Zadel verkocht MAAR NU

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiWaPi

Zadel verkocht MAAR NU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:39

Ik weet niet OF het hier goed staat ?? maar dan hoor ik het wel . ;) .

Ik heb gister een zadel verkocht MAAR NU : :(:)

Mevrouw kwam zadel ophalen ( zonder paard mee te nemen) maar MET een briefje met de maten erop in CM die het zouden moeten zijn volgens haar zadelmaker.
En een uitgeknipt OVERTROKKEN stukje opgemeten schoft van paard ..(had ook haar zadelmaker gedaan met behulp van "flexliniaal??"?

MAAR GOED, nu het verhaal..

Ze bekijkt het zadel en vond hem er super goed uitzien nergens beschadigt en nog mooi zwart etc..

Betreft een Stubben dressuur zadel..

Toen kwam het punt : PAST HIJ ?? :o

Ik vertelde haar dat dat per paard verschild en dat je het moet passen wil je het zeker weten !

Ik had haar al wel duidelijk gemaakt dat MOCHT ze het zadel meenemen ik hem NIET retour nam.. ;)

Dat begreep ze ook wel..

Ze vertelde een volbloed te hebben 1,76 rank gebouwd.
Ze heeft nu een hulshebos maat breedt EN die past niet meer, vulling is gezakt en ligt nu OP schoft( lange doorlopende schoft)
Dus vandaar de opgemeten maten etc... ze zocht nu een MEDIUM boom met DIE maten..

Goed wij aan het meten gegaan,, en alles klopte PRECIES..zelf tekening van schoft paste erin..
MAAR ze twijfelde OF hij wel paste.

Ik zei :

BIJ TWIJFEL ,,NEEM HEM DAN NIET MEE !!!!! LAAT DAN HIER ANDERS ZIT JIJ STRAKS MET EEN NIET PASSEND ZADEL !!

Ja zegt ze dat is ook zo,, zonde van de centen. ik durf de gok niet te nemen dus laat hem hier..

Ze loopt naar de deur en zegt : IK NEEM HEM TOCH MEE,, ALS HIJ DAN NIET PAST IS DAT MIJN PROBLEEM EN VERKOOP IK HEM WEL WEER..

Oke zei ik ...
Dus ze wil mij het geld overhandigen en zegt weer : SORRY IK TWIJFEL NOGSTEEDS..

Dus ik zeg : LAAT HEM DAN HIER ALS JE TWIJFEL...

NEE zegt ze (na 10 minuten getwijfeld te hebben) ik neem hem mee ik waag de gok, alle maten hebben we nagemeten en het klopt dus ik neem hem mee.

GOED !!!!

Daar ging ze dan na ANDERHALF UUR hier te zijn geweest (( na 15minuten wilde ze al weg door twijfel),, anderhalf uur later ging ze pas weg !! :j

MAAR NU KOMT HET !!!!! :(

Ik kreeg vanmorgen deze mail :

het zadel past niet.
er kan nog geen vinger tussen als je erop rijd.
ik kom hem morgen terug brengen in dezelfde staat en verwacht mijn geld retour.

We hadden DUIDELIJK afgesproken dat het zadel NIET retour werd genomen EN ze zei zelf : dat ze dat begreep en hem dan zal verkopen als niet paste !!

Ik vind het dus zeer vervelend dat ik dan zn mailtje krijg en vroeg mij af WAT MOET IK NU DOEN ??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:41

Heel vervelend dat het zo gegaan is, maar waarom wil je hem niet retour nemen?
zo te lezen raak je hem heus wel weer kwijt. Ik vind het toch een stukje klantvriendelijkheid.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:42

duidelijk mondeling afgesproken dat je hem niet terug neemt lijkt mij dat je het zadel niet terug hoeft te nemen, maar als je denkt dat je het zadel zo weer kwijt bent en geen zin hebt in gezeur..... tsja toch terugnemen?

Ik had het persoonlijk niet gedaan denk ik
Laatst bijgewerkt door JustWendy op 09-03-11 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:42

Heel vervelend voor haar maar zij heeft dat risico genomen. Niet terugnemen dus.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:43

sowizo niet terug nemen en geen geld terug geven.
ze is accoord gegaan met jouw voorwaarde.

ik zou teurg mailen dat ze geen geld terug krijgt, dat jullie dit hebben afgesproken en dat je zelfs paar keer heb gezegt neem hem dan niet mee.

succes ermee

gretoes

zorgen dat je niet thuis bent als zij komt om dr geld te halen.... ;-)

nee serieus, ik zou dr direct een mail sturen dat dit niet de afspraak was, en dat ze geen geld retour krijgt, je hebt
het duidelijk een aantal keren gezegd, bij twijfel niet doen!! dus ze is gewaarschuwd!

Heel veel succes!!
Laatst bijgewerkt door gretoes op 09-03-11 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Jullie afspraken lijken mij duidelijk, geen geld retour. En zorgen dat je niet thuis bent. Je bent geen winkel maar een particulier en zij heeft zelf de gok genomen.

Lynn_Nikita

ja, maar als die persoon duidelijk weet dat verkocht, verkocht is, is het toch haar probleem?
Tenzij je nog meer gegadigden hebt, dan zou ik het zadel terugnemen, en doorverkopen

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:44

Je hebt het duidelijk afgesproken, ik zou het niet doen, helemaal niet naar zo'n onvriendelijke mail, het wordt je gewoon opgedrongen, had het een normale mail geweest had je er wellicht nog over na kunnen denken maar dit :n

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:44

Dat is toch een normale afspraak, als je hem komt halen en dan eventjes passen en bijvoorbeeld max 3 dagen later terug?

Kijk had je hem nou verzonden oke..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:45

Ik liet het zadel altijd betalen, als het niet pastte kon men hem terugbrengen MITS in onbeschadigde staat..

Wat is voor jou de reden dat je hem niet terug neemt? En heb je getuigen die jou hebben horen zeggen dat je hem niet teugneemt?

Voor je het weet sta je met naam en toenaam op een website als opgelicht op internet om dit soort dingen.. Ik zou er dus nog eens over nadenken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:45

Aan de ene kant is afspraak gewoon afspraak. Maar aan de andere kant; wat is het probleem eigenlijk? Als ze het zadel niet meegenomen had, had je 't nu ook nog steeds bij jou liggen? Ik bedoel, het was niet zo dat er nou toch 20 man voor de deur stonden te dringen om dat zadel en dat die nu allemaal weggelopen zijn...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:46

Ik snap niet goed hoe die vrouw in Godsnaam dat zadel had moeten passen als jij in geen geval het zadel terugneemt? Dat is toch vrij gebruikelijk? Of moet ze haar paard meenemen naar jou? :+

Desondanks vind ik dat, als je duidelijk je standpunt hebt gezegd, zij wist waar ze aan toe was. Je hebt dus het volste recht om het zadel niet terug te nemen. Al zou ik persoonlijk, om geruzie te voorkomen, misschien toch overwegen het zadel terug te nemen.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:46

Cayenne schreef:
Heel vervelend dat het zo gegaan is, maar waarom wil je hem niet retour nemen?
zo te lezen raak je hem heus wel weer kwijt. Ik vind het toch een stukje klantvriendelijkheid.

Ik heb eerder meegemaakt dat ik zadel mee gaf,
Ik kreeg hem kapot terug !

Nu ben ik daar destijds heel erg kapot van geweest en heb nu zoiets van : neem je paard gerust mee en kom passen en rijden..
dan zie k wat er gebeurd..

ik had het ook duidelijk gezegt/afgesproken met haar.

inderdaad zadel is het zeker waard, en prijs was 300euro voor stubben dressuu in echt perfecte staat |(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:47

BertBaley schreef:
Dat is toch een normale afspraak, als je hem komt halen en dan eventjes passen en bijvoorbeeld max 3 dagen later terug?

Vaak wel, maar dat is toch helemaal niet aan de orde in deze situatie? Ze waren het beide eens met de voorwaarden en dat was: meenemen = verkocht. Dan maakt het niet uit dat het weleens anders gebeurd....

Niet opendoen, niet thuis zijn en idd gelijk een mail terugsturen met de overeenkomst. Moet je nu hier voor ook al een contract gaan opstellen tegenwoordig... :roll:

Agossie

Wij kennen natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal, maar wat ik begrijp ben jij duidelijk geweest en heeft zij het bevestigd naar jou toe.
Citaat:
ALS HIJ DAN NIET PAST IS DAT MIJN PROBLEEM

Lijkt me dus dat je het niet hoeft terug te nemen. Zij heeft het risico genomen.

DromenLies

Ik heb onlangs ook een zadel overgekocht van iemand en met haar de afspraak gemaakt dat ik het zadel zou kopen, ik eigenaar zou worden onder de opschortende voorwaarde dan als het niet paste ik het binnen een week kon retourneren en mijn geld terug zou krijgen. Ik heb er een zadelmaker bij laten komen en alles is in orde gemaakt dus de voorwaarde is niet ingetreden. Het hangt er puur van af wat je met elkaar afspreekt. Als ik jouw koper was zou ik nooit akkoord zijn gegaan met jouw voorwaarden. Op een zadel moet je gewoon een paar keer rijden en er iemand naar laten kijken om te zien of het past. Kennelijk is ze wel akkoord gegaan met jouw voorwaarden, nogal roekeloos als je het mij dus vraagt, maar goed afspraak is afspraak. Als ik jou was zou ik haar adviseren om het zadel zo snel mogelijk door te verkopen aangezien ze er dan niet eens (zoveel) verlies op maakt.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:49

zap schreef:
BertBaley schreef:

Vaak wel, maar dat is toch helemaal niet aan de orde in deze situatie? Ze waren het beide eens met de voorwaarden en dat was: meenemen = verkocht. Dan maakt het niet uit dat het weleens anders gebeurd....

Niet opendoen, niet thuis zijn en idd gelijk een mail terugsturen met de overeenkomst. Moet je nu hier voor ook al een contract gaan opstellen tegenwoordig... :roll:

Ben ik ook met je eens.. moeilijk.. moeilijk..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:51

je kan haar netjes in een mail uitleggen dat je diverse malen hebt aangegeven dat als ze twijfelt ze het niet moest doen aangezien je het zadel niet terugneemt, daarnaast kan je aangeven dat ze zelf heeft gezegt dat het risico voor haar is en dat je daarom het zadel niet kan terugnemen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:51

Als het zadel op de voorwaarden van de OP is verkocht is het heel simpel: ze heeft gewoon pech gehad en moet zelf maar zorgen dat ze een andere koper er voor vind.

Niet jou probleem. Mail terug: sorry, afspraak was dat ik het zadel niet terug neem als het niet past. Daarvan was je op de hoogte.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:52

Wat een raar mens zeg!! (en dan snap ik ook dat er mensen zijn die spullen alleen willen versturen en geen mensen bij ze aan de deur willen hebben.... :P )
Ik snap heel goed dat je daar mee zit! Ik vind absoluut NIET dat ze recht heeft om hem terug te brengen en haar geld terug te krijgen, maar ik ben bang (mezelf kennende :o ) dat ik het maar zou doen om er vanaf te zijn (er WEL vanuitgaande dat het zadel inderdaad in precies dezelfde staat is!!!) en ik niet lekker thuis zou zitten met het idee dat ze zomaar voor de deur zou kunnen staan..... }:0

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:53

Tja. Ik heb mijn zadel ook verkocht voor 700 euro 3 weken terug. Als ze die terug hadden gebracht had ik gewoon de deur dichtgeknikkert. Haha. Verkocht is verkocht voor mij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:53

TS jij bent heel duidelijk geweest tegen de koper.Zij wilde persé toch het zadel kopen en ach als het niet paste zou ze het zelf wel verkopen.Je hoeft het niet terug te nemen en dat heeft nix met klant vriendelijk te maken.Moet een verkoper dan altijd maar de koper hun zin geven omdat je anders niet klant vriendelijk bent? Verkocht is gewoon verkocht,mits er afspraken zijn gemaakt!

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:54

ik heb haar een vriendelijk mailtje gestuurd met daarin onze afspraak..

en natuurlijk mocht ze paard en al meenemen en rijden..HEEL NORMAAL HOOR ALS JE ZADEL WILT KOPEN/VERKOPEN..

ze twijfelde zo erg dat ik zei: bij twijfel laat hem dan hier.. MAAR NEE ZE NAM HEM OP DE GOK MEE EN ZAL HEM VERKOPEN ALS NIET PASTE.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:54

Afspraak is afspraak, je hebt het haar duidelijk vertelt. En je hebt ook nog vaak genoeg gezegt: Als je tijfelt, doe het dan niet.

Mocht je het zadel wel terugnemen, controleer wel even alles. Niet dat er iets kapot is oid.