Op 7 mei 2011 hebben wij onze driejarige A-Welsh Max verkocht, we hebben hem als enter gekocht en opgevoed, we hebben veel met hem getraind omdat we hem graag voor de hengstenkeuring wouden, omdat hij hengst was stond hij vrij veel binnen. Als hij buiten stond was dit in een stukje wei voor huis met gewoon schriklint erom heen en een watervat voor drinkwater. Ook liep hij in de buitenbak waarvan de omheining uit buizen bestaat en de tweede buis op zijn hoogte zit. Vanaf September vorig jaar zijn we vrij intensief met hem bezig geweest en stond hij best veel op stal met een voerbak of waterbak en traillies ervoor. In Februari was de hengstenkeuring helaas werd hij niet goed gekeurd, dus hebben hem laten ruinen en zijn begonnen met het zadelmak maken. Op 7 mei is hij verkocht, naar een handelsstal ik miste hem best en heb via de mail en hyves contact gehouden het ging prima het was een super pony en zo braaf!!!Op 3 juni zag ik hem op marktplaats staan ze boden hem te koop aan. Ongeveer 3 dagen later (rond 6 juni) zag ik dat hij verkocht was, ik heb een mailtje gestuurd met daarin gezegt dat ik hoopte dat ze een goed plekje voor hem haden gevonden. Geen reactie, op Woensdagavond (8 juni) belde de meneer (aan wie wij hem hadden verkocht) mij op om te vertellen dat hij bij de pony op stal stond en hij zag tot zijn grote schrik dat de pony luchtzoog in een kwartier tijd wel 15 x!!!! Dit heeft hij bij ons nooit gedaan terwijl hij daar wel degelijk alle kansen voor had zowel in het land, de bak als op stal!!!Hij zei dat hij de mensen aan wie hij hem verkocht had ging opbellen om het te zeggen en dan zouden die wel van de koop afzien en dan stelde hij mij voor de keuze de pony ging de handel in of naar de slacht of ik moest hem terugnemen omdat het een stalgebrek was!!!Ik heb hem verteld dat hij het bij ons nooit gedaan heeft en dat ik het wel heel vreemd vindt dat de pony er bij hem naar bijna 5 weken plotseling mee begonnen is!!!Hij vertelde mij dat de pony het in het land niet deed maar ja daar zat schriklint omheen, en ja ze hadden het hem nooit aan het waterbakje zien doen. Hij wou de volgende morgen om 10 uur van mij horen wat ik ging doen en anders schakelde hij een advocaat in, ik heb hem verteld dat ik niet zo makkelijk bereikbaar was en dat ik niet wist of ik om 10 uur wel binne was, de andere paarden moeten toch ook eten en ik heb geen mobiel!! Hij heeft 2 x gebeld en bij de tweede keer gezegt omdat ik de telefoon niet opnam ik kon krijgen wat ik wou hij ging nu een advocaat inschakelen!!!!!
wat moet ik hiermee? ik ben van mening dat de pony het dan ook echt wel bij ons had moeten doen, hoe denken jullie hierover?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 09-06-11 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.