Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Muizenissen schreef:Ik denk dat je het beste kunt beginnen met het sturen van een aangetekende brief. Daarin zet je de gemaakte afspraken, wie er allemaal getuigen van die afspraak zijn, wat ze betaald heeft en wat er nog rest. Verder nog wat juridische taal erin, dus ik zou de rechtswinkel/juridisch loket eens bellen of daar langsgaan. Dan weet je gelijk welke stappen je verder kunt ondernemen.
Veel succes in ieder geval, dit is wel echt vervelend namelijk.

Knavia schreef:Mijn ervaring is dat dit soort volk, de asocialen zeg maar, toch niet betaalt. Een beleefd normaal mens had netjes betaald, of was in ieder geval naar je toe gekomen met een deelbetaling ook al kon ze het hele maandbedrag niet ineens betalen. Een normaal mens had je er van te voren op de hoogte van gebracht dat haar paard daar weg ging, en had de opbrengst van de verkoop gebruikt om schulden mee af te lossen. Want een beleefd normaal mens heeft een hekel aan schulden.
Als je wint, moet zij alle kosten betalen.
) malo_kozo schreef:en ze reageerd niet op mailtjes of telefoontjes? Je zou haar op hyves kunnen zoeken en haar dan krabbelen dat ze nog veel geld schuldig is. omdat krabbels voor iedereen zichtbaar zijn en ze denk ik niet wilt dat anderen dat lezen betaald ze. Als ze de krabbel verwijderd dan krabbel je weer.

xSaarSaar schreef:Ik weet niet precies hoe oud het meisjes is, maar je zou misschien ook kunnen proberen om bij haar ouders aan te kloppen.
In ieder geval wel erg vervelend dat er altijd zulk soort figuren zijn...
, wanneer ze minderjarig is zou ik zeker even aankloppen bij de ouders als ze al niet het zelfde gedrag zullen vertonen als hun dochter..

ikenindi schreef:Zelfde nog. Maar aan de opties in het topic heb ik niets. Ik wil weten wat ik officieel tegen haar zou kunnen beginnen.
Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld lijkt te zijn. Je zou toch makkelijker moeten kunnen krijgen waar je recht op hebt :S
Pien28 schreef:ikenindi schreef:Zelfde nog. Maar aan de opties in het topic heb ik niets. Ik wil weten wat ik officieel tegen haar zou kunnen beginnen.
Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld lijkt te zijn. Je zou toch makkelijker moeten kunnen krijgen waar je recht op hebt :S
Aso persoon zeg.
Kan je haar niet even "aan de schandpaal nagelen"
Dus gewoon in de stal zodat iedereen het kan lezen een vriendelijke brief ophangen dat je graag je geld wilt omdat je anders geen hooi meer kan bestellen.
Ze moet wel een plaat voor haar kop hebben als ze zich dan niet doodschaamt.
En haar natuurlijk ook opbellen of rechtstreeks om je geld vragen.
Succes, houd je ons op de hoogte?