Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kochten die al in de verzekering zat, heb ik de verzekering erbij overgenomen...en wat ben ik daar nu blij mee, want ze had een ontstoken kieswortel en de kies moest getrokken worden, opname kliniek, medicatie, controles etc. oftewel kassa !
verzekerd is, want het gaat om een behoorlijk bedrag. 

eilleen333 schreef:Ik kan mijn paard wel verzekeren voor 2000 of 3000 euro, maar dat kan ik zelf ook nog wel ophoesten. Ik wil niet het risico lopen dat ik haar kwijtraak aan de verzekering omdat de behandeling te duur wordt. Ik hoef dan geen geld, geen nieuw paard...
En als ik haar voor meer verzeker, dan wordt de premie erg hoog, dan spaar ik dat geld liever op voor DA kosten.
Voor mij heeft het dus geen zin.
Fleurtje100 schreef:Als je de mogelijkheid hebt om zelf een flink bedrag te sparen voor dierenartskosten zou ik geen verzekering nemen. Een verzekering moet van alle premies die ze ontvangen, naast schades uitkeren, ook salaris betalen, een pand bezitten, reclame maken etc. en in de meeste gevallen ook nog winst maken. Statistisch gezien is de kans vrij groot dat een verzekering je meer kost dan dat hij oplevert. En medische kosten bij een paard zijn kosten die over het algemeen te overzien zijn (anders dan bv. met een wa verzekering voor je auto). Zijn de kosten wel extreem hoog dan dan heb je ook niks aan je verzekering, want een verzekering keert in de regel niet meer uit dan je paard waard is.
Judith_W schreef:wij hebben Babs niet verzekerd. We zouden wel willen, maar er worden geen ziektekosten vergoed bij harddravers (tenminste, die verzekering hebben wij nog nooit gevonden) en dan is het vrij zinloos. ik ga ze niet allleen voor de dood verzekeren