ingebroken op stal, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

ingebroken op stal, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:13

Hoi!

Ik werd wakker en had een voicemailbericht van de stal eigenaar. Ik dacht ojee toch niet mijn deken gesloopt he :o .
Maar nee, er is vannacht ingebroken en het slot is doorgeknipt. Alle zadels zijn weg.

Je leest het zoveel, maar och ik kan wel janken. Waarom kan je niet van andermans spullen afblijven??

Mijn vraag is of het zin heeft om aangifte te doen. Of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt..!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:16

Natuurlijk heeft het zin om aangifte te doen. En volgens mij is er hier op bokt ook een topic voor gestolen zadels. Maar dat weet ik niet zeker. En het gewoon tegen een ieder zeggen dat er weer zadeldieven rondlopen. Zodat anderen dit misschien bespaart blijft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:21

Absoluut aangifte doen!!!
Wat een verschrikkelijke gedachte dat er van zulke idioten langs zijn geweest!!
Weet niet of het voor jou ook opgaat, maar jaren terug was er bij ons op stal ook ingebroken (waar ik toendertijd met m'n paard stond)
Het was een klein stallencomplex midden in de polder. In een (afgesloten) bouwkeet hadden we onze spullen.
We hebben het terug gekregen van de verzekering omdat je iets van 2 weken per jaar je spullen elders mag opslaan en dan valt het onder je inboedel!!! (nogmaals, is een hele tijd terug en we hebben uiteraard toen niet gezegd dat het er altijd lag..., maar dat hadden ze zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken... :P )

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:21

wat erg voor jullie...
ze zijn nogsteeds actief...

er is een centraal topic.. deze ga ik even voor je zoeken
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 31-07-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Re: ingebroken op stal, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:24

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:25

Maar ik kan dus niets met de verzekering regelen? Dan heb je toch de aankoopbon nodig? Ik heb deze vorig jaar tweedehands via bokt gekocht.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:25

Dankjewel voor de link! En ook voor de reacties. :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:27

Je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. En al krijg je dan maar een klein gedeelte terug. Beter iets dan niets. Je betaald niet voor niks voor de verzekering.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:27

Ik weet zeker dat ik ook geen bonnen had, want ik had het ook tweedehands gekocht!!
Zou er zeker maandag eens een telefoontje naar de verzekering aan wagen!! (en dan uiteraard aangeven dat je spullen daar tijdelijk liggen!! De andere tijd neem je het steeds mee naar huis }:0 )

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:29

Tevens hebben de buren een lamp en een camera bij de uitrit hangen dus die gaan kijken of ze iets kunnen vinden. Misschien kenteken oid.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:30

Kentaro schreef:
Ik weet zeker dat ik ook geen bonnen had, want ik had het ook tweedehands gekocht!!
Zou er zeker maandag eens een telefoontje naar de verzekering aan wagen!! (en dan uiteraard aangeven dat je spullen daar tijdelijk liggen!! De andere tijd neem je het steeds mee naar huis }:0 )

Dankje! :) Maar waarom zou dat verschil maken dan? Er hangt een goed slot op..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:30

Aangifte doen, en zeggen dat het zadel normaal gesproken thuis licht, en toevallig 1 nacht op stal ( bijv omdat je vroeg op buiten rit zou gaan met n vriendin of omdat iemand anders je paard zou rijden )

Ik had ook geen bonnen maar heb t gehele aankoop bedrag terug gehad! Je mag me wel ff pben

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:31

Omdat wanneer je het altijd ergens anders 'bewaard', het niet onder je inboedelverzekering valt!
Maar misschien dat de staleigenaar daar weer een verzekering voor heeft, dus dat zou je natuurlijk ook nog even na kunnen vragen!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:33

Dan is het de verzekering van de stal eigenaar, en volgens mij valt t zadel van ts daar niet onder

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:34

Ik zal het vanmiddag even vragen aan de stal eigenaar. Malih, ik heb je gepb't, bedankt!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:50

FriesWytske schreef:
Je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. En al krijg je dan maar een klein gedeelte terug. Beter iets dan niets. Je betaald niet voor niks voor de verzekering.

Helemaal mee eens!
Heb je misschien een foto van je paard waar het zadel ook op ligt?
Dan heb je iets in handen, ook al heb je bv geen bonnetje.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:50

Bonnetje is niet persee nodig ik had hem ook 2e hands gekocht

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 11:03

Ik heb wel een foto van mijn zadel op mijn pony. :) Moet ik dat ook meenemen met de aangifte?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:11

Doe maar wel, baad t niet schaat t niet

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:13

Mijn verzekering heeft t opgenomen in onze inboedelverzekering.
Heb de boel meteen maar een upgrade gegeven.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:20

Ik heb bij de verzekering opgegeven dat mijn tuig op een ander adres is opgeslagen. Is apart opgenomen in de polis, ik betaal er een (heel klein) extra bedrag voor, maar het is nu wel standaard meeverzekerd.
Misschien een tip voor de toekomst, heb je nu helaas niks aan natuurlijk... Ik zou in ieder geval aangifte doen, wie weet heb je geluk en vinden ze de daders en misschien je zadel terug.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:24

Hey TS
mijn zadels zijn afgelopen week ook gestolen.
Ik heb aangifte gedaan en de politie heeft er een rapport van gemaakt die je aan de verzekering moet afgeven.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 16:14

Bedankt voor de reacties!
Ik ga zo even online aangifte doen. De politie is wel gebeld toen dit aangetroffen werd maar konden er verder niets mee.

Ik heb de beelden bekeken van de camera en je ziet dat er een zwarte peugiot de inrit op komt rijden en achteruit weer terug gaat. Dan zetten ze auto een heel stuk verder op de dijk neer en zijn ze via de dijk bij de berm naar beneden geklommen. We hebben ook sporen gezien van voetgetrapte gras. Ook zag je dat de paarden erg onrustig waren en zaten te rennen en doen.

Het kenteken is helaas niet te zien, maar ze denken dat de politie met hun apparatuur wel kunnen achterhalen wat dat is. De buurman die de beelden heeft, heeft een kennis/familie? opgebeld die bij de politie werkt. Volgende week krijgen ze de beelden en hopenlijk komt daar wat uit.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Hier het stalgenootje waarvan als enige het zadel NIET gestolen is (hoorde ik dus, want ik ben op vakantie) dat van mij is een ijslanderzadel en dus misschien makkelijker op te sporen ofzo? (??) dat ze die daarom niet meegenomen hebben?

Wel echt onwijs poedersuiker dus, hoop dat ze wat gaan vinden. Aan de andere kant, zooo blij dat ze mn paard in ieder geval niet meegenomen hebben!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:17

vinurr schreef:
Hier het stalgenootje waarvan als enige het zadel NIET gestolen is (hoorde ik dus, want ik ben op vakantie) dat van mij is een ijslanderzadel en dus misschien makkelijker op te sporen ofzo? (??) dat ze die daarom niet meegenomen hebben?

Wel echt onwijs poedersuiker dus, hoop dat ze wat gaan vinden. Aan de andere kant, zooo blij dat ze mn paard in ieder geval niet meegenomen hebben!

Nee niet alleen de jouwe. Die andere Wintec is ook blijven liggen..