Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bonita84 schreef:Ik snap ook wel weer dat hij vind dat ik die verzekering moet betalen omdat het mijn keus is om cross te gaan rijden, maar dan betaal ik het liever voor mezelf dan houd ik er zelf ook nog wat aan over als het mis gaat.
CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.
Ten tweede is het zijn paard. Dus als je het niet met hem eens bent ga je ergens anders maar een paard zoeken. Zo simpel is het.
CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.
Ten tweede is het zijn paard. Dus als je het niet met hem eens bent ga je ergens anders maar een paard zoeken. Zo simpel is het.

Snadrem schreef:bonita84 schreef:Ik snap ook wel weer dat hij vind dat ik die verzekering moet betalen omdat het mijn keus is om cross te gaan rijden, maar dan betaal ik het liever voor mezelf dan houd ik er zelf ook nog wat aan over als het mis gaat.
Maar het is niet JOUW paard. Als er iets mee gebeurt dan is er maar één die een vergoeding hoort te krijgen, en dat is de eigenaar. Tenminste, zo kijk ik er naar.
Misschien is het van hem niet echt terecht om te zeggen dat jij de verzekering zelf moet betalen, maar van de andere kant: als het aan hem lag, dan stond het paard alleen in de wei met beperkte risico's. Jij wil er mee gaan springen en crossen, wat aanzienlijk meer risico's met zich mee brengt. Wat dat betreft snap ik zijn gedachtegang dus wel.
bonita84 schreef:CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.
Wij noemen dat hier gewoon zo een boertje niks onrespectvol tegenover hem!

bonita84 schreef:Kan ik ook wel weer inkomen, maar als ik er niks mee gedaan had hij zeker minder waard geweest!
Gooya schreef:Ik denk dat de boodschap die het boertje geeft heel duidelijk is: jij doet dingen met het paard die hij niet wilt. Hij zegt het met een ommezwaai, maar de boodschap lijkt mij duidelijk.
Ik denk dat het hem niet zo heel veel interesseert of het paard Z gaat lopen of niet. Ik denk dat hij voelt dat ie de grip op zijn paard kwijt is.
Ik zou nog maar eens een gesprek met hem aangaan en vragen wat hij nou eigenlijk wil, wat hij van jou verwacht, wat jij van hem verwacht etc.
En daarna maar eens opnieuw bekijken of jullie elkaar nog kunnen vinden in wensen en verlangens.
Succes ermee
Zunzuncito schreef:Wat als je aanbiedt dat hij er nog een veulen bij mag fokken? Inderdaad krijgt hij er op deze manier een opgeleid paard door. Zie het voor jou als oefengeld (niet dat ik weet wat zo'n verzekering kost) Jij hebt de keuze om te stoppen met crossen of nog beter: koop je eigen paard. Ik betaal me blauw aan lessen met mijn verzorgpaard en mij hoor je niet piepen; ik weet wat voor zorgen erbij komen als je een eigen paard hebt. Als ik jou was en door wilde gaan met crossen, zou ik de kosten naast elkaar zetten en dan afwegen wat je wilt gaan doen. Zie het als iets zakelijks en niet als een vriendendienst die hij jou zou moeten bewijzen, omdat je zo goed voor zijn beesten zorgt, want zo ziet hij het blijkbaar ook niet helemaal.