Eerste eigen paard...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Eerste eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:47

Als eerst voor de duidelijkheid: ik heb een laag budget en daar door weinig keuze..

Nu heb ik een friese ruin op het oog. mooie maat. mooie leeftijd (7) een klein gebrek maar had mijn vorige lease fries
ook dus is mee om te gaan.

enige probleem is dat het dier in Maastricht staat :+ vriendlief en ouders hebben geen tijd/zin dus aan hun heb ik niks.

Zouden jullie als je een paard op het oog heb en in je omgeving hebben ze geen tijd/zin om er heen te rijden, hoe zouden jullie dit dan oplossen?

heb filmpjes en foto's dus weet al hoe hij loopt enz.

maja met de trein is het 3,5 uur reizen :') en als er niks anders op zit word het dus wel de trein...

StonedRomy

Re: Eerste eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:48

waar in maastricht?
kan ik je zeggen of je ver moet lopen/in de bus moet zitten :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:48

Waarom een paard kopen met een laag budget? Ik zou gewoon afwachten tot je goed vervoer kan regelen, want zo kun je niks :P

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:51

eventueel het paard laten halen enz is het probleem niet. Dat wil mijn stal eigenaar eventueel wel doen. maar die wilt niet mee voor zo nu even op en neer :+ alleen nu dus de bezichtiging... waar in Maastricht geen idee. kon wel worden opgehaald met de auto

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:53

staat het op een manege?
of de straatnaam ofzo want het zal niet naast het station zijn dus eventueel die manege aan de oude molenweg maar die zal er geen verkopen denk ik.
als je toch in de buurt bent manege engerweghof verkoopt ook friezen in schin op geul.
hebben wel mooie paardjes staan die goed zijn ingereden prijs geen idee

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:54

geeen idee echt niet :+ is gewoon een particulier en volgends mij staat ze gewoon op een pension stal. ik kom zelf uit Hoogwoud dus is echt niet om de hoek..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:01

geen adres?
ik zou zeker niet zomaar kopen * al denk ik dat je dat al door hebt *

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:01

nee heb nog geen adres gevraagd :+ en zo ineens kopen zeker niet ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:10

wat is het gebrek eigenlijk?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:13

dat als hij te lang stil staat zijn knie op slot slaat zeg maar. de vorige fries had dit ook en met andere manier van bekappen+ trainen was dat er bijna helemaal uit

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:14

maar ieder paard is natuurlijk anders.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:14

dat zo i zo en iedere gek heeft zijn eigen gebrek ;) perfecte paard is volgends mij nog niet geboren....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:21

volgens mij ook nog niet :P
maar vraag eens naar het adres want tja kan me niet voorstellen dat je er met de benenwagen komt in maastricht :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:44

als je denkt dat dit HET paard voor je is dan zou ik er gewoon een dagje voor uittrekken en gaan kijken. Je zult er toch eerst een keer op moeten rijden en hem live moeten zien voordat je kunt zeggen of het hem is.

Dan zal hij ook een keer gekeurd moeten worden en daar zou ik ook bij willen zijn als koper dus dan moet je nog een keer maar dat kun je eventueel gelijk met de trailer doen, als hij goed is dan gelijk meenemen.
Of het risico lopen van keuren door DA van de verkoper en dan pas ophalen. Maar gezien zijn 'gebrek' zal hij waarschijnlijk niet goedgekeurd gaan worden.
Ondanks je beperkte budget zou ik wel laten keuren want je hebt er niks aan dat je nu een paard gaat kopen waar je in de toekomst misschien veel kosten aan hebt die je niet kunt betalen dat je met een keuring vooraf misschien had kunnen voorkomen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:45

een keuring wil ik in ieder geval... zal dat van de benen echt een spier kwestie zijn en dus niet op een foto kunnen worden gezien in vorm van ernst zeg maar?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:49

Ik ga mee in wat cissy zegt, verder zou ik ook niet alleen gaan kijken, neem iemand mee die later eventuele afspraken kan bevestigen en verstand heeft van paarden. Zodat ook iemand het geheel kan bekijken wanneer jij er bijvoorbeeld op zit.
Succes!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:49

geen idee, ik ben geen DA.... het kan van alles, zijn daarom laten keuren, misschien kan het wel geopereerd worden maar dan ben je nog aardig wat geld kwijt.

Zijn er nou echt geen paarden te koop dichterbij je huis binnen jouw budget?
Op het moment kun je ze soms zelfs gratis krijgen dus ik zou al niet eens beginnen aan een paard met een gebrek. De handel is heel slecht dus paarden genoeg te koop die wel gezond zijn.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:50

hier in noordholland is echt een drama... ga morgen dan wel een een 13 jarige Krack C ruin kijken hier 20 min vandaan... maja gezien de leeftijd en afstamming zou ik dan wel zijn rug op de foto willen hebben

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:51

Als je gaat zou ik er direct een dagje uit van maken.
Maar ik zie dat je een laag budget hebt.. heb je wel geld om eventuele onverwachte kosten te betalen?
Ik zeg altijd maar 'in een goed paard moet je investeren' dus ik zou nog wat langer doorsparen.

Als dit je droompaard zou zijn zou je je wel voor je kop slaan als je niet gaat, maar ik peroonijk zou echt alleen een paard willen dat goedgekeurd is.
Ik zou ook geen zomerexceempaard willen of eentje waarvan, zoals bij deze, de knie op slot springt.
De handel ligt compleet op zijn gat nu dus er zijn zat paarden te vinden die wel gezond zijn en niet veel hoeven op te brengen.

Als je toch wil gaan; er zijn in de buurt meerdere stallen waar ze paarden te koop hebben. Stoeterij Ravensbosch bijvoorbeeld (Friezen).
Maar dan zou ik toch wel een lading extra geld meenemen/wat langer doorsparen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:52

maar tussen NH en Maastricht zijn er wel genoeg te koop hoor! :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:53

Heb je zelf een rijbewijs? Dan kun je gewoon een auto huren voor een dagje. Dat is niet zo heel duur. De benzinekosten zijn het hoogst, maar die heb je sowieso wel.

En anders kun je misschien aanbieden om de benzinekosten te vergoeden van je ouders/vriend. Dat kon namelijk nog wel eens een bezwaar zijn, ookal zeggen ze dat misschien niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:54

Ik reis regelmatig vanuit Limburg naar Friesland om m'n vriend te zien.
Wat is dan eenmalig een ritje naar een paard waarin je geinteresseerd bent?
Ik zou het gewoon wagen als je denkt dat dit paard iets voor jou is.
En als het tegenvalt ga je gewoon even lekker Maastricht in. Best leuke stad.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:54

ik heb het juist zo gedaan dat ik dus een X bedrag heb staan en een X budget om het paard aan te schaffen. het aanschaf bedrag is wel lager als het eventueel '' in geval van..'' potje zeg maar. ook ik weet dat de paarden markt op zijn gat licht... maar lijkt wel wat ver weg staat altijd leuker is.

ik heb geen rijbewijs. wel een motor rijbewijs maar geen motor :+
benzine kosten heb ik al aangeboden... en meeste vriendinnen hebben ook geen rijbewijs dus eindig bij ouders en vriend...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:03

motor huren dan geen optie?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:04

zat ik eerst ook aan te denken dus.... maar als je die prijzen ziet word je er niet goed van en hebben meestal een eis dat je hem al 2 jaar hebt... ik heb hem net in januari gehaald...

ben dus bang dat het wel gaan word en dan met de trein... maja hoe dood je die tijd? gelukkig hoef je vanaf hier maar 1 keer over te stappen