Onze dochter is 8 jaar en is ongelooflijk gelukkig met haar Dartmoorpony. Ik had geen betere koop kunnen doen. Deze pony's zijn ook vrij makkelijk weer te verkopen als het niks was geworden. We hebben hier 3 kindjes, dus als zij van de pony af is gegroeid, gaat het zusje, die inmiddels ook helemaal ponygek is, er op rijden en ook het broertje wil het proberen. Zo te lezen gaat je dochter wel door. Sabrina hier kan makkelijk tot haar 14e vooruit op deze pony en als ze er dan echt niet meer op past, zien we wel weer uit naar iets anders.
Wij hebben bewust een wat jongere pony gekocht. Toen Prince kwam was ie 9 jaar en hij is nu 12. Maar ik verwacht dat hij zijn leven hier wel zal eindigen.
Met de plannen die er zijn, moet ie nog wel een jaar of 10 mee. Toen ik 9 was heb ik een heel brave New Forestpony gekregen van 1.45. Een fijn sterk en veelzijdig ras.
Het risico dat je neemt is dat zo'n oude pony overlijdt en als ie al zuur is en hij komt van een manege, dan durf ik wel te beweren dat ie een rugprobleem heeft. Niet bevorderlijk voor het rijplezier van je dochter. Ik zou verder kijken naar een wat jongere pony bij een particulier. Momenteel zijn paarden geen bal waard, dus je hebt dan allicht een koopje.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 16-05-11 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt