Handelaar hoe mensen waarschuwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nivonne1995

Handelaar hoe mensen waarschuwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:44

De titel spreekt voor zich ik ben hier helaas zelf de dupe van geworden maar wil meer mensen hiervoor waarschuwen omdat deze man het heel goed speelt. Ik weet dat een naam vermelden niet netjes is maar op welke manier kan ik het wel doen?
Deze man doet zich heel erg goed voor en geeft zelfs zijn adres mee maar verkoopt de paarden dus zo snel mogelijk door.

aslo

Re: Handelaar hoe mensen waarschuwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:22

Beetje wazig verhaal. Wat is er mis met een handelaar die paarden zo snel mogelijk weer door verkoopt? Dat is toch wat je wilt als handelaar zijnde.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:33

Paarden snel doorverkopen vind ik inderdaad niet zo heel raar voor een handelaar. Ik denk dat je wat duidelijker moet zijn met je post. Het hier opschrijven van eigen ervaringen is voor zover ik weet toegestaan, al vind ik hiermee altijd wel dat een beetje voorzichtigheid geboden is omdat je naar ik aanneem niet iemand op een groot openbaar forum onterecht aan de schandpaal wilt nagelen.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:37

Hmmm hier snap ik ook geen donder van...leg uit ajb?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:37

Ligt er inderdaad aan waarmee je 'opgelicht' bent. Als dit erg is en je wilt mensen ervoor waarschuwen kan je niet meer dan zijn naam vermelden toch?

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 19:44

sorry voor de wazigheid. Deze man zegt dat hij geen handelaar is en belt mensen op die een paard te koop hebben staan. Hij beloofd een zeer goed tehuis en verzint steeds mooie verhalen hij komt heel geloofwaardig over en je mag altijd langskomen en krijgt zelfs zijn adres en telefoonnummer. Maar hij blijkt wel degelijk een handelaar en je paard staat direct weer te koop. Nu een beetje duidelijk?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:45

Tja, daar is hij niet de enige van.. Denk dat je hier weinig aan kunt doen gezien hij een 'valse' naam zal gebruiken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:56

Da's helder. Heb je de zoekfunctie hier op Bokt al gebruikt?

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 19:59

Ik kan iig geval proberen om hier zoveel mogelijk mensen van op de hoogte te stellen en ze een hoop verdriet besparen.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:22

nivonne1995 schreef:
Ik kan iig geval proberen om hier zoveel mogelijk mensen van op de hoogte te stellen en ze een hoop verdriet besparen.

Dan is het misschien wel handig om te vermelden om wie het gaat en in welke regio hij werkzaam is ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:40

TanteSabien schreef:
nivonne1995 schreef:

Dan is het misschien wel handig om te vermelden om wie het gaat en in welke regio hij werkzaam is ;)

Dat denk ik ook. Want neem aan dat je zeker bent van je zaak?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:42

Als het jou daadwerkelijk is overkomen, mag je het op bokt zetten. Dit zou ik dus wel doen! Op deze manier kun je nl helemaal niemand waarschuwen. We weten nu niet over wie het gaat en bespaar je dus niemand iets.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:52

Ik begrijp dat dat niet makkelijk is voor je om dat mee te maken, maar het paard is niet meer van jou, en die persoon die het koopt, mag het paard dus echt wel te koop zetten. Ik begrijp dat dat kwetst, maar het is niet anders vrees ik.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:38

Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar als je niet aan een handelaar wilt verkopen en deze doet zich voor als particulier om het paard toch te kunnen kopen, is het wel even slikken

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:42

Hier kun je denk ik weinig aan doen.
Ik heb zelfs wel eens gehoord dat bepaalde handelaren, iemand een paard laten kopen die zich voordoet als een particulier. De verkoper is natuurlijk blij dat het paard meteen weer een eigen plekje heeft.
Maar de koper is gewoon in dienst van de handelsstal en daar komt het paard dan ook terecht.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:22

Enige wat je wel kunt doen is je verhaal opschrijven, wie weet hoeveel mensen er nog meer door deze 'particulier' zijn benaderd of in de toekomst gaan worden benaderd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:26

Tja, dat is het nadeel van verkopen.. verkocht... is verkocht....
Je weet nooit waar ze terecht komen, ook al verkoop je hem vandaag wel aan een particulier.
Als die hem een dag later weer verkoopt is het paard ook weg.

Gaat het hierover?
[OV] [gz] Nivonne donkere vosmerrie
Jammer dat je nu geen idee hebt waar ze is.
Hopelijk vind je haar.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:35

Ik hoop ook voor je dat je haar vindt. Zie dat je behalve het topic dat Sjolvir aanhaalt nog een topic had geopend... [EA-GZ] Wie kent Bart Vosch?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:06

Ik zie het probleem niet zo, als je aan een ander een paard verkoopt kan die gene hem ook morgen weer verkopen. Het zou eens tijd worden dat mensen wakker worden.
Het lijkt me echt een hell om handelaar te zijn met alle penny's en onkunde van tegewoordig.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:40

Als je bewust aan een handelaar verkoopt iid wel, maar niet als je denk aan een partuculier te verkopen, die vaak ook allerlei leuke dingen verteld die hij/zij met het paard gaat doen. Dan is het gewoon een klap.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:03

sporter schreef:
Ik zie het probleem niet zo, als je aan een ander een paard verkoopt kan die gene hem ook morgen weer verkopen. Het zou eens tijd worden dat mensen wakker worden.
Het lijkt me echt een hell om handelaar te zijn met alle penny's en onkunde van tegewoordig.

Ten eerste ben ik geen penny!
En deze man heeft mij gegarandeerd dat hij absloluut geen handelaar is en heb mondeling met hem afgesproken dat als hij haar wegdeed ik haar weer terug wilde kopen. Helaas ben ik zo stom geweest om het niet op papier te laten zetten! Dus dit heeft niks te maken met onkunde het gaat erom dat je in vertrouwen een goed huis voor je paard zoekt in mijn geval een paard met een gigantisch verleden en bepaald karakter wat ik allemaal eerlijk heb verteld geloof me dan is het echt niet tof als ze een week later weer doorverkocht is!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:15

tja verkocht is verkocht :o

Vervelend voor je, maar het staat diegene vrij om weer te verkopen....

Als het een fijn braaf beest is, komen ze meestal goed terecht hoor ;)

klaasbakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:43

zoals vele al zeiden, kan je inderdaad alleen waarschuwen als mensen ook een naam hebben,
die hebben we nu dan uiteindelijk.

maar ik kan je vertellen dat xxxxx helemaal geen handelaar is maar een beuner.
er zijn hier in de omgeving weinig erkende paardenhandelaren. hier ben ik er een van.

xxxxxxxxx is er zo een die de naam van ons erkende paardenhandelaren vergooit.
als we het hier op bokt over paardenhandelaren hebben, zal er weinig positiefs gezegt worden en hoe komt dat allemaal door de beuners, niet door de erkende handelaren.

Wij zijn namelijk lid van diverse verenigingen zoals de Cebopa en de NBHV, en hebben wel onze verantwoordelijkheid na de verkoop van een paard of pony. dit hebben beuners niet en dit zijn dus tevens ook de mensen die oplichten en verkeerde paarden voor goed verkopen. Dit kunnen wij niet eens gezien wij een bepaalde periode verplicht zijn de dieren terug te nemen indien het dier niet geschikt is voor datgene waarvan ik gezegt zou hebben dat hij het wel kan.

maar nogmaals XXXXX is geen handelaar, en diverse mensen in de buurt kent hem wel, gezien diverse rekeningen die hij nog open heeft staan bij verschillende mensen, en paarden verkopen die niet goed zijn etc.

willen jullie meer weten er kan altijd een pb gestuurd worden.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-04-11 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verschillende plaatsen verwijderd.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:49

Bedankt voor je uitleg, ben nu een stuk wijzer +:)+ . Belangrijk dat mensen weten dat niet alle paardehandelaren slecht zijn, wat dat dacht ik wel

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:57

Natuurlijk zijn lang niet alle paardenhandelaren slecht! Helaas zitten er wel wat rotte appels tussen