 60 per maand incl stal, water en electriciteit. Dus ik vind 50 per maand voor alleen een stukje land nogal veel. Ik zou zeggen 30 per maand.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:35

We hebben namelijk interesse in een paard dat te koop staat, en we dachten, als we nou van dat geld dat we krijgen voor dat shetje gaan sparen voor dat paard en eventueel (als gratis niet doorgaat) een buitenstal.

Het shetje komt dus voorlopig alleen te staan?
Kan je lang sparen eer je een paard kan kopen :+

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:37

mariekie schreef:
We hebben namelijk interesse in een paard dat te koop staat, en we dachten, als we nou van dat geld dat we krijgen voor dat shetje gaan sparen voor dat paard en eventueel (als gratis niet doorgaat) een buitenstal.

Het shetje komt dus voorlopig alleen te staan?
Kan je lang sparen eer je een paard kan kopen :+

Ja oke, maar alle beetjes helpen toch :D

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:40

Somebitch schreef:
Hoe zit het met hooi en brokken? Dat betaalt ze ook zelf? dan zou ik zeggen zo'n 50 euro per maand.

Ja dat regelt ze zelf, wij zorgen alleen voor de wei :)

Steph_IanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:47

ik zou gewoon met die mevrouw overleggen of jullie hem enige tijd kunnen verzorgen om te kijken of het bevalt om een eigen paardje te hebben op een jonge leeftijd. en evt voor 20eurie te laten staan.. als jullie nu niks doen met het land kost het ook geld, en als er 1 paardje op zou komen maakt t niet zo veel uit,maar kunnen jullie wel kijken of jullie t leuk vinden :D en genoeg tijd hebben om een paard aan te schaffen(niet slecht bedoelt)
want er komt redelijk veel bij kijken.
k zou t eerst lekker proberen (raad ik aan)

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:50

Steph_IanB schreef:
ik zou gewoon met die mevrouw overleggen of jullie hem enige tijd kunnen verzorgen om te kijken of het bevalt om een eigen paardje te hebben op een jonge leeftijd. en evt voor 20eurie te laten staan.. als jullie nu niks doen met het land kost het ook geld, en als er 1 paardje op zou komen maakt t niet zo veel uit,maar kunnen jullie wel kijken of jullie t leuk vinden :D en genoeg tijd hebben om een paard aan te schaffen(niet slecht bedoelt)
want er komt redelijk veel bij kijken.
k zou t eerst lekker proberen (raad ik aan)

Daar hadden we zelf ook al aan gedacht ja, om te zeggen dat als ze het zelf 'es niet kan doen, dat wij het dan met plezier voor haar zouden doen.
En ik weet gelukkig al wel hoe het is om veel tijd in een (eigen) pony te steken, heb namelijk 3 verzorgpony's en ik help bij een paardenhandelaar... :D en ik weet niet hoe het mogelijk is maar ik heb nog tijd over ook :+

Steph_IanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:56

hahaha ja dat geloof ik best.
maar denk goed na hoor meissie :)
een eigen paardje is wel ietsjes anders dan verzorgpaardjes en helpen bij een handel stal..
hahaha heb er ook ervaring mee..
toen k mn eerste eigen paardje kreeg, toen was k 19 en werkte fulltime,
maar je kan dan niet zeggen, k heb geen zin ik ga niet...
met verzorgspaardjes en op de handelstal komt t wel goed als je een dagje niet komt of gaat..
maar in de zin van eigen paardje wel :D

maar zou het zeker zo doen, jullie hebben een leuk beessie erbij, die mevrouw is geholpen en je verdient 20 eurie :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:58

hmmmm van wie is het land?

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:59

Aan jullie reacties te zien zou 30 euro ongeveer dus wel genoeg zijn.
Maar mijn vader vind 50 al te weinig.... :(
Hij heeft het dan over de elektriciteitskosten van schrikdraad, maar zou dat echt een stuk duurder moeten zijn als je elektriciteit van schrikdraad moet betalen?

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:00

opisop_shop schreef:
hmmmm van wie is het land?

Het landje is gewoon van ons :)

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:00

nou ik betaal voor een half hectare met stal, stroom en water 100 euro per maand.
weet niet of dat veel is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:01

Nee hoor voor meer zal je het echt niet kwijt kunnen. Je hebt ook schrikdraad kastjes die gaan op accu, dat is echt niet veel hoor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:03

waar woon je ongeveer?

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:05

suuzepuus schreef:
waar woon je ongeveer?

Zuid Holland, hoezo dan?

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:16

Dus 30 is zéker genoeg? :)

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:18

In onze regio is 150 euro voor een pony met hooi een normaal bedrag voor alleen weidegang. Nu vind ik dat voor een shet op een klein stukje land wel erg veel en zonder hooi helemaal ( maar zonder hooi zou je er ong. tussen de 50 en 80 af moeten trekken). Maar je zou altijd kunnen overleggen met de eigenaresse van de shet wat zij evt. zou willen betalen voor de weidegang.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:19

In zuid-holland is 50 wel een prima prijs hoor, voor een weitje! :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:19

paardjepony schreef:
suuzepuus schreef:
waar woon je ongeveer?

Zuid Holland, hoezo dan?

Omdat het per regio ook verschilt.

Kijk maar als je een stal zoekt, in de randstad betaal je vaak meer als in groningen.

paardjepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:24

Aaaah oke :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:35

Hou er rekening mee dat Shetlanders de Houdini" s zijn in het ontsnappen! Aan 1 schrikdraadje heb je niet genoeg. Ik weet er alles van heb er momenteel 4 lopen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:39

hier betaal je 40 tot 75 per maand voor weidegang, meerprijs is dan afhankelijk van de faciliteiten. Aangezien ze daar geen belang bij heeft, zou ik niet hoger gaan zitten dan die E40 voor een shet.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:44

Hier wordt 30 euro in de maand gezegd en dat vinden sommige weinig en de ander genoeg......

Even de dingen op een rijtje:

Er moet goed stroomdraad omheen,dus dat kost stroom er zal water moeten zijn,wie houdt het water in de gaten en doe je dat in een speciekuip of met een drinkbakje,ligt er al een leiding naar een waterbakje of moet je dat nog aanleggen,dat kost ook geld.
Shetten breken graag uit want bij de buren is het altijd gezelliger wie maakt dat dan en voor wie zijn de kosten.
Wie voert het mest af, waar komen de spullen te liggen.
Wie onderhoud verder het land wat betreft gifspuiten voor het onkruid.
Hooi opslag hoe doe je dat,want in de winter zal er ook hooi moeten zijn en ookal koopt zij het,je moet het wel ergens neerleggen.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan er komt best wel wat bij kijken.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:49

Ik betaal 50per maand voor een hectare met daarop een klein tuinhuisje die ik mag gebruiken. Omheining, regenwater opvangen en waterput, schuilstal, en alles van eten betaal ik zelf.