Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kay27 schreef:3000,- voor een 5-jarige vind ik een normale prijs. Er zijn zat 5-jarigen die L- of M-klaar zijn, maar daar hangt automatisch een hoger prijskaartje aan.
Wij verkopen af en toe wel eens wat, nooit voor abnormaal hoge prijzen, maar ik geef mijn paarden ook niet weg. Het zijn allemaal paarden met fatsoenlijke beweging erin -niet voor het echt hogere werk- maar wel normaal bewegen, dus t/m Z zou zeker moeten kunnen. Nou, dan speelt mee: de leeftijd, de (wedstrijd)ervaring, toekomstverwachting, braafheid en hoe graag je er al dan niet vanaf wilt. Je kunt wat hoger inzetten en uiteindelijk bedenken dat je echt stallen tekort komt en dan gaat een paard voor wat minder weg. So be it.
Ik denk ook wel eens "wat een prijs voor dat paard", ook wel eens andersom, maar dat maakt me ook achterdochtig. Als ik een 5-jarige te koop zie staan voor 2000,- dan laat ik 'm per definitie bijna al staan, want dan ga ik ervan uit dat er iets mis mee is.

ons niet gezien.. misssixty schreef:Sky_As schreef:
Hogere is vanaf 4000 euro. ( paarden met veel potentie of extreem mooi/bijzonder etc.)
quote]
Hogere klasse is bij mij toch pas vanaf € 20.000
) misssixty schreef:Ik vind 3000 voor een 5jarige ook niet gek.
Vind het haast een beetje weinig.
Maar goed ligt natuurlijk vooral aan het type paard,
de leeftijd, de verwachtingen, papieren klassering en keuringsresultaten.
Tis gewoon heel lastig in te schatten, want er worden ook veulens voor giga bedragen verkocht.
@henkjan:
Er zit natuurlijk ook een verschil in de kosten van opfok.
Het maakt natuurlijk nogal wat uit of je een veulen hebt gefokt bij een huis-tuin en keuken hengst,
of bij Berlin of Totilas.
Door een goede afstamming is een paard nou eenmaal meer waard, en volgens mij ligt dat niet in de emotionele waarde..
Maar die emotionele waarde maakt wel uit wat een paard oplevert. kay27 schreef:Henkjan schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen hun zelfgefokte 3/4 jarige, helemaal correct en gezond, leuk papier, geen wereldtopper maar wel een leuk paard aanbieden voor €2500,-
Te hoog of te laag?
listiglistje schreef:Laag!! voor een fokker is het dan echt hobby waar hij geld bij moet leggen....
Als je alleen al de kosten van het dekgeld neemt en de bijbehorende kosten zoals veearts tijdens de dracht en dan nog eens de opfokkosten daar bovenop...

eenitraM schreef:Jaa die prijzen. Ik vind ze imo enorm!!
Neem als voorbeeld een haflingerB dressuur - 10 jaar - ruin - € 2000!
Amehoela! En dat voor een haflinger..