ziek paard laten verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

ziek paard laten verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:02

Is het uberhaupt mogelijk een ziek paard te laten verzekeren? Hij gaat er erg op vooruit, maar hij hoest nog wel zo nu en dan. Is het mogelijk dat ik hem verzeker op het moment dat hij weer op conditie komt? Voor het geval hij daarna weer terug valt.

En waar zou ik op kunnen rekenen per maand/jaar aan kosten?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:02

Volgens mij is een ziek paard niet te verzekeren.

Letsdunit

Re: ziek paard laten verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:04

Ziek paard is wel te verzekeren echter zal het hoesten misschien uitgesloten worden. Ik heb een keer een merrie met ataxie verzekerd, de ataxie werd dan uitgesloten.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:05

Bij sommige verzekeringen is het zo dat je 3 mnd niks mag declareren juist om te voorkomen dat mensen hun zieke paarden in de verzekering doen. Is je paard chronisch ziek? OF is hij gewoon 'even ziek' geweest? Dat is namelijk een verschil.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:05

Oke, dus dan is hij verzekerd voor vanalles behalve als er iets met zijn longen is? :')

kan ik hem verzekeren op het moment dat hij beter is, of sluiten ze dan ook zijn longen uit?

edit

ik heb hem nu zelf een maand, heb hem zelf ziek overgekocht en hij is er enorm op vooruitgegaan maar hij kan natuurlijk niet meteen helemaal beter zijn in een maand. Hij kucht nu nog wel wat maar we zijn er nog mee bezig...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:09

@Milanka, dat kan. Meestal moet je je paard laten keuren, als uit de keuring blijkt dat er niks met zn longen is kan je hem helemaal in de verzekering krijgen. Dus het ligt aan de ernst van wat het paard heeft.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:11

Ik heb een paard die gevoelig is voor koliek, na een ernstige koliek aanval heb ik hem verzekerd. Met uitsluiting van de koliek. (verzekering is niet gek natuurlijk).
Wat de kosten zijn dat ligt er maar net aan waar je hem verzekerd en hoe je hem verzekerd, en voor welk bedrag je hem wilt verzekeren
Die van mij is verzekerd bij Equine Risk. Op de site kan je zelf je verzekering uitkiezen en je kan zien wat voor een bedrag je eventueel gaat betalen. (denk dat andere verzekeraars dat ook op de site hebben staan).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:13

Millanka schreef:
Oke, dus dan is hij verzekerd voor vanalles behalve als er iets met zijn longen is? :')

kan ik hem verzekeren op het moment dat hij beter is, of sluiten ze dan ook zijn longen uit?

edit

ik heb hem nu zelf een maand, heb hem zelf ziek overgekocht en hij is er enorm op vooruitgegaan maar hij kan natuurlijk niet meteen helemaal beter zijn in een maand. Hij kucht nu nog wel wat maar we zijn er nog mee bezig...

Waarom zou je hem willen verzekeren als het probleem wat je met hem hebt uitgesloten wordt?. je blijft wel de volle mep betalen is toch sneu geld.

Zou eerder zeggen zet geld opzij.

En idd de 1ste 3 maanden mag je niets declareren.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:34

Als zijn gehoest uitgesloten word ga ik hem ook niet verzekeren nee. Het is een ijzersterk paard maar gewoon gevoelig op zijn longen, en dat zou ook de reden zijn om hem te verzekeren.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:38

een paard wat hoest zou ik toch wel verzekeren.
Er zijn nog zoveel andere dingen die je een hoop centjes en elle de kunnen kosten. Dan maar zonder de longen.
Misschien valt het de inspecteur niet eens op.. Die van mij keek alleen of hij zuiver liep en er oke uitzag...
Betaal 40 euro per maand.
Edit, had wel een keurings rapport van 2 maanden oud

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:42

Princesspres schreef:
Er zijn nog zoveel andere dingen die je een hoop centjes en elle de kunnen kosten. Dan maar zonder de longen.
Misschien valt het de inspecteur niet eens op.. Die van mij keek alleen of hij zuiver liep en er oke uitzag...

Voor 40 euro per maand een paard verzekeren :? Dan moet je dus 480euro aan DA kosten per jaar hebben. Dat heb ik in al die jaren dat ik paarden heb gehad misschien 1x voor elkaar gekregen... Ik neem liever dat risico :)

Kost jouw paard echt zoveel per jaar aan da kosten?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:24

ik verzeker geen paard.
je bent er meer aan kwijt dan dat de da bij je is.
zonde van de centen

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:21

Nou Zorro, ik zou dat niet te hard zeggen hoor. Mijn paard staat nu al meer dan een jaar in de verzekering. En na een half jaar in de verzekering te staan brak hij zijn been. Nou dan mag je ontzettend blij zijn dat hij verzekerd is. Ik kan je vertellen dat met alle operatie's erbij alles meer dan 6000 euro heeft gekost.

Dus zeg nooit nooit. Ik heb bijna de allerhoogste verzekering voor mijn paard en betaal 75 euro per kwartaal. 25 euro per maand dus. Nou een groot bedrag vind ik het niet.

TS; ik zou zeker even afwachten totdat je paard genezen is en hem dan klinisch laten keuren. Dat moet overigens voor elke verzekering, een paard moet klinisch gekeurd zijn. En misschien is het dan helemaal weg, en heb je dus een gezond paard. Daarna dus verzekeren.
(Ik ben bij Equipe: www.verzekermijnpaard.nl )

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:25

ik heb mijn nieuwe aanschaf verzekerd bij Hypo zorg.
Ik had alleen maar een klinische keuring nodig.
Paard was verder gelukkig gezond maar als je paard door een klinische keuring zou komen dan kan je het dier ook geheel verzekeren.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:58

verootjoo schreef:
Princesspres schreef:

Voor 40 euro per maand een paard verzekeren :? Dan moet je dus 480euro aan DA kosten per jaar hebben. Dat heb ik in al die jaren dat ik paarden heb gehad misschien 1x voor elkaar gekregen... Ik neem liever dat risico :)

Kost jouw paard echt zoveel per jaar aan da kosten?

ieder voor zich , ik neem dat risico niet ;)
ik heb een paard gehad zonder verzekering, en als hij wa had dan kon je je knip trekken ;)
mijn nieuwe is gewoon een stuntel/ minameutje
heb afgelopen jaar in 6 weken tijd 4 keer de veearts erbij gehad.
1 keer zaterdag avond laat i.v.m een dik hangend oog ( sorry, maar daa wacht ik echt niet mee)
2 keer voor vage plekjes op zijn huid wat leek op schimmel.
En een keer omdat hij in de sloot lag...
ook kreeg hij in die 6 weken opeens vier dikke benen. Dat heb ik gelukkig wel zelf op kunnen lossen zonder bezoek van de veearts. ( alleen telefonisch overleg)

Heb voor dat jaar mn kosten er wel uit.
Nouja ene jaar zal het minder zijn , andere jaar heb je het heel hard nodig.
Ik ben realisitisch , ik heb geen 6000 euro idd voor als er opeens iets heeeeel erg raars om de hoek komt kijken ( en helaas weet je dat niet van te voren). Als dan een groot deel vergoed zou kunnen worden heel graag

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:57

Longproblemen bij volwassen paarden zijn eigenlijk altijd chronisch. Dat wil zeggen dat als je je management niet optimaliseert het probleem gewoon terugkomt omdat het paard er nu eenmaal aanleg voor heeft. Bij de meeste verzekeringen zal je moeten verklaren wat je weet van aandoeningen die het paard in het verleden heeft gehad. In jouw geval zou je dan moeten liegen over het hoesten wil je zijn luchtwegen in de dekking krijgen.
Liegen in een verklaring naar de verzekering is fraude en strafbaar. Komen ze erachter, dan lig je eruit en kom je mogelijk op een zwarte lijst. Denk dus dat je hele plan op z'n minst dubieus is en mogelijk dus strafbaar.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 08:57

het was niet mijn planning om fraude te gaan plegen ;) ik had alleen in mijn hoofd, als die genezen is, is die genezen. En ja, dan blijft ie er altijd gevoelig voor maar daarom wilde ik hem ook laten verzekeren, omdat de kans nu eenmaal wat groter is.

Ik ga nog even verder kijken hoe het allemaal zit, als ik hoor over 6000 voor gebroken is het misschien toch wel een idee om het wel te laten doen.

hoeveel betalen jullie er maand?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:01

Hmm, was dit voorheen dan anders?
Ik heb een zorgenpaard van 18 gehad (Chronisch bronchitis, hoefkatrol en artrose) en die werd nergens in de verzekering opgenomen := Het was ook niet mogelijk om dit uit te sluiten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:08

Mir_horses schreef:
Nou Zorro, ik zou dat niet te hard zeggen hoor. Mijn paard staat nu al meer dan een jaar in de verzekering. En na een half jaar in de verzekering te staan brak hij zijn been. Nou dan mag je ontzettend blij zijn dat hij verzekerd is. Ik kan je vertellen dat met alle operatie's erbij alles meer dan 6000 euro heeft gekost.

Dus zeg nooit nooit. Ik heb bijna de allerhoogste verzekering voor mijn paard en betaal 75 euro per kwartaal. 25 euro per maand dus. Nou een groot bedrag vind ik het niet.

TS; ik zou zeker even afwachten totdat je paard genezen is en hem dan klinisch laten keuren. Dat moet overigens voor elke verzekering, een paard moet klinisch gekeurd zijn. En misschien is het dan helemaal weg, en heb je dus een gezond paard. Daarna dus verzekeren.
(Ik ben bij Equipe: http://www.verzekermijnpaard.nl )

Tja dit zijn misschien ook gevallen wat ik niet zou doen. Ik heb in mijn leven ook een paard laten opereren aan koliek ook zoiets ga ik niet meer doen. Vond het voor het dier zo'n slachting dat ik dat geen dier meer aandoen de weg was gewoon slopend.

Als je ruim 6000 euro aan kosten hebt en je moet daar bv nog 25% van betalen moet je dat ookmaar op je rekening hebben?. Dat is toch 1500 euro. Als je een dure verzekering hebt lopen heb je ernaast dan ook nog de ruimte voor een potje voor het gedeelte wat je zelf moet bijleggen?.

Je kan pech hebben met en paard maar ook geluk. Ik heb die van mij nu al vanaf 3 jaar en hij is nu 10. Alleen het eerst jaar problemen gehad en door snel en kort handelen heeft het mij iets van 200 euro gekost (schouderpees gescheurd dus scan, kreupel check enz). Erna heb ik weinig problemen gehad. Had een hoefzweer en dat kon via de hoefsmid opgelost worden en zo zijn er nog meer zaken die je best via andere kan oplossen ipv een dure DA er bij te halen. Plus dat ik het voordeel heb dat ik op een stal staat waar erg kundige en handige mensen lopen zodat er bij wonden of andere zaken eerst haar gevraagt wordt zonder dat er gelijk een DA gebelt moet worden. Ik merk dat mensen al snel voor een klein wondje of dingen al de DA bellen. Vooral als het weide seizoen weer begint en de mensen onzorgvuldig opeens een paarden bij elkaar gooien.

Mijn vorige paard ook nooit pech gehad naast de koliekoperatie uiteindelijk kreeg hij atrose onderzoek gedaan kosten 850 euro (foto's en inspuiten 4x). Dit was niet verzekerd maar had het gespaard.

Ik denk ook dat de kleine gevallen en kreupelheden de moeite niet zijn om te verzekeren als verzekerd ga je voor het grote zoals koliek of breuken en daarbij moet je afwegen OF je dat wel wil laten doen op zo'n moment.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:09

Cayenne schreef:
Hmm, was dit voorheen dan anders?
Ik heb een zorgenpaard van 18 gehad (Chronisch bronchitis, hoefkatrol en artrose) en die werd nergens in de verzekering opgenomen := Het was ook niet mogelijk om dit uit te sluiten.

Paarden boven de 15 worden niet meer verzekerd. En tja zo'n verzorgpaard zou ik niet verzekeren. En trouwens ik zou als het niet mijn paard was niet de verzekering betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:38

Zorgenpaard, geen verzorgpaard :+
Het was wel degelijk mijn eigen paard :)

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:03

Prisca schreef:
Tja dit zijn misschien ook gevallen wat ik niet zou doen. Ik heb in mijn leven ook een paard laten opereren aan koliek ook zoiets ga ik niet meer doen. Vond het voor het dier zo'n slachting dat ik dat geen dier meer aandoen de weg was gewoon slopend.

Dat is ook de reden dat ik mijn verzekering nu anders laat verlopen.
Die van mij is nu alleen verzekerd voor de dood, diefstal, ed.

Ik betaal per jaar voor dit paard zo'n €80,-
Ik leg wel elke maand een bedrag apart voor eventueele dierenarts kosten.

Mocht mijn paard nog een keer zo'n koliek aanval krijgen dan is dat ook gelijik de laatste keer.
Zo'n koliek operatie die bespaar ik hem dan. Zoals je zegt "Prisca" het is een slachting voor zo'n paard.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:51

wij kunne een aardig bedrag uit eigen zak betalen.
en als het zo ver komt dat mijn paarden echt heftige dingen moeten ondergaan kijk ik eerst of ze het aan kunne en of ik het eerlijk vind.

en als ik het de moeite waard vind dan zal het gebeuren maar verzekeren doe ik echt niet.
ken veel gevallen die uiteindelijk van dat geld 3 leuke paarden hadden kunne kopen.
nou moet ik ook zeggen mijn paarden zijn 27 23 en 3 dus ja.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:17

z0rr0 schreef:
ik verzeker geen paard.
je bent er meer aan kwijt dan dat de da bij je is.
zonde van de centen

Ben ik het helemaal mee eens. Die kosten van de verzekering heb je er echt snel uit. Ik heb gewoon zelf een 'potje'.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:54

Mijn vorige paard had ik niet verzekerd.
Stom want ze bleek een echte pechvogel.......
Ik was per jaar minimaal 2000 euro kwijt aan de DA.
Het was ook niet meer mogelijk haar later te verzekeren.

Nu heb ik een paard die nooit eerder iets gemakeerd heeft.
Maar ik kocht hem pas nadat hij klinisch goed bleek bij een hele goede DA.
Dit alleen al omdat ik hem verzekerd wilde hebben.
Ik betaal liever die premie dan dat ik met mijn geluk de DA mag gaan betalen :j