Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:Als het paard naar jou toe komt, komt het paard dan alleen te staan?
_Ilsee_ schreef:Ik heb een Pony geleasd en het ging eigenlijk altijd gewoon goed . we konden ook alle dingen erbij lenen ( trailer bijv. )
toen ik een eigenpony kreeg was de pony dus ook beschikbaar en is verkocht.
maar idd het kan best dat de eigenaar in de tijd dat jij op dat paard rijd een koper heeft gevonden die gewoon goed geld bied voor de pony en de eigenaar hem dus verkoopt.
zodiacje schreef:Wat zou de overweging zijn om te kiezen voor een leasepaard ipv eigen paard?
Kwa kosten en zorg zie ik geen verschil. Waarom dan toch leasen?
kjoetie schreef:als je de mogelijkheden aan huis hebt, waarom niet? ideale manier om erachter te komen of je een klik met elkaar hebt. hou er alleen wel rekening mee dat je nog een pony/paard nodig hebt als maatje voor hem. Als je dat kan regelen en je hebt de mogelijkheid tot koop, waarom niet? Als het niet klikt is het makkelijker dan hem zelf te moeten verkopen.
zodiacje schreef:Dat klinkt dan wel logisch idd![]()
Hoop voor je dat je een leuk paardje vindt, succes daarmee!
Esthera75 schreef:Ik heb geen ervaring met leasen maar wel bijvoorbeeld met een pony/paard een maand op proef geven bij aankoop... Het maken van goede afspraken is inderdaad erg belangrijk! Zorg ervoor dat je alles op papier hebt en dat je goed afspreekt voor wie de kosten zijn bij ziekte en blessures. Dit zijn gewoon belangrijke dingen.. ALs je maar alles op papier hebt incl handtekeningen van jullie beide.
kjoetie schreef:ja alles goed vastleggen en mss ook handig voor je gemoedsrust, intensieve begeleiding in het kennismakingstraject. Sta je er zelf ook zekerder in en dan wordt t vast een succes! wel foto's plaatsen als t doorgaat he

Jennifuur schreef:Ik heb ook een tijdje een paard geleased,
en ik zou in het 'contract' zetten, dat stel de eigenaresse het paard wilt verkopen,
ze het paard eerst voor jou zou moeten aanbieden zeg maar.
Dat jij eerst kan kiezen of je het paard wel of niet zou willen kopen, zo nee dat ze er dan iemnd anders voor zoekt.
Dit voorkomt dat het paard opeens aan een ander wordt verkocht (stel je hebt te maken met iemand die op geld uit is, dat diegene het paard aan iemand die er meer voor betaalt verkoopt), en als je er een klik mee hebt dan kan jij iig als eerste besluiten hem te kopen!