Prijs voor een leasepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle0760

Prijs voor een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 22:16

Ik ben op zoek naar een leasepaard, en ik heb er wel een op het oog.
Hij staat op een stal, 5 minuten van mij vandaan, 2 buitenbakken en 1 binndnbak aanwezig, direct aan het bos. Ik mag hem 2 dagen in de week gaan rijden, en iedere dag poetsen als ik wil. De prijs hiervoor zou rond dr 75 euro liggen. Nu heb ik me verder niet heel erg verdiept in het hele lease-gebeuren, en dit paard ken ik, de stal ken ik, en de mensen ken ik. Maar nu is mijn vraag, is 75 euro veel voor wat ik ervoor krijg, of is dit een normale prijs?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast dankjewel!
Liefs, danielle

friesiszwart

Re: Prijs voor een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:50

Ik vind het een heel net bedrag.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:52

Ik vind het veel geld voor slechts 2 dagen in de week. Weet niet in welke regio je zit?

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:54

Ik vind het nog wel een redelijk bedrag, omdat je er elke dag heen mag en 2x mag rijden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:57

Bedoel je 75 euro in de maand?
Dat vind ik een redelijk bedrag.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:00

Wat wil je doen met het paard? Is het een beetje netjes opgeleid? Zo ja dan vindt ik het een prima bedrag...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:02

Net bedrag hoor :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:04

je mag maar 2 dagen rijden. Dan vindt ik het eigenlijk wel prijzig.
Je hebt dan niet eens les erbij. Ik betaal voor 2 keer in de week lessen 100 euro p/m en dan mag ik ook elke dag komen poetsen ;)

Mag je wel het bos in of dat ook niet?
Maargoed, als ik ga kijken als je een paard bij een manege least ben je soms wel tegen de 275/300 p/m kwijt. Dus als jet het daarmee vergelijkt is het niet te gek.

Weet je, of het heel duur is ligt er aan hoe graag je wilt ;) En hoeveel andere keus je in jou omgeving hebt.

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:09

Het is niet heel goedkoop, ik betaalde toen ik mijn pony leasde €140 p.m incl. 3 lessen p.w. en ik reed hem 4 dagen in de week.

Danielle0760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 09:35

Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal eventjes antwoord geven op de vragen. Het paard staat in de binnenstad van breda, als we op elkaar ingespeeld zijn mag ik er het bos mee in. Het paard is geen echt sportpaard, hij is vooral recreatie, maar kan netjes lopen. Er zit geen les bij, maar die mag ik er wel mee volgen, op eigen kosten, dat wel. En het gaat inderdaad om 75 euro per maand, ik heb heb nog uitgerekend, het komt uit op 9,375 per keer rijden.
Sorry voor de niet zo nette lay-out, een blackberry is niet heel handig voor een lang verhaal!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:37

rekening houdend met de lokatie (binnenbak, direct aan bos) denk ik dat dit geen verkeerd bedrag is.

Maandelijkse stallingskosten zullen rond de €300 liggen en dan komen er nog andere dingen bij zoals DA en hoefsmid, ik denk niet dat TS absurd veel hoeft te betalen, maar zo'n beetje wat het paard kost gedurende die 2 dagen en daardoor is de prijs reëel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:47

Ik vind het duur voor maar 2 x per week rijden.....

Bij mij op stal kun je heel of half leasen, heel kun je het paard als eigen paard beschouwen, je bent dan de enige die erop rijdt,
half deel je het paard met nog 1 andere ruiter, maar je mag hem wel de hele week rijden/verzorgen.

Kosten:
Half: € 130,-
Heel: € 240,-

Maar daar zit ook echt alles bij in...van 1 x pw les, tot hoefsmid, veearts, uitmesten ed.
Je mag dan de hele week onbeperkt rijden en mee doen wat je wil, maar deelt je paard/pony met nog 1 ander iemand)
We hebben een super accomodatie (oa. binnenbak met professionele bodem) en uitrijmogelijkheden naar het bos/kanaal.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:51

75 euro p/m is voor deze regio een goed bedrag.
Zelf vraag ik 150 per maand, maar dat is onbeperkt rijden en 1x les. Geen binnenbak. Niet buitenrijden.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:55

vind het ook een net bedrag.
ik zoek zelf ook iemand en vraag €100,- voor 3 of 4x rijden, maar valt niet mee iemand te vinden.
willen allemaal minder betalen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:01

En het niveau is vaak te laag vind ik om ze op m'n paard te laten rijden en er zelfstandig mee om te gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:06

Ik vind omgerekend nog geen 10 euro per keer rijden prima. Maar dan moet je wel voor dat geld ook echt lekker met zo'n paard aan het werk kunnen.
Aangezien je zowel een binnen als een buitenbak hebt en straks ook het bos in mag vind ik het heel reeël.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:08

lijkt mij prima, hier op de manege betaal je 365 euro. Voor een paard full time lease.

rhea4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:10

Echt een superdeal! +:)+
Ik mocht mijn leasepaard zoveel rijden als ik wilde. En natuurlijk ook poetsen.
Ik moest ook elke dag uitmesten, maar hoefde niet te voeren.
Ze hadden alleen een buitenbak, het was 1 min van mijn huis vandaan met de fiets.
Alleen geen bos in de buurt. Ik kende de mensen eerst ook niet, maar toen ik ze beter leerde kennen, kwam ik erachter dat ze echt super zijn.
Hun zoontje van 1 is nu mijn vaste oppasadresje. Ik, nouja mijn ouders, betaalden er 200 per maand voor. Dat was excl. les.
Dat was het bedrag dat zij er per maand aan kwijt waren. Het was dan ook een soort van mijn eigen paard.
Jammer genoeg gingen ze verhuizen en moesten ze mijn Rheatje verkopen. Gelukkig wilde mijn ouders haar voor me kopen!
Ze staat nu 3 maanden bij mij thuis. Ze was al drachtig voordat de eigenaresse ging verhuizen, en het veulentje kan elk moment geboren worden.
Het veulentje staat dan 4 maanden bij ons thuis en dan gaat het terug naar de eigenaresse.
Mijn droom is uitgekomen!

xxxxxxxxxx

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:19

Ik vind dit ontzettend duur voor 2 dagen rijden per week op een recreatiepaard bij een stal met goede faciliteiten. Als ik geen eigen paard zou hebben zou ik voor 900 Euro per jaar liever regelmatig een paard huren om daarmee langs het strand of in het bos te rijden en verder geen verplichtingen.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:23

rhea4life, hartsikke fijn voor je en natuurlijk voor je Rheatje ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:31

Ik vind het een prima bedrag. Op mijn eigen paard rijd ik ook maar 2 dagen in de week, en daar betaal ik een stuk meer voor :Y).
En als je het gaat vergelijken met een manege: Op een manege zou je waarschijnlijk meer betalen als je twee keer per week gaat rijden, je hebt dan wel les, maar moet geluk hebben met een goede manege wil je daar echt iets van opsteken. Nu heb je een vast paard, waar je iets mee kunt opbouwen, investeer in eens in de twee weken een privé-les en je leert, voor lager bedrag dan je op een manege betaalt, waarschijnlijk een stuk meer. Bovendien kun je op deze manier ook wekelijks een flinke bosrit maken van 1,5-2 uur. Daar betaal je op een manege ook een stuk meer voor.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:49

Ik vind het bedrag prima. Ik heb ook een leasepony, maar betaal €140 (dacht ik) excl. les
Hebben ze ook binnen- en buitenbak, maar ik betaal zeg maar de gewone stallingsprijs.
Verder zijn de faciliteiten enzo prima en mag ik komen rijden wanneer ik wil (elke dag zou prima zijn).

Zou je er ook wedstrijden enzo mee gaan rijden en ben je de enige die erop rijdt??
Ik vind het een prima bedrag!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:59

ik vind het een net bedrag, alle dagen mogen komen en 2 dagen rijden, met een binnenbak, 2 buitenbakken en bos ter beschikking :)
Mijn bijrijdster betaalt ook €70 voor 2 dagen in de week rijden :) vlakbij Utrecht, weet niet of dat een verschil maakt voor je (nu rijd ze bijna iedere dag ivm mijn gebroken been, gewoon nog voor hetzelfde geld hoor, want ze doet mij er een plezier mee :) )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:00

Ik verlease mijn paard ook. Mijn leaser betaalt 125 euro, maar mag er elke dag opstappen (in de praktijk is dit 6 keer per week). Dus ik vindt 75 euro voor twee keer rijden per week wel aan de prijs.
Bij mijn pensionstal is geen bos, maar wel twee binnenbakken en een buitenbak.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:03

Ik heb toen ik een jaar of 7 was ook een paardje voor 2 dagen per week gehuurd. Hiervoor moesten we €50,- pm betalen, dit vind ik wel redelijk. De prijs die jij moet betalen kan ook nog goed, ligt er heel goed aan in welke regio je zit en je hebt een paard op een hele mooie pensionstalling met alles erop en eraan zo te horen :D