Als wij over een jaar of anderhalf een pown voor dochter (dan 7 a 8 jaar oud en 1 a 2 jaar rij-ervaring) zouden gaan kopen, wordt dat wrs een C-pony.
Nu zat ik te denken dat:
A dochterlief dan natuurlijk nog niet zo goed rijdt dat ze slangenvoltes, wijken etc doet
B de pony wel uitdagingen nodig heeft
C het ook handig is als pony (die wrs dat soort oefeningenj wel al kan) wel bij gehouden wordt dan wel dat dit soort oefeningen aangeleerd worden
D het ook fijn is als pown af en toe flink aan het werk wordt gezet (afwisseling)
E IK natuurlijk NIET op een C-pown pas
Dus zaten wij te filosoferen om dan tegen dit tijd een bijrijdster te zoeken. Wij denken dan aan iemand die 1 a 2 keer per week op die pown gaat rijden (waarvan evt 1 keer met les)
Is dit een goede nuttige gedachtengang?
Wat is dan reeel om als bijdrage te vragen?
En ervan uitgaand dat bijrijdster een x-bedrag betaald om de pony dus 2 keer per week te rijden en dan 1 keer ermee zou lessen per week, zou zij dan zelf die les moeten betalen of zouden wij dan die les moeten betalen? Hoe doen jullie dat/ hebben jullie dat gedaan? Mogen uitgebreide ervaringen, tips, suggesties zijn. Want we hebben hier echt 0 ervaring mee en zijn wel zuinig op onze beestjes.
Maar ja, heb dus OOK mijn handen vol aan huishouden en een Fries, dus als iemand die pown 2 dagen per week beweging wil geven naast ons eigen gezin is voor alle kanten prettig