Zaterdag kwam ik bij mijn paard en die liep kreupel rechtsvoor, ik zag meteen aan hoe ze onlaste dat het een hoefzweer moest zijn.
Ik de dierenarts gebeld om 12.00 en die vond het niet echt een noodgeval.
Hij kon wel komen maar dan na 17.00, waarop ik zei dat wij niet echt veel licht hebben (aggregaat)
En aangezien ik 30 kilometer van mijn paarden vandaan woon ik niet zomaar effe heen en terug rijd.
Nou ja, dacht ik laat maar ik wacht wel tot maandag.
Zondag waren we onderweg en kreeg ik telefoon dat het arme dier op 3 benen loopt, ik meteen vanuit de trein de dierenarts weer gebeld.
Dat hij vandaag toch maar moest komen omdat ze zo slecht liep, alleen ik was 400 kilometer van huis en had een stalgenootje gevraagd erbij te zijn.
Dat wilde de dierenarts dan toch niet en zei doodleuk dat ik ook wat voor mijn paarden moest doen
Ik heb gezegd dat ik dan wel pijnstilling wilde hebben, dat heeft mijn stalgenootje opgehaald en haar gegeven.
Nu bel ik dus meteen vanmorgen om 8.30 en kan ik om 14.30 terug bellen hoe laat de dierenarts komt vandaag.
Dus dat arme dier loopt nog steeds op drie benen.
Ik heb ook al een andere dierenarts gebeld, maar die vond het te ver weg en ken de anderen niet zo goed.
Het is gewoon moeilijk omdat ik niet de luxe van een prachtige pensionstal heb, maar de dierenarts woont er notabene echt maar 5 kilometer vandaan.
Ben ik nou veeleisend of wat?
Dit was niet de dierenarts die ik zelf normaal heb in deze praktijk (gelukkig)
Maar die wil ik ook echt niet.
, vanuit de DA praktijk zal ongetwijfeld afgesproken/besproken zijn wat er precies onder urgente gevallen wordt verstaan en naar alle waarschijnlijkheid zullen dat alle ziektesyptomen met dood tot gevolg zijn en open wonden. Een kreupelheid kan hier door ook tot 'na' het weekend wachten. Anders kunnen ze wel 7 dagen per week spreekuur houden.