nieuwe 2 paards trailer....wat is jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

nieuwe 2 paards trailer....wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:31

Ik ben op zoek naar een 2 paards trailer maar zie door de bomen het bos niet meer
Wat vinden jullie een prettige trailer,en waarom?
Ik denk dan aan onderhoud,comfort voor de paarden, weggedrag,prijs,degelijkheid,etc.

EllyC

Re: nieuwe 2 paards trailer....wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 06:40

"mijn" trailer zou in ieder geval voldoende hoogte moeten hebben omdat ik een groot paard heb, dus > 2.30. Een zadelkamer is ook een must. Let daarbij dat je voldoende ruimte overhoudt om tussen voorstang en zadelkamer de trailer te kunnen verlaten voor beide kanten.

Ik zou geen bockman willen omdat ik van verschillende mensen gehoord heb over rottende wanden bij relatief jonge trailers. En met name de heel slechte afhandeling van de klachten.

Panieksluiting voorstang aan de buitenkant van de trailer.
Kunststof vloer zou ook fijn zijn.

Ik ben nog steeds een fan van Heja uit Garderen. Goede prijs/kwaliteitverhouding en persoonlijke wensen heel goed mogelijk.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:04

Ik denk dat er hier alleen maar meer bomen bijkomen en dan zie je het bos nog niet !!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:08

Je moet voor jezelf wat eisen op papier zetten, dan langs alle merken trailers gaan en dan kun je je lijstje afstrepen.
Hou ook rekening met het gewicht van je paard.

Kijk ook naar wat je auto mag trekken, want er zit ook gewicht verschil tussen trailers.
Mijn trailer mag 1600 kilo laden en weegt 620 kilo
En trailer andere Atec trailer weegt weer 540 kilo en mag maar 1300 kilo laden.

Zo kun je vast een selectie maken.

Ik ben zelf heel erg blij met mijn Atec Starline.

Succes met je zoektocht ;)

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:51

Wat wil je uitgeven en wat zijn je eisen.
Wat wegen de paarden die je wil vervoeren? 2x 700kg = 1400kg mogen de meeste trailers niet dragen omdat ze zelf 800kg wegen en maar 1200kg laadvermogen hebben.

Een simpele houten trailer niet super groot en 2000kg toegestaan gewicht? Of een grote aluminium trailer met 2700kg toegestaan gewicht? Hoe hoog/ breed/ lang moet de trailer zijn standaard voor kleinere paarden (600kg)of enorm voor trekpaard/shires (1000kg per stuk)

4000,- tot 15.000 euro is de bandbreedte
Ik heb sinds een tijdje een Ifor Williams puur vanwege het toegestane gewicht (1700kg laadvermogen), deze is veel beter dan alles wat ik daarvoor heb gehad qua stevigheid. Nieuw vanaf circa 6000,-.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:21

Hier ook een ifor williams fan. Vanwege wegligging en raampje aan de voorkant.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:25

De trailer moet minmaal 1200 kg kunnen hebben..totaal gewicht is niet zo belangrijk,maar wegligging en kwaliteid wel.
Zo'n I for Willams lijkt mij ook wel wat
Is die van af prijs voor een 2 paards?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:03

Over de huidige prijs kan ik je niets zeggen. Mijn buurvrouw heeft net een nieuwe gekocht. Ik zelf heb hem uitgetest met een kopje water door het bos te raggen. Het kopje water bleef vol. Ook hadden wij een tijdje twee trailers. Ik heb een merrie die nogal nijdig is wanneer ze vaststaat dus die begint dan te stampen. In de ifor williams doet ze dat in die andere trailer niet omdat ze daar haar balans meer moet houden. Ik rijd met haar dan wel eens bewust door de berm zodat ze even haar balans moet zoeken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 23:52

wel een aanrader dus

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:57

Om je in verwarring te brengen..
Ik vind Ifor williams 3x niks, vind het een grote rammel ikea kast. Redelijk stevig dat wel maar veel te gehorig naar mijn wensen.
En er zit geen zadelkamer in, die kan je er los in zetten maar dan moet je lilliputter zijn al wil je nog bij je paard kunnen.

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:59

ik heb altijd een westfalia gehad een houten met polyester kap. moet zeggen een fijne trailer en ligt superop de weg. heb vorig jaar een 4 jaar oude humbaur maximus gekocht. nou ik kan je zeggen dat is echt een super fijne en luxe trailer. super afgewerkt en ligt fijn op de weg. heb hem ook nog extra breed en hoog. dus paarden hebben alle ruimte zelfs met zijn 2en erin. en er zit een onderstel onder wat niet kan rotten zeg maar dus hoop hier de rest van mijn rijerij mee te doen. was ook de bedoeling met het oog op de aanschafprijs haha

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:00

oh jee ik dacht dat ik er uit was.......
ik denk ook nog aan titan....iemand ervaring?

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:03

nee die ken ik niet. weet wel dat de bockman niet zo best is. ken er drie die eigenlijk binnen een aantal jaar(tussen 1,5 en 4) de bodem en zijwanden totaal verrot waren. zijn wel mooie trailers maar na paar jaar ben je er door heen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:06

Ik kan je de Bockmann aanraden. Wij hebben 3 jaar geleden de Comfort 2 paards polyester met alu bodem nieuw gekocht en net ingeruild voor een nieuwe Master, ook polyester met alu bodem. We hebben nu voor de Master gekozen vanwege het wat mooiere uiterlijk en de iets luxere afwerking.
Niets dan lof over dit merk trailer. Hij heeft bij ons geschat in die 3 jaar op zeker 40.000 km achter de auto gehangen, jaarlijks zijn onderhoudsbeurt gehad en nog nooit iets gemankeerd. Fijne vering, fijne wegligging, echt een solide prettige trailer. Ook de dealer (pb voor info) is een prettig en betrouwbaar adres waar wij al 3 trailers hebben gekocht.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:13

Titan is een degelijk merk, de trailers zitten simpel in elkaar en onderdelen zijn makkelijk te vervangen. Ze zijn net zoals de meeste nederlandse trailerfabrikanten redelijk conservatief, 'nieuwe snufjes' zul je daar niet aantreffen. Prijs is ook redelijk.

Bij elke trailer geldt dat voor een lange levensduur je regelmatig je kitranden moet inspecteren (ook onder de spatborden e.d.), en deze na een paar jaar (afhankelijk van de gebruikte kit) dient te vervangen (kit is onderhoudsgevoelig!). Alleen zo heb je lang plezier van een trailer. Ik heb van bijna elk merk trailers uit plywood/cpl gezien die een paar jaar oud zijn en aan het verrotten zijn, juist omdat er door de eigenaar geen aandacht aan de kitranden is besteed (ook kijken niet alle bovag-onderhoudsbedrijven hier kritisch naar). Vooral hogedruk reinigen is uit den boze... Böckmann zit goed in elkaar, net zoals Weijer. Beide merken kan ik je aanraden, ze zijn niet perfect afgewerkt, maar dat krijg je voor die prijsklasse bij geen enkele trailer.

Wellicht is dit topic voor jou ook interessant: [TAO] Trailer kiezen; maar van welk materiaal? Hellup!
Laatst bijgewerkt door Royallady op 11-11-10 10:21, in het totaal 4 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:17

Wij hebben een hotra Jumper 2paards, prima trailer! 2 raampjes aan de voorkant, voerbak, zadelkamer, van alle luxe voorzien en je merkt niet eens dat ie achter je auto hangt!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:28

Als 90% van de proffesionele paardenmensen voor de Ifor gaan moet er een belletje gaan rinkelen.

Ikea rammelbakken? Dan heb je er w.s. nooit een gehad!

Er staan hier ergens foto's over een ongeluk met een ifor die 2 keer over de kop is gegaan met 2 paarden erin.... Beide hebben het overleefd en de Ifor ook, althans, het dak zat er nog op en alle wanden waren intakt!

De nieuwe Ifor heeft alleen wel veel plastic kapjes e.d. die hadden zeker kinderziektes en ik weet niet of dat er al uit is! Opletten dus en doorvragen bij de dealer.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:08

Ik weet niet wat je rijd. Maar de meeste zadelkamers zijn voor een beetje westernzadel zowieso te klein. Bij de huidige ifor williams kun je standaard een zadelkamer meebestellen die zit dan aan de deur vast. Een van mij eisen was juist geen zadelkamer. Door de zadelkamer is het paard niet in staat om met zijn hals naar beneden te gaan. mijn eis was dat ze van de grond zowat moeten kunnen eten en daarbij naar voren naar buiten kunnen kijken. Ik zelf doe het wat goedkoper. Bind een kliko in het midden vast en daar heb ik al mijn spullen inzitten ;-) de nieuwe van mijn buurvrouw heeft kunstof haakjes en die rammelen beslist niet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:14

Wij hebben een Ifor 510 voor het simpele haal en breng werk en dan met name voor jonge en/of hufterige paarden, zo degelijk kom je ze zelden tegen, al hebben wij wel het oude model, ik weet niet hoe het nieuwe model is wat degelijkheid betreft. Voor wedstrijden hebben we een Böckmann Big master met grote zadelkamer, even wat meer luxe en ik kan niet anders zeggen dan dat hij top afgewerkt is. Overigens ligt de Böckmann echt subliem achter de wagens, nog beter als de Ifor.
Echt rammelen doen de Ifors allang niet meer, overal zit netjes rubber tussen, het enige wat je nog hoort zijn de kettinkjes en dat is simpel te verhelpen door er een rubbertje om te doen.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:23

De I for Willams vond ik eerst ook een leuke optie tot ik er naar op zoek ging.. Het is mooie trailer om te zien en goed betaalbaar! Maar daar is alles mee gezegd!

Als je eens om je heen gaat kijken naar die trailers en ze dan opzoekt van een jaartje of 3 oud zie je veel die erg veel roest hebben! En ze liggen niet mooi op de weg, de paarden voelen alles..

Ik heb 1 maand terug een nieuwe Bockmann gekocht van alluminimun!
Geen roest, bodem ook alluminum dus daar hoef je je dan ook niet meer druk om te maken.. Enorme grote zadelkamer, stootkussens alles kan los, overal panieksluitingen! Licht als een huis op de weg.. Prijs is Geloof ik rond de 8 duizend.. maar dan heb je jaren plezier van een super de luxe solide trailer!

Heel veel succes, ik vond het ook enorm moeilijk.. Je moet doen waar jij het beste gevoel bij hebt.. en je kunt overal wel wat aan vinden wat je niet goed vind, of een ander heeft ook altijd wel wat te vertellen!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:14

Ik ben zelf erg te spreken over Atec trailers. Ik heb afgelopen jaar een leentrailer gehad van het merk Hotra en had moeite om het kreng binnen de baan te houden. Haalde mijn paard er ook bezweet en zenuwachtig uit terwijl ik op de heenweg (gecombineerde afspraak zadelmaker/trailerboer) met dezelfde rijstijl, auto en weersomstandigheden mijn paard netjes droog hield zoals altijd.
Die trailerboer vertelde ook dat hij het ding niet kwijt kon raken en hem daarom maar verhuurde. De atec trailers die hij ook had gingen als warme broodjes over de toonbank.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:02

Gelukzoeker ik heb ook een alliminiumtrailer gehad ;-) de ifor williams heeft een alliminiumbodem en de wanden zijn met alliminium gecoat. Dat ze niet goed op de weg liggen kan ik absoluut niet beamen. Volgens mij zijn ze laatst nog als beste getest in een duits paardenblad. En dat wil wat zeggen want de duitsers vinden eigenlijk alleen hun eigen produkten goed ;-)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:43

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:42

Het begint een interessant topic te worden ...zo veel meningen...
@Dinopino:een zadelkamer heb ik niet nodig,ik rijd met een bus dus ruimte genoeg

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:28

Bij mij is het van belang dat de paarden lekker ontspannen in de trailer kunnen staan wanneer ik naar frankrijk of oostenrijk ging. De meest ontspannen houding voor eten is met hoofd naar beneden en dan kunnen ze recht voor zich uit kijken. De fautras heeft die mogelijkheid ook.
Onze trailer is net weer door de TUV gekomen ;-)