Eddy Modde?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Eddy Modde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:53

Hee Bokkers,

Klanten hebben mij gevraagd de trailerlaad methode van Eddy Modde te bestuderen, en uiteindelijk toe te passen op hun paard(en).
Harstikke leuk!

Ik heb inmiddels het boek, de inlogcodes voor de filmpjes en evt. vragen. Maar ik moet dus nog beginnen. Heb het boek net binnen, dus ga die vandaag lezen. Dan wil ik morgen op zoek naar de filmpjes en andere info.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk.

Wat vindt Bokt van zijn methode?
Wat ik tot nog toe heb gelezen klinkt zeer goed, maar hoe is jullie ervaring??

Is er een kans van falen? Of is het met deze methode goed mogelijk paarden zelf te leren laden (ik heb heel veel ervaring met trailerladen, en ook met het oplossen van een trailerlaadprobleem, maar niet volgens deze methode). En stel dat ik faal, kun je dan terecht bij een instructeur?

Nuja, ik wil gewoon zo veel mogelijk horen. :D

Deze week ga ik aan de gang, dus bij interesse zal ik laten weten hoe het ging!

Liefs

Chaos

Re: Eddy Modde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 17:20

Niemand met zijn methode gewerkt?
Met zijn cursus en e-book ed?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:31

Ik zou er wel op gokken voor dat bedrag, die man heeft een schat aan ervaring, zeker gezien zijn Parelli-verleden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:26

en waar denk je dat Eddy zijn methode vandaan heeft: PARELLI!!!! :D
Ja ik werk ook met deze methode en ja het werkt in 99,9 % van de gevallen

wel heel grappig dat je een paar dagen geleden nog zo sceptisch was over Parelli [NH] Parelli manier slecht? en dan nu hiermee begint.... +:)+
het is niet de trailer het is alles eromheen, als je de 7 games beheerst en je weet persoonlijkheden te onderscheiden dan is trailerladen een eitje.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:45

Ik heb mijn vorige paard op die manier (parelli) leren trailerladen.

Hij was goed te laden, totdat de trailer een keer niet goed aangekoppelt bleek te zijn, en de trailer kantelde met het uitladen (was tijdens het oefenen, er was dus niet met de trailer gereden). Hij was echt zo bang dat hij eerst niet in de buurt meer durfde te komen. Deze manier van laden was heel anders als wat hij altijd had gedaan (toen liep ik namelijk mee, hierbij moest hij er zelf op lopen).

Het was even werk, maar het resultaat mocht er zijn: ik kon hem uiteindelijk altijd en overal alleen laden, zonder stress :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:27

Cissy: Dat ik sceptisch ben naar Pirelli heeft wilt niet zeggen dat ik het nooit zal gebruiken. Juist methodes waar ik in eerste instantie niet geheel achtersta wil ik wel proberen. Niet geschoten is altijd mis. Daarbij, doe ik dit voor klanten.

Anderen: Thanx!

Gewoon doen dus!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:28

Met alle respect maar als je dit vooral voor je klanten doet én sceptisch staat tegenover Parelli dan zou ik er niet aan beginnen. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:33

Waarom niet?

Ik merk namelijk dat ik al heel veel dingen toepas, die bij diverse methoden veelvuldig naar voren komen.
Ik heb het boek nu gelezen, en denk dat het voor mij zeker haalbaar is deze methode te oefenen en toe te passen.

Ik ben van plan eerst met mijn eigen paarden te oefenen deze week, als ik de manier onder de knie heb wil ik het met de klanten gaan proberen.

Mijn klanten laten me erg vrij, en het geeft niet als het niet slaagt.

Ik ben me overigens juist aan het verdiepen in Parelli, dus ik had bedacht dat dit wel een mooie aanvulling/oefening kon zijn.

:)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:54

Omdat er ongetwijfeld heel erg veel Parelli bij komt kijken.
Als jij al zegt er sceptisch tegenover te staan...
Daarbij, als je het alleen voor de klanten zou doen. Ik weet niet, het klinkt gewoon niet zo intrinsiek gemotiveerd...

Ik vind je recentste post wel genuanceerder, dus misschien zie ik het verkeerd. :)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:58

heel toevallig ben ik 3 dagen geleden ook op die manier gaan oefenen met mijn nieuwe paard.
ik had alleen het korte filmpje gezien,(heb wel veel gevoel voor NH) en na 2 uur oefenen liep mijn angstige paard er zelf in..

en dat als parelli-leek.

de dag voor ik hiermee begon heb ik de monty roberts manier geprobeerd,maar daar werd hij aardig panisch van en bleef hij de trailer en mij niet vertrouwen om achter me aan te lopen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:46

Misschien raak je nog gemotiveerd van Parelli.. :+ Je moet het wel zien zitten, anders kan je het nooit overbrengen op een paard en ook niet op de mens.

Ik weet iig dat het werkt. Eddy is hier geweest en binnen no-time stond mijn paard netjes en zelfstandig op de trailer.
Als je het weet en kent, is het vrij simpel. Zeker aan te bevelen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:05

Ik wilde laatst beginnen met parelli, maar damn wat is dvd 1 saai zeg. Ben dus al snel afgehaakt. Mijn engels is al niet zo geweldig, maar dankzij het ebook van Eddy kan ik mijn pony's steeds beter laden. Mijn shet loopt er nu zonder problemen op, terwijl die een half jaar geleden nog niet met een longeerlijn en 3 man sterk te laden was. Mijn welshpony is na een val in mijn oude trailer ook niet meer makkelijk te laden geweest, dit werd steeds erger. Ook zij loopt nu heel makkelijk de trailer in. Dus ik ben echt om.

Mijn buurmeisje is nu met haar paard bezig en vroeg laatst of ik wilde kijken of ze het een beetje goed deed. Daarna heb ik ook een poging gewaagd en na een kleine 10 minuten stond dat paard ook in de trailer. Dit moet nog wel flink uitgebouwd worden en de hulpen moeten nog wat beter bevestigd worden, maar ik heb goede hoop dat dat ook goed komt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:16

Ah helemaal super!

Ik ga na mijn weekeindje Duitsland, waar ik kan oefenen met trailer en round-pen, de poging met paarden van klanten wagen. Duitsland wordt voor mij dus een oefening, hihi!

Leuk te lezen dat meer Parelli-Leken het goed konden uitvoeren.
Ik heb namelijk niks tegen Parelli, dat lijken sommige te denken, maar ik heb vooral heel erg mijn eigen manier, en die werkt. En of dat valt onder NH-stromingen als Parelli of wat anders, dát maakt mij niks uit.

Ik heb er iig zin in!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:22

Binnenkort begint Eddy met een opleiding om een certifiseerd trailerlader te worden, met de benodigde kennis.
Eddy is een man die erg fijn met paarden om gaat een een mega schaty aan kennis heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:57

gecertificeerd??? Bij welke instantie dan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:45

Bij zichzelf. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:36

dat bedoel ik.... :) Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen, ik ga er dus ook heen volgende week voor de 1e cursus. Hij geeft de mensen die slagen 1, 2 of 3 sterren, ben heel benieuwd naar zijn criteria...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 09:32

Wil je eens laten weten wat je vond Cissy? :)
Ben wel nieuwsgierig!

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:20

Op 29 mei start Eddy Modde met de opleiding "Trailerlaaddeskundige" in Aalten.'s Middags zijn toeschouwers welkom en misschien kun je na deze demo zonder probleem je paard laden.
In "De Hoefslag" nr. 14 staat een uitgebreid verslag met veel foto's over de eerste demo die hij in Aalten heeft gegeven.
Om je voor te bereiden kun je het GRATIS E-book downloaden op zijn website: http://www.eddymodde.nl
Meer info over de locatie vind je op http://www.morelli-aalten.nl
Mail even als je nog vragen hebt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:30

Er zijn momenteel zoveel mensen die certivicaten of zelfs diploma's uitdelen waarvan 99% niet vanuit de "overheid" komt.
Maakt dit een succes of opleiding minder??
Voor mij niet, mits deze persoon zelf zeer ervaren en competent is met de informatie die je krijgt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:39

Update:

Ongeluk gehad tussendoor, dus niks kunnen doen. Maar sinds deze week weer begonnen.

Heb eerst met 2 van mijn eigen pony's geoefend. Beiden 3kwartier en toen hebben ze er allebei 1x op gestaan. :D
Heb het verder nog niet weer gedaan, van de week weer.

En het paard van klanten heb ik de eerste keer anderhalf uur mee gewerkt, toen stond ie er 2x kort helemaal op. Een aantal keren bijna helemaal.

Vandaag de tweede keer geoefend, in 20 minuten stond meneer er 4x helemaal op. Volgende keer tussenschot terugschuiven van de tweepaards en de keer erop met stang. Dan nog een laatste keer met de eigenaar samen. :D

Ik ben echt helemaal blij dat het zó goed ging vanavond. Had dat niet verwacht!!!

Mijn eigen paarden ga ik het nu allemaal zo oefenen! :D

Eddy Modde: YOU ROCK! :D *\o/* :P

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:43

Ik gebruik deze methode ook. Heb zijn dvd ook besteld. Mijn paard loopt er nu eigenlijk altijd op. Soms weigert ze wel eens maar dat is vooral op een andere locatie, dan heeft ze de aandacht minder bij mij. Ik kan haar altijd alleen laden en doe dit ook alleen. Zeer handig :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:39

Nogmaals even een kleine nuance, Eddy is niet degene die deze manier heeft uitgevonden dat is Parelli (en Parelli heeft ook weer vele leraren gehad). Eddy heeft het alleen vertaald naar een fijne videocursus en het handzame Ebook geschreven waarvoor velen hem dankbaar (zullen) zijn. Eddy was dan ook 3 ster Parelli instructeur voordat hij voor zichzelf begon.

Ik heb de cursus dus gedaan inmiddels en sta nu ook tussen de trailerlaadexperts vermeld. Het werkt gewoon erg goed op deze manier, maar dat wist ik al voordat ik de cursus ging doen :)
Persoonlijk had ik er meer van verwacht op de cursus, wat meer uitdaging wat paarden betreft, er waren niet van die hele moeilijke paarden helaas. Voor een aantal cursisten wel maar voor de meer gevorderden helaas niet. Maar zie maar eens geschikte paarden op locatie te krijgen :D

Chaos, ik zou als het paard er op gaat het iets meer uitbreiden totdat ze er 30 keer zijn opgegaan bij wijze van spreken, dan wordt het net even wat meer bevestigd de 1e keer, waardoor je geen 4 of 5 sessies meer nodig hebt. Misschien dat je dat nu nog niet lukt maar het werkt wel sneller ook voor het paard. Uiteraard nooit over grenzen gaan en op een goed moment afsluiten.

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:59

De onmogelijk te laden paarden zul je niet op de cursuslocatie zien.
Maar met 1 paard zijn diverse mensen vanaf 14.00 uur bezig geweest en uiteindelijk had Eddy dit paard om 19.30 uur zover dat het in de trailer richting stal ging. Hoe moeilijk is goed genoeg voor de cursus?
Van de eigenaresse krijg ik enthousiaste mails, zij kan hem nu alleen laden.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:04

Methode werkt gewoon goed, en stressloos. Zou verplichte kennis moeten zijn vind ik.. als je de toestanden op wedstrijdterreinen zo af en toe ziet :-/