Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bocaripsy schreef:Hey, ik ben ga mij binnenkort een nieuw paardje aanschaffen. Nu heb ik maar een probleem ; ga ik voor een d-pony of al voor een paardje. Ik ben een meisje van 14 jaar, ben ongeveer 1.58 m groot en weeg ongeveer 46 kg. Wat vinden jullie de voor- en nadelen van een paard of pony, en wat zouden jullie kopen in mijn geval ?
Henkjan schreef:Voor een pony gaan. Als je 14 bent zou ik echt nog niet tussen de paarden gaan rijden, geniet toch nog 2 jaar van je ponytijd, dan is het tijd voor een paard!
mammaslamma schreef:Bocaripsy schreef:Hey, ik ben ga mij binnenkort een nieuw paardje aanschaffen. Nu heb ik maar een probleem ; ga ik voor een d-pony of al voor een paardje. Ik ben een meisje van 14 jaar, ben ongeveer 1.58 m groot en weeg ongeveer 46 kg. Wat vinden jullie de voor- en nadelen van een paard of pony, en wat zouden jullie kopen in mijn geval ?
Hoi,.
Ik heb een pittige ruin, mocht je interesse hebben, het is een New Forest van 6 jaar oud, hij meet ongevver 1.44/1.,45, bruin met zwarte manen en een super afstamming.
Zijn vader is Kantjes Carlando, onze pony is 1 en 2 span betuigd en is nu een half jaar onder de man gereden.
Het is een echte eye catcher, zeer voorwaarts, maar wel eerlijk en mocht hij wat te enthousiast reageren, heb je hem direct weer terug en onder controle.
Hij is als reserve pony gekomen, maar klikt niet met de andere pony qua temperament.
Ik zelf rijd er op en mijn instructrice, ik ben 1.65, weeg (slik) bijna 70 kilo, geen probleem, misstaat ook niet.
Ik wens je veel sterkte met je zoektocht, mocht je meer info willen, mail me dan even je gewone email adres, kun je wat fotootjes krijgen, hij staat nog niet in de verkoop, wilde wachten tot het voorjaar,maar wilde wel even op jouw reageren.
Gr marion