Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ola42 schreef:En waarom zou je een goedkoper paard niet rx laten keuren? het is net zo vervelend om er naast te lopen als bij een duurder paard, en de stalling is ook net zo duur als bij een duurder paard, een DA is net zo duur als bij een duurder paard! Ik vind dat altijd zo'n rare redenering, niet laten keuren want hij is niet zo duur! Een paard aanschaffen is vaak niethet probleem, maar onderhouden, zeker met de DA kosten erbij, ook al ben je verzekerd moet je toch nog 25% zelf betalen. Dus als je het paard leuk vindt, gewoon rx laten keuren?
kleinvosje schreef:Ik snap je redenatie voor wat betreft een dure hengst=duur paard niet helemaal. Ik heb een hele mooie Tango-merrie, op 4 jaar gekocht, voor minder dan 3000 euro. De vraagprijsv an een paard is van meerdere dingen afhankelijk...
cissy schreef:momenteel ligt de hele paardenhandel op zn bips dus er zijn leuke paarden te koop voor weinig. ik vind het geen rare prijs overigens, 6 jaar en dan B/L nivo, dat is nog niks... zegt natuurlijk niks maar misschien heeft de ruiter wel geen wedstrijdambities.
Je kunt natuurlijk de naam van de verkoper en van de stal opzoeken op internet, misschien kom je wat tegen en misschien ook niet.
PercyLeen schreef:Ga het paard bekijken en laat het keuren. Wij kunnen op basis van de tekst niet bepalen of de prijs correct is. Dat hangt wel van meer dingen af dan alleen van de vader
_Marinke_ schreef:6 jaar, beleerd tot B/L, niet uitgebracht verder?
Dan vind ik 2500 niet eens zo'n hele gekke prijs, ik was ook hoge prijzen gewend hoor tot ik wat meer in het wereldje kwam en toen schrok eigenlijk van de "lage" prijzen die ze eigenlijk waard zijn.
Tuurlijk willen fokkers het dekgeld er op z'n minst uit hebben maar dit lukt lang niet iedereen.
Albert schreef:Laat ze klinisch en röntgenologisch keuren en spreek af dat jij alleen bij goedkeuring betaald. Als ze daar op in gaan zit het wel goed.
Niezel schreef:Ze geven in de advertentie zelf al aan dat ze een blessure heeft gehad waardoor ze niet onder het zadel heeft kunnen springen en ik zou haar dus ook zeker röntgenologisch laten keuren.
Het andere paard dat deze mensen aanbieden geven ze zelf al aan dat ze kreupelt.... Ik zou me nog een keer bedenken en waarschijnlijk verder zoeken.

Anthea schreef:Paard uit mijn profiel was minder dan de helft dan die van de advertentie
Je kan toch gaan kijken en zien wat je gevoel zegt? Gewoon laten keuren..
kleinvosje schreef:Je kan wel alle kosten van dekken en dergelijke eruit WILLEN hebben, maar het moet ook maar lukken. En zoals de markt nu is, lukt dat niet. Het is niet voor niets dat er nu zoveel paarden nodeloos naar de slacht gaan, of weg staan te kwijnen omdat de eigenaar em niet verkocht krijgt, en em niet meer kan onderhouden...
ola42 schreef:Een rx keuring kost 500,- euro, als je 1 x de DA langs moet laten komen omdat hij b.v. kreupel is en je moet daarna nog foto's op de kliniek gaan maken ben je al meer kwijt! Dat heeft er niet mee te maken of de de DA wel of niet kan betalen. Ik bedoel dus als je een paard koopt is het misschien beter om hem toch te laten keuren ook al is hij niet zo duur. En je hebt als hij over bv 2 jaar iets gaat mankeren nog foto's van eerder en kan je zien wat de progressie is van de blessure.
spiritxxx schreef:Ik zou vragen wat voor blessure hij heeft gehad. En waarom hij nog niet uitgebracht is. De tekst van de advertentie vind ik wel een beetje raar, groepslessen kent hij?
Ik zou ook vragen of hij op de foto is geweest.
IngridM schreef:Je kunt het ook zo zien; je kunt jezelf misschien wel veel geld besparen als je wel rontgenologisch laat keuren. Je wilt toch zeker weten dat je paard okee is zeg je, waarom zou je het dan niet doen ?
Silly1972 schreef:Al kost een paard 500 euro en het keuren ook, ik zou hem toch laten keuren, ik wil een paard waar ik wat mee kan.
Als ik dat niet had gedaan had ik nu met een 8 jarig paard met ernstige kissing spines gezeten, aangezien dat de enige afkeuring was (ben ik blij de rug ook op de foto te hebben gezet!)
Dashke schreef:Ik snap je probleem niet hoor. Je zoekt een paard van die prijsklasse zeg je .. Je vind een paard dat je wel aanspreekt. Je informeert naar de vraagprijs en die komt overeen met jou budget .. Ja dan ga je toch gewoon kijken!? Daar heb je niets mee verloren. Als je dan nog geïntresseerd bent om te kopen, dan laat je het paard toch gewoon keuren door een dierenarts ..