Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).annastasia schreef:Zoals hierboven te zien is, zijn de kosten 50% van wat een trailerrijbewijs kost.
Buiten het feit dat je gewoon onverzekerd bent, en als er wat gebeurt je dit uit eigen zak kan betalen.
Sneezey schreef:Heel even: Je mag een trailer trekken als je auto inclusief te laden gewicht zwaarder is dan je trailer inclusief te laden gewicht maar de gehele combinatie niet boven de 3500kg uitkomt. Dus met een zware auto mag je een 1paards trailer gewoon met B trekken. Met 2 paardstrailer niet. Of je moet de 2 paardstrailer qua gewicht terug laten keuren naar 1 paards maar dan kan je net zo goed een 1 paards trailer kopen. Ik heb nl ook B rijbewijs en heb dit helemaal uitgeplozen. Je kan het nazoeken op de site van het CBR. (Overigens heb ik wel lessen gehad en ga m in de toekomst gewoon halen hoor, maar dit terzijde)

Chrystall schreef:Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het feit dat je niet verzekerd bent. Ik zou noooooit zonder E rijbewijs met een trailer gaan rijden. En al helemaal niet met een paard erin. Stel dat er wel iets gebeurt. En wat kost nou tegenwoordig een E rijbewijs?
Sneezey schreef:Heel even: Je mag een trailer trekken als je auto inclusief te laden gewicht zwaarder is dan je trailer inclusief te laden gewicht maar de gehele combinatie niet boven de 3500kg uitkomt. Dus met een zware auto mag je een 1paards trailer gewoon met B trekken. Met 2 paardstrailer niet. Of je moet de 2 paardstrailer qua gewicht terug laten keuren naar 1 paards maar dan kan je net zo goed een 1 paards trailer kopen. Ik heb nl ook B rijbewijs en heb dit helemaal uitgeplozen. Je kan het nazoeken op de site van het CBR. (Overigens heb ik wel lessen gehad en ga m in de toekomst gewoon halen hoor, maar dit terzijde)
Urielle schreef:660 Euro als ik m in 1 keer haal, erna 120 Euro voor het losse examen.... aangezien zo'n bedrag voor jou blijkbaar maar een zakcentje is wil jij me vast sponsoren![]()
![]()
) maar is vervallen. Ik rij inmiddels alweer jaren rond met een toegelaten combi op B-rijbewijs en mijn ervaring is toch dat je het alleen leert door gewoon te doen.