Minimale trailer hoogte voor paard van 1.75

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Minimale trailer hoogte voor paard van 1.75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 18:43

Eigenlijk zegt de titel al genoeg }:0
Ik kan goedkoop een trailer overnemen van een kennis waar buitenom de bodem niks mis mee is. (de bodem is eruit gehaald)
Ik heb een handige stiefvader en wij hebben zelf een brug thuis waar we dus makkelijk op kunnen sleutelen.
Alleen de trailer is maar 2.10 hoog en volgens mij zijn de nieuwe trailers allemaal 2.30 hoog tegenwoordig en mijn paard is zeker geen kleintje (1.75)
Toch is dit een buitenkansje en vraag ik me af of het te doen zou zijn? passen lukt dus niet omdat er geen bodem in zit ;)
Hoe hoog is jullie trailer en hoe hoog is je paard?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:48

Trailer van 2.10 hoog is een veetrailer. Zelfs ponytrailers zijn al 2.20 hoog. Paardentrailers zijn 2.30. Heb hier net de nieuwe Heja-folder liggen....
Mijn paarden zijn trouwens 1.55 en mijn trailer 2.30. En ik vind niet dat ze enorm veel ruimte boven hun hoofd hebben.

tamaramt

Re: Minimale trailer hoogte voor paard van 1.75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:52

heb zelf ook een paard van bijna 1.75 en heb een trailer gehad van 2.15 hoogte; die had ik ook gekocht zonder paard erop te zetten; nou dat paste dus niet en ik kon de trailer niet meer terugbrengen
dus de trailer met veel verlies verkocht en trailer gekocht van 2.25 hoogte

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:10

Trailer is 2.10 en paard is 1.75, dan heb je dus nog 35 cm voor zijn hoofd, dat wordt wat krapjes. Niet elk paard kan daar tegen om met de oren tegen het dak te staan.
Hou maar eens een lineaal van 35 cm boven zn schoft dan weet je hoe hoog je trailer is in verhouding tot het paard.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:14

mijn fries van 1,67 stond in een trailer van 2.20 al behoorlijk krap. heb ook een trailer die 2,35 is en hier heeft hij genoeg hoofdruimte

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:43

Ben zelf ook zoekende naar een trailer voor ons paard van 1.76 m.
2.10 m hoogte gaat 'm niet worden, wellicht 2.20 m voor korte ritjes, maar liefst toch 2.30 m.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 20:41

Bedankt voor jullie reacties,
Ik heb net met de eigenaar gebeld van een trailer waar hij pas in heeft gestaan en die trailer was 2.16 hoog en dit ging prima.
Niet voor lange stukken natuurlijk maar voor max een half uur moet dit toch kunnen. Scheelt ook dat hij braaf de trailer op loopt.
Zijn hier nou eigenlijk geen standaard maten voor dan? bv stokmaat + .. = hoogte trailer?
Over een aantal jaar hoop ik toch een nieuwere te kunnen kopen maar dat zit er nu nog niet in (ik ben 19)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:45

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen.
2.10 vind ik erg krap voor een paard van 1.75
Mijn paard is ook 1.75 en ik heb een trailer van 1.35 dit is voor hem een goede maat, kleiner dan 2.30 zou ik zeker niet doen :n

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 20:48

Ik ga hem maandag nog eens in die van 2.16 zetten en dan beslissen.. Ik begin nu toch ook wel te twijfelen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:02

Je moet denk ik niet uitgaan van: het is een braaf paard en het zijn korte ritjes. Je moet uitgaan van: wat gebeurt er als ik een noodstop moet maken? Paard schuift dan in eerst instantie naar voren, gaat zich schrap zetten, en wat hoort daar automatisch bij? Hoofd omhoog. Gevolg: paard stoot z'n hoofd, is toch al van de rel door de noodstop en flipt als je een beetje pech hebt. Dat moet je niet willen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:10

Wij hebben voor onze Willem met een stokmaat van over de 1.80 een hotra elegance met een binnenmaat van 2.32.
Doordat wij geen zadelkamer hebben is er veel ruimte voor in de neus.
Willem kan er goed in staan.
Persoonlijk vind ik die extra ruimte wel erg prettig, je staat lekker ruim voor je zelf en je paard kan lekker zijn hoofd goed kwijt zonder met zijn neus tegen de voorkant aan te staan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:11

Ibbel schreef:
Je moet denk ik niet uitgaan van: het is een braaf paard en het zijn korte ritjes. Je moet uitgaan van: wat gebeurt er als ik een noodstop moet maken? Paard schuift dan in eerst instantie naar voren, gaat zich schrap zetten, en wat hoort daar automatisch bij? Hoofd omhoog. Gevolg: paard stoot z'n hoofd, is toch al van de rel door de noodstop en flipt als je een beetje pech hebt. Dat moet je niet willen...

Helemaal mee eens, je hebt er niets aan dat je een paard krijgt wat niet meer wilt laden omdat het zijn hoofd een keer hardhandig heeft gestoten.. dat is een verkeerde bezuiniging.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:18

Wij hebben ook acuut onze oude trailer moeten inruilen op een xl model toen we wes kregen..een kostenpost waar we niet op gerekend hadden, maar wel echt moest! (wes was 1.76) na 2x in de oude trailer wilde hij er ook echt niet meer in, ook al waren het kleine stukjes...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 14:07

We gaan nu de mogelijkheid bekijken om er een stuk tussen te zetten als het ware, dus de kap er af en er dan een stuk op lassen. Ik zou hem pas in het najaar voor het eerst nodig hebben dus tijd zat om te klussen en dan kunnen we er zo 20 tot 30 cm op zetten. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat het niet veilig is en dat ik het vertrouwen van mijn paard ook niet wil verpesten.
Bedankt voor jullie reacties!
Is er iemand die een soortgelijke "verbouwing" aan een trailer heeft gedaan?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:10

Nee maar onze trailer is inmiddels wle t ekoop, wes is dood :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:38

Vraag me af wat het met de constructie met de trailer gaat doen als je zoiets ingrijpends wil gaan toepassen, plus het gewicht neem toe, geeft dat geen problemen met je rijbewijs?
Moet je zo'n trailer niet overnieuw laten keuren na zo'n verandering?
Waarom kijk je niet verder naar een trailer die wel goed is wat hoogte betreft? Waarom staar je je zo blind op die lage trailer waar zoveel aan gedaan moet worden zodat die wel geschikt is voor het paard?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:28

Helemaal met Meggiemeg eens, waarom zoveel moeite doen om een goedkope trailer te verbouwen en dan maar hopen dat de constructie goed blijft, terwijl er zóveel trailers die wel hoog genoeg zijn te koop zijn. Nooit gedacht dat die trailer wel eens zo goedkoop kon zijn omdát ie te laag is?

Zit me te bedenken, als die trailer zo laag is zal het misschien helemaal wel een kleine trailer zijn, is de lengte wel lang genoeg voor je paard? Ken wel trailers waar de ruimte van borst naar bil te krap is voor een paard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:34

2.10 is echt te laag voor eentje van 1.75 m

Mijn paard is ongeveer 1.80 m met best wat front en ik heb een trailer van 2.25 dat gaat maar net....
Tis dat ie braaf en makkelijk is op de trailer ik bind gewoon zijn hoofd wat omlaag vast :o
2 kettinglijnen zijkant en één touw voor, voor zijn hoofd wat lager te houden.

Liefst had ik een trailer van 2.35 (XXL) maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan,
2e hands voor een zacht prijsje zijn ze ook moeilijk te verkrijgen.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 11-07-11 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:37

Ik zou dus echt niet gaan rotzooien met een bestaande trailer....maar op zoek gaan naar een trailer die groot genoeg is.

Ook wij zijn de fout ingegaan met onze eerste trailer waar drie paarden in moesten, twee van 1.75 en één van 1.85, nou dat ging dus niet.....die trailer kon terug en toen zijn we gelijk overgestapt op de Henra (toen Amazone) die destijds eén van de weinigen was die extra hoog was. Inmiddels heb ik een Henra Buffalo die past voor mijn paard van 1.84 maar om nou te zeggen dat ie alle ruimte van bewegen heeft? Nee...het blijft een krap hok voor zo'n groot paard!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:37

Ik zou mooi nog even doorzoeken naar een ruimere trailer. Voor paarden is het over het algemeen geen hobby om te krap te staan en als je geduld hebt kan je via marktplaats best een goede trailer vinden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:40

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:42

Je mag niet zomaar een stuk op je trailer zetten hoor. Dan klopt het kenteken niet meer namelijk.
Er zit toch een kenteken bij?

Ik snap je eigenlijk niet zo goed. Je vraagt advies en je krijgt advies (niet doen). Ik zou't dan gewoon niet doen!
Er zijn echt heel veel trailers te koop en je kunt altijd proberen lager te bieden dan de vraagprijzen

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:23

Dat van het overnieuw keuren als je er iets aan doet wist ik niet. Waarom ik me blind staar op deze trailer?
Deze trailer is van onze buren en voordat deze kans er kwam was ik nog niet serieus aan het nadenken over een trailer, ik was pas in het najaar van plan om er voor 1 te gaan kijken maar dit kwam gewoon op mijn pad.
Ik heb juist wel veel aan al jullie adviezen gehad, ik ga geen trailer kopen van deze hoogte, daar ben ik wel over uit.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:30

Weet in elk geval dat mensen hun trailer nu vaak aan de straatstenen niet kwijt raken. Ik heb die van mij een tijd te koop gehad en ik kreeg zulke belachelijk lage boden dat ik hem uiteindelijk maar gewoon gehouden heb.

Dus tip: bied lekker laag op trailers die aan je eisen voldoen, wie weet kun je dan een koopje krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:20

Lastig als buren je wat aanbieden en de prijs staat je wel aan.
Neem de tijd en net wal al gezegd is, kijk op je gemak rond, bieden staat vrij zeker via Marktplaats, daar weet je gewoon dat daar dat spelletje wordt gespeeld.
Succes met je zoektocht naar een veilige trailer!