Potentiële kopers googlen/facebooken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Potentiële kopers googlen/facebooken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:13

Weet niet precies of het hier thuishoort..

Sinds een tijdje staat mijn pony te koop omdat ik geen klik heb met hem. Ik krijg regelmatig reactie via mail van mensen, dus uiteraard krijg ik dan ook het e-mail adres te zien, waar regelmatig ook de volledige naam uit af te leiden is. Nou kan ik het niet laten om dan toch even de naam op facebook in te voeren en kijken of ze een profiel hebben. In sommige gevallen zijn er dan ook foto's zichtbaar en kan ik wat foto's zien van hoe de paarden bij hem/haar erbij staan, hoe ze rijden etc. daaruit maak ik ook meteen een mening of ze geschikt zijn of niet. Zo kreeg ik bijvoorbeeld reactie van een meisje, had haar opgezocht op facebook en zag allemaal foto's waar paarden in de krul getrokken werden met tuig dat niet past en zware bitten, om m'n mond maar te houden over de hulpteugels.. Heb dus netjes een mailtje teruggestuurd dat ik niet dacht dat mijn pony geschikt zou zijn voor haar.

Nou betrapte ik me daarnet weer dat ik een mogelijke koper aan het uitpluizen was op facebook. Ik vroeg me eigenlijk wel af of dit normaal is? :')

Wat vinden jullie ervan?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:18

Zeker doen, je bent er toch verantwoordelijk voor dat je paard een goed nieuw thuis krijgt. Als het geen passende match is dan loop je de kans dat een paard gaat zwerven van huis naar huis.

sassie76

Re: Potentiële kopers googlen/facebooken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:20

ik geef je helemaal gelijk hoor!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:21

Ik vind dat best normaal, geeft je toch nog wat meer informatie waar je pony eventueel terecht komt.

Bokt kan ook wel grappig zijn om te lezen wat mensen die zijn wezen proefrijden van het paard vonden :)

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:22

Ik doe dat ook hoor. Je wilt toch weten waar je paard terecht komt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:25

Ja thank god woon ik in België en is de kans op een bokker erg klein, anders zou ik die posts ook vast allemaal gaan doorspitten :+
& oke haha. dacht al dat ik een beetje raar bezig was op die manier, maar blijkbaar is het toch vrij normaal dus? :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:27

Ik geef je helemaal gelijk. Je wilt toch het beste voor je dier, dus waarom niet? Door veel van jezelf op internet te zitten schendt je nu eenmaal je eigen privacy.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:31

gewoon doen, je moest eens weten hoeveel werkgevers hun sollicitanten opzoeken op facebook en hyves... en hoeveel mensen daarom worden afgewezen! :D

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:36

Ja hoor, ik vind dat helemaal niet raar. Je wilt toch het beste voor je paard en als je dan foto's zien die je niet bevallen zou ik die persoon ook afwijzen. En net wat cissy zegt, sollicitanten worden ook van gegoogled ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:44

Ik zou het ook doen hoor. Van geïnteresseerde bokkers alle posten uitpluizen en iedereen opzoeken op alle mogelijkep profielsites. Het gaat toch om je beestje he :o Je slaat jezelf voor je kop als achteraf blijkt dat je je paard verkocht hebt aan iemand wiens wijze van omgaan met paarden niet overeenkomt met de jouwe.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:52

Helemaal niet vreemd hoor ;). Zo ben ik er tijdens het zoeken naar een paard eens achtergekomen waarom de eigenaresse 'vergeten was' haar rijkleding aan te trekken: paard was staatsgevaarlijk en ze was 3 mnd eerder in t ziekenhuis beland vrij heftig! (Paard zou superrr braaf zijn :') ).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:15

Gewoon doen :) jij kent je paardje het beste, en als je meer info hebt die jou kan helpen om te zien of het een match is of niet, dan is dat alleen maar fijn! ;)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:23

ja hoor, lekker doen. Ik heb ook de verkopers van mijn paard opgegooled. Alleen toen niks geen negatieviteit gevonden en lekker het paard gekocht, waar ik geen spijt van heb gehad.

Internet is een groot medium, waar je goed gebruik van kan maken. Doe je goed aan, even verder kijken dan je beurs.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 06:57

Ik zie niet in waarom je dit niet zou doen. Je wilt het beste voor je paard. Er zijn niet alleen verkopers die dingen achterhouden of liegen, maar kopers kunnen er ook wat van. Zo krijg je toch een beetje een beeld bij wie het paard terecht komt.
Succes met de verkoop! Hopelijk vind je paard een gouden baasje.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:56

Niet twijfelen, natrekken en eventueel zonder verwittiging even gaan kijken waar het paardje terecht komt.
Aangezien ik veel malafide personen ken die onder een schuilnaam werken om zo paarden in hun bezit te krijgen om direct door te verkopen aan woekerprijzen, eventueel fraude en oiplichting kan ik niet genoeg benadrukken, nakijken en niet over één nacht ijs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:03

Ooit een meisje van 12 gehad dat intresse had in een van mijn shetlanders. Ze was van plan er op te gaan rijden etc. terwijl ze al veel te groot was >;) Altijd natrekken dus :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:18

zeker doen hoor! Sommige mensen doen zich toch heel anders voor dan dat ze echt zijn en als je zo je pony bij iemand weg kan houden die er bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet goed voor kan zorgen, alleen maar mooi toch!? Ik deed het andersom ook altijd als wij een paard gingen uitproberen. Een keer beweegt iemand ons goed in de maling genomen maar kwam er na het kijken pas achter dat hij toch niet zo braaf en leg en alles was en eigenlijk ook helemaal niet kon springen. Wat was ik blij dat ik toch alles nog even checkte achteraf!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:21

gewoon doen, zo weet je (bijna) zeker al of iemand wel geschikt is of niet.
en zeg nou zelf, je wil vast het beste voor je paardje.. ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:35

Ik heb dan geen paard verkocht maar ik deed het ook toen ik een paard wou kopen hier op bokt. Soms geven mensen niet alle informatie en dan is het fijn om bepaalde dingen op te kunnen zoeken of na te lezen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:45

Dat ik mijn paard kocht heb ik de eigenaar gegoogle'd, dat ik mijn auto kocht heb ik de eigenaar gehyve'd.. :') Ik doe dat zeker wel hoor, heb het nog niet gehad dat ik iets moest verkopen maar ook dan zou ik het zeker doen! Wil graag weten met wie ik te maken heb en internet is daar toch wel denk ik de beste bron voor ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 01:29

Hihi ik heb dat ook gedaan hoor toen ik mijn paardje kocht op bokt rond gezocht! :D
Heb toen erg leuke dingen gelezen, en ook dingen die waren gebeurd. Zo weet ik bv. ook dat die als iniminie keer over het hek is gesprongen en een glijer heeft gemaakt, niets aan overgehouden. Maar weet dat dus wel, ook veel foto's gevonden van hem die ik anders niet gehad had. ;)

Andersom zou ik ook nog wel eens benieuwd zijn denk ik. _O-

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 02:09

Haha vind dit leuk om te lezen want betrap mijzelf hier ook vaak op. Ik zocht laatst een ruiter voor 1 van de paarden op stal, en toch ben ik gaan kijken of ze her en der ook bekend waren ;). Misschien is dit wel een slechte eigenschap hoor, maar toch..

Maar boven al doe ik verkoop van paarden ook veel op gevoel. We hebben een jaar of 3 terug een oudere kleine fries verkocht. Er zijn 2 mensen om geweest de eerste kwam met haar zoon, en gelijk al een niet pluis gevoel. Dan weet ik ook dat zeker die merrie daar echt niet!! naar toe gaat, je wilt immers het beste voor je dier? paar dagen later belde er een vrouwtje op met een héél verhaal, oudere dame, beetje bang voor paarden maar wil dolgraag rijden, maar kreeg en gelijk een pluis gevoel bij en daar is ze dan uiteindelijk ook naar toe gegaan, en hebben nog regelmatig contact.

MyNynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:40

zou het gewoon doen hoor, ze zetten zelf die info er op. Waarom niet? :)

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:03

Idd gewoon doen. Altijd fijn als je een beetje weet wie het is

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:05

C_arola schreef:
Ik heb dan geen paard verkocht maar ik deed het ook toen ik een paard wou kopen hier op bokt. Soms geven mensen niet alle informatie en dan is het fijn om bepaalde dingen op te kunnen zoeken of na te lezen.

Hier zelfde :j