Hoe zadel in vliegtuig meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Hoe zadel in vliegtuig meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:10

Iemand een idee hoe ik het beste een zadel in het vliegtuig mee kan nemen?
Het is een Wintec Contourblocks.
Heb er een gele boom in gedaan zodat hij op zijn smalst is.
Maar het past nog in geen enkele koffer. (heb wel van die grote legerzakken gezien waar hij wel in past, maar als ze daar in het vrachtruim koffers op leggen dan blijft er weinig van over lijkt me.
Als handbagage heb ik ook twijfels of het wel in die bakken boven de stoelen past, en 12 uur met het zadel op schoot... ik zal het doen, maar als laatste alternatief.

Iemand een goede suggestie?

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:11

In een grote plastic kist ofzo die je goed dicht kan maken

Lien2

Re: Hoe zadel in vliegtuig meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:12

Even bellen met de luchtvaartmaatschappij? Vaak kan je afwijkende bagage aanmelden en dan wel meenemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:15

Gewoon in waar hij wel in past, desnoods een vuilniszak of kartonnen doos en er stickers met breekbaar op plakken. Bij het afgeven nog extra melden dat het breekbaar is. Dan komt hij bovenop de koffers en niet ertussen. Een extra stoel is ook mogelijk, ik heb eens in het vliegtuig gezeten met iemand die een cello zo mee nam.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:21

Ik heb al iets van 5 zadels meegenomen in het vliegtuig, tot nu toe pasten ze allemaal gewoon in een grote koffer, een ervan, een enorm groot ding, moest ik wel de zweetbladen naar de zijkant toe vouwen en dus plat leggen zegmaar, maar toen ging het best, alle andere pasten er gewoon op hun zij in. Verder gewoon opvullen met tasjes kleding zodat het nog een beetje ondersteund blijft.. Zou hem wel gewoon in een koffer proberen te doen, anders als ze bij aankomst in je vreemd uitziende bagage kijken en het zadel zien moet je vaak nog weer flink belasting betalen..

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:33

zadel tas?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:43

Lien2 schreef:
Even bellen met de luchtvaartmaatschappij? Vaak kan je afwijkende bagage aanmelden en dan wel meenemen.

Dat heb ik heeeeel vaak gedaan. Maar door al die verstoring is de wachtijd enorm en vragen ze om op een ander moment terug te bellen. Heb toen een ander nummer gebeld die niet voor bagage was, en die meneer zei dat het als "afwijkende bagage" meekon en dan wordt het ook apart vervoerd en komen er geen koffers op te liggen. Maar hij wist niet of dat gratis was, als 1 bagage stuk geldt of je ervoor moet betalen. Toen hij me doorverbond kreeg ik hetzelfde "belt u later terug" bandje. Bepaalde sportuitrusting mag namelijk gratis mee (golftas met clubs enzo) en telt niet als extra bagage.

lakshmi schreef:
tot nu toe pasten ze allemaal gewoon in een grote koffer, een ervan, een enorm groot ding, moest ik wel de zweetbladen naar de zijkant toe vouwen en dus plat leggen zegmaar, maar toen ging het best,

Het is een contourblock.. daar zitten van die hele dikke uitstekende vaste kniewrongen op. Ben bij verschillende winkels geweest, maar geen koffer die paste. Welke afmeting koffer gebruikte je?
Ben wel erg benieuwd hoe je de zadels erin gekregen hebt en of het je ook met een contourblock wintec zou lukken. Want dat is toch mijn voorkeursvervoer. Want zoals je inderdaad al zei, bij de douane zijn ze erg geinteresseerd in afwijkende vormen. Die worden er altijd uitgepikt en kun je flink importbelasting betalen. Zat al te denken om hem onder de paardenharen en zand te smeren... in de hoop dat ze geloven dat hij erg oud is. Kan ik ergens iemands borstels gratis komen schoonmaken?!? :D

utleta schreef:
zadel tas?

Die wilde ik ook kopen, maar als je zoekt op "zadeltas", dan krijg je die dingen die je voor of achter het zadel kan hangen.. Op de Divoza website staan ze ook niet. Ben er nu achter dat ik moet zoeken op "Zadeldraagtas". Maar op bokt gebruiken ze denk ik zadeltas.

Als iemand een winkel weet waar ze giga koffers verkopen...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:59

Hmm denk dat die van mij zo'n 100x60x40 is, mijn grootste zadel paste er dus enkel in als je de koffer plat op z'n grootste kant legt en dan met de kussens plat op de grond zegmaar en de zweetbladen naar de zijkant, het was een beetje proppen maar ging net.. Vaak hebben ze op de markt wel van die mega koffers, dit was trouwens niet zo een van hard plastic maar zo'n indeukbare. Ga je weer terug naar Brazilie?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 20:10

lakshmi schreef:
Hmm denk dat die van mij zo'n 100x60x40 is, mijn grootste zadel paste er dus enkel in als je de koffer plat op z'n grootste kant legt en dan met de kussens plat op de grond zegmaar en de zweetbladen naar de zijkant, het was een beetje proppen maar ging net.. Vaak hebben ze op de markt wel van die mega koffers, dit was trouwens niet zo een van hard plastic maar zo'n indeukbare.

100x60x40 zou inderdaad moeten passen. Misschien ben ik in de verkeerde winkels geweest... Had zelf 55x55x62 opgemeten, maar dat was met ruimte nog, dus in 40cm zou ik het ook moeten kunnen proppen. Zo´n zadeldraagtas zou misschien op zo´n tas kunnen lijken waar je "nette pakken" in doet, misschien krijg ik het voordeel van de twijfel.
Maar ga eerst toch op zoek naar zo´n grote koffer. Altijd handig.

lakshmi schreef:
Ga je weer terug naar Brazilie?

Ben alleen even hier om Kerst en Oud & Nieuw te vieren. :brr:
Krijg ik een leuk smsje van een collega met de mededeling dat hij op het strand lag en het 39 graden was... met de tekst: "En bij jullie?".

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:14

Ik heb er ooit eentje meegenomen in een grote kartonnen doos.
Volgestouwd met allerlei andere souvenirs.

"Whats in de box?" "Uhm, a saddle and a wooden goose" :+

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 20:16

tones schreef:
Ik heb er ooit eentje meegenomen in een grote kartonnen doos.
Volgestouwd met allerlei andere souvenirs.

"Whats in de box?" "Uhm, a saddle and a wooden goose" :+

Naar waar heb je die vervoerd? Naar Nederland of van Nederland naar het buitenland?
Het probleem is zoals Lakshmi al schreef dat het er onopvallend uit moet zien. In Brazilie moet ik anders 100% belasting betalen.
(dat is om de binnenlandse markt te beschermen, maarja, ze hebben geen Wintecs...)
Ik dacht al: Ik draag hem zelf! Mijn gekke riem... "Die gekke hollanders ook altijd."

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:17

Laatst bijgewerkt door DiamondDaan op 27-12-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:19

De boom eruit laten? ;)
Dan kun je hem dus net wat verder buigen.

En dan dus op de kussens leggen, zweetbladen naar buiten.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:21

Die koffers zijn inderdaad best handig, ik had ook nog best wat ruimte over voor de kleren enzo verder :j en het zat toch redelijk veilig erin leek het, ik zou met zo'n zadeldraagtas dan weer bang zijn dat het te soepel is (en dat ze natuurlijk gelijk zien wat het is en dan inderdaad weer die vervelende belasting moet betalen...). In Amsterdam vond ik die koffers altijd wel op de markt of in buitenlandse winkeltjes, hier hebben ze ze ook altijd overal omdat iedereen altijd zoveel mogelijk meesleept overal naartoe :')
Aah fijn weer terug naar de warmte dus, haha 39 graden is wel erg warm! Zie je foto's wel eens voorbij komen, stel knappe paarden heb je daar :) Hier wordt het nog wel 20-25 overdag, ook best lekker voor de winter :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:21

Hihi, gekke riem zou kunnen.

Ik heb `m van Canada naar NL gehaald.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:24

Ik werk op een reisbureau ik wil morgen wel even voor je nabellen?
Moet je ff je reserveringsnummer(pnr, cijfers+letters) doorgeven per pb en maatschapij dan bel ik ff :)

Je kan het dan gewoon in een kartonnen doos doen, dan gaat het mee als "speciale bagage" zeg maar, net als surfplanken e.d.
(er zitten wel kosten aan vast als het goed is (verschilt ook per maatschappij))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:31

Anders groot plastic bak ding halen bij de leen bakker..
Heb een grote grijze, past mijn bates caprilli in.
(deksel zit vast met scharnieren http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... liter.aspx)
Ding is er in 2 maten, weet zo niet welke er hier op de afbeedling staat. (ik heb de grootste)
Berg andere rommel past daar dan nog wel bij, goed dicht plakken met veel tape.
Ik had hem voor 15 euro in de aanbieding, maar dat is ie nu niet. ....

Hi 39 graden, en dan hier in pak sneeuw terecht komen.
Dat is wel even schakelen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 20:49

DiamondDaan schreef:
Weet niet waar je woont maar bij decathlon heb je een mooie tas waar je zadel in past. anders even kijken op http://www.decathlon.nl ;)

edit:"
http://www.decathlon.nl/NL/zadeltas-sch ... 35412866/# linkje van de tas die ik bedoel

Haha, en ik bij de Decatlon kijken bij alles wat met zadel te maken heeft, maar niets gevonden. Uiteindelijk had de EJ er eentje maar die van de Decatlon is veel mooier.
Jij kan duidelijk beter zoeken,want het stond onder "Paard in rust" => 'Toiletteerkoffers".... Het is voor VZ zadel, maar ik vouw hem wel een beetje.

Jolliegirl schreef:
De boom eruit laten? ;)
Dan kun je hem dus net wat verder buigen.

Met een harde koffer zou ik dat wel durven. Heb nu alleen zachte koffers gevonden en als de koffer dan onderop komt te liggen in het vrachtruim, dan heb ik twee halve.. (Laat ik maar een apart topic openen over het "Easy" change Gullit system. Ik krijg die 2 hulsjes waar het bokriempje-schoefje in moet niet terug door de gaatjes, die zitten dan te schuin en past het schoefje er niet in..)

lakshmi schreef:
(en dat ze natuurlijk gelijk zien wat het is en dan inderdaad weer die vervelende belasting moet betalen...).

Omdat ik met 30 jassen aan het vliegtuig in stap, en er met een tshirt weer uitstap zou ik de jassen op de zadeltas op het karretje kunnen leggen, en dan mijn gewone koffer ervoor. Dingen die in dozen of in vuilniszakken zitten die pikken ze er meestal uit. Dus koffer blijft mijn favoriet. Maar dan nog smeer ik hem in met uhmm.. hondenhaar ofzo, kan daarna de tuinslang er wel op.

lakshmi schreef:
In Amsterdam vond ik die koffers altijd wel op de markt of in buitenlandse winkeltjes, hier hebben ze ze ook altijd overal omdat iedereen altijd zoveel mogelijk meesleept overal naartoe

In Brazilie heb je koffers daar pas ik zelf met zadel en al makkelijk bij. Zo stom, had ik daar moeten kopen! Ik mag naast de handbagage 2 koffers van 32 kilo meenemen. Toen dacht ik nog, zoveel krijg je toch nooit in 1 koffer... Stenenverzameling?! Tot ik die 'campers op wielen' zag. (NL-BRA-NL mag je trouwens maar 2x 23kg meenemen, wat al aangeeft dat de reizigers op BR-NL-BR hun hele hebben en houwen meesjouwen. Niet gek, want in Nederland is alles veel goedkoper.)

Het zijn die contourblocks die het zo dik en niet flexibel maken.
Grote Harde Koffer dus (70x55x50 ongeveer) of de Decathlon draagtas.

Sjolvir schreef:
Anders groot plastic bak ding halen bij de leen bakker..
Heb een grote grijze, past mijn bates caprilli in.

Is die op wieltjes? Of andere manier om makkelijk mee te nemen in de trein?

Sjolvir schreef:
39 graden, en dan hier in pak sneeuw terecht komen.
Dat is wel even schakelen.

Is echt niet leuk! Volgende keer maar kerst in Juni vieren, want hier kan ik echt niet meer tegen, haha.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:52

Nee, niet op wieltjes.
Die bestaan wel Gamma, Karwei of zo.
Maar die zijn stuk duurder..
Ga even voor je zoeken, veel menners gebruiken die voor tuigen.
hmm, prijs valt mee.
Die dingen zijn er dus ook in diverse maten.

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=659723

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:02

Sjolvir schreef:

Ben het met je eens dat het ideaal is om een zadel in te vervoeren en hij ook zeker heel aankomt.
Maar heb twijfel of de douane er ook zo over denkt. Die kijken graag in afwijkende dozen/vaten/kratten en zakken.
Als ze iets 'nieuws' vinden dan moet je er belasting over betalen. Dus ik moet koste wat het kost iets vinden wat niet de aandacht trekt. Anders moet ik een paar honderd euro extra betalen...

Het liefste een koffer-look-a-like of draagtas-look-a-like.
(met aanvulling van iemand van de KLM die zegt dat zadels gratis als extra bagage meemogen en niet als bagage stuk meetellen.)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:31

Past hij niet in een sporttas?

Mijn broertje heeft er een voor zijn kart zooi en die is echt enorm...
Of denk dat dat ook opvalt?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 10:19

shetties schreef:
Past hij niet in een sporttas?

Mijn broertje heeft er een voor zijn kart zooi en die is echt enorm...
Of denk dat dat ook opvalt?

Heb bij de V&D van die legertassen gezien. Waar militairen vroeger (?) altijd hun verlofspullen in meenamen. Daar zitten ook wieltjes onder aan 1 kant. Maar dan niet in legergroen, maar allerlei kleuren. Die zijn zo rond de 30 euro, dus valt reuze mee. De grootste is ontzettend lang, maar niet hoog. Misschien zou hij zelfs plat kunnen. Ik ga vandaag even fictief passen en meten. Ik zou hem zo kunnen opvullen dat het een rechthoek wordt. Is een optie.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:13

wij hebben paar jaar geleden onze familie wieg meegenomen als bijzondere bagage, Ding in karton en lpakband ingepakt en hij is goed overgekomen. Het is een tenen wieg, dus best kwestbaar, maar ging heel goed. Ze slepen ook fietsen en alles uit het vliegtuig,(zag ik toen we op mn ouders aan het wachten waren, die kwamen trug uit australie) moet een zadel toch ook kunnen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:19

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:09

Misschien de voorboom eruit halen en dan in een sporttas? Ik zou hem dan wel als bijzonder bagae meegeven, dan komt er ook niets bovenop. De tas kun je dan vullen met bijvoorbeeld oude handdoeken.
Je kan je reisorganisatie misschien wel even bellen om te vragen hoe het zit met afwijkende bagage. Een sporttas lijkt me nou niet zo opvallen, daar heb ik ook vaak mee gereisd als gewone bagage.

Succes!