ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar wist ook niet waar ik hem anders bij kon zetten.
Ik zit met een dilemma, sinds een tijdje staat mijn paard thuis, ze staat hier samen met het paard van een vriendin van mij. Hiervoor stonden we ook samen op een stalling waar we alles zelf moesten doen.
Ik ben al lang bevriend met haar, al heel wat jaren ook toen we nog geen eigen paard hadden.
We hebben de afspraak nu ik vakantie heb dat we de paarden om en om 's ochtends buiten zetten, en buiten de vakanties om dat zij het 1 dag in het weekend doet. Dit gaat allemaal goed, maar buiten dit komt ze erg weinig en staat haar paard maar een beetje te staan wat ik erg zonde vind. Ze mest haar stal uit wanneer het haar uitkomt, deze is vrijdag voor het laatst gedaan. Haar paard is overigens erg vies op stal en maakt er echt een bende van, dus het is wel elke dag nodig. Verder helpt ze nergens mee. Ik mest om de dag de paddock uit, zet ze elke dag binnen en voer ze een aantal keer per dag hooi. Nu vind ik dit helemaal niet erg om te doen, maar voor haar is het wel lekker makkelijk zo. Haar paard mag hier voor niks staan, maar er was wel een afspraak dat we de kosten van de stallen door 2 zouden delen, nou is dit alleen maar van een voorwand dus erg veel is dit ook niet. Nu heeft haar vader voor de stallen een aantal dingen gehaald, zoals een lamp, stopcontacten, waterleiding etc. Wij hadden het geld tot op heden nog niet ontvangen en mijn vader heeft hem er vandaag op aangesproken. Hij antwoordde met dat hij nog allemaal bonnetjes had en dat hij die eerst zou gaan uitzoeken, zodat dat allemaal verrekend kan worden. Nu snap ik dit dus echt niet, wij hebben al zoveel geld uit gegeven aan van alles en nog wat, en hun betalen nergens aan mee. En nu gaan hun dus zitten zeuren over wat hun er aan uit gegeven hebben, terwijl dat echt een bedrag van bijna niets is.
Wij vinden het niet fijn dat wij voor alle kosten opdraaien, en hun nergens aan mee betalen en ook nog eens zo moeilijk gaan zitten doen.
Ik vind het vrij logisch dat er wat kosten worden gedeeld, buiten de stallen om omdat ze hier ook voor niks staat.
Ik heb al eens gezegt dat als ze niet de moeite wil doen om vaker te komen dat ze dan maar een pensionstalling moet gaan zoeken waar alles voor haar gedaan wordt.
Nu dus mijn vraag, wat moet ik doen?
hun er nog een keer op aan spreken en per maand een prijs voor de stalling afspreken, of zeggen dat ze opzoek moet gaan naar iets anders.
Nu weet ik eigenlijk al wat hun antwoord zou zijn op de eerste vraag: Jullie moeten het toch kopen, jij woont er lekker dichtbij. Maar goed, iedereen weet dat dit niet zo werkt.
Het was misschien verstandig geweest om van te voren het e.e.a. op papier te zetten, en nog duidelijker te zijn. Maar ik vind sommige dingen van zelfsprekend, wat hun dus blijkbaar niet vinden.
Hoop dat iemand me kan helpen of wat nuttige tips kan geven!