Zadelpasservice: Het Gareel...deugt die wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Zadelpasservice: Het Gareel...deugt die wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:27

Omdat ik momenteel in het gebied: zadel probleem zit vallen de 10tallen topis op. Maar waar kan je nou er echt op vertrouwen dat ze je deskundig een goed zadel adviseren!!!!????

Drunens ruiterhuis hoor ik op bokt/thuis zoveel klachten over, dus dat zal hem niet gaan worden. Waar dan wel? Omgeving EIndhoven.

Jes

Re: Zadelpasservice: Het Gareel...deugt die wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:39

Ik heb met Divoza goede ervaringen... Een zadel voor mijn eerste paard gekocht, een nette prijs terug voor mijn oude zadel, en toen ik een nieuw paard had zijn ze langs gekomen en hebben het zadel vermaakt, terwijl wij dachten een nieuwe nodig te hebben, en dus uiteindelijk goedkoper uit waren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:36

Zonnetje: Carl Langeraap zit nu bij Ruiterstad in Oirschot (Voorheen had hij zijn eigen zaak: Langeraap Berlicum)

Dat is de beste in de regio!
Hij werkt met een matje, een soort groot dekje wat onder je (nieuwe) zadel komt te liggen.
Hierin zitten drukcensoren en er hangt een kastje aan (zit in een soort zadeltasje wat op het dekje zit)
dat kastje geeft de gegevens door aan de laptop die Carl bij heeft.
Dan ga je rijden en ondertussen kijkt Karl wat de uitslagen van het kastje zijn.
Zo kan hij zien of het zadel ook tijdens het rijden optimaal ligt en jouw eigen zit goed is (ruiterfouten/verkeerd zitten wordt ook weergegeven)

Er zijn maar enkele mensen in Nl die dit syteem hebben, dus naast dat hij er zowiezo verstand van heeft, wordt het nog eens digitaal gemeten ;-)

Gareel zou ik wegblijven en dat is niet persoonlijk bedoeld :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:43

Carl heb ik vorig jaar al twee keer afspraak mee gemaakt, twee keer belde hij af omdat dat ding weer eens kapot was, daarna nooit meer iets van gehoord....daar kan ik dan ook zo weinig mee...?

Ik zat zelf aan een County te denken, die heeft hij ook nog niet in zijn assortiment, maar ik had niet meer aan hem gedacht. Anders toch maar eens bij ze langsrijden...

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:51

Heb je Van Rijs al geprobeerd ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:51

Ik zou toch met hem een afspraak maken, hij heeft veel nieuw en 2e hands, Carl is wel echt goed! je moet hem alleen achter zijn vodden zitten :P

Ik moet ook een nieuw zadel, wil een Anatomica Octant, helaas is hij geen dealer/leverancier hiervan,
dus ga ik maar naart Bart van Ruyters voor Ruiters, hij is wel leverancier....nu heeft mijn paard gelukkig geen moeilijke rug dus vandaar!
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar Drunens Ruiterhuis of het Gareel te gaan :+
Drunens is helemaal horrorverhalen qua aanmeten....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:55

Ja ik heb nou zadel van arno brandt, had er eentje laten maken, zitting veelste groot etc. Nu heb ik een kleinere om te proberen maar heb er een hard hoofd in, sta er gewoon niet meer achter. Dat moet ik zaterdag oplossen en dan maar eens Carl smiddags weer eens achter zijn broek zitten.

Ik MOET een nieuw zadel. Maar ik heb het idee dat het gareel een vd weinig is die county heeft....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:04

Heb zelf slechte ervaringen met Ruiterstad Oirschot, meerdere malen afspraken mee gemaakt maar die zijn ze nooit nagekomen, dus heb daar de hoop opgegeven.

Zelf wel goede ervaringen met Drunen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:04

Wij hebben John Kool van bestfit. Erg goede ervaring mee.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:06

Wij hebben ook John Kool, ook goede ervaringen mee. Altijd eerlijk en gaat niet voor het geld ofzo.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:08

Mijne werd aangemeten door een Master Saddle Fitter uit Almelo (Heleen Klumper). Ze reist volgens mij heel Nederland wel door.
Merken die ze onder andere hebben zijn Stubben, Kieffer, Kentaur en Black Country. Die laatste wordt aan de rug van paard gemaakt en kosten net zo veel als een Stubben :j

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:29

Karl Langeraap komt idd tegenwoordig afspraken niet (meer) na. Heb ook een aantal keren afspraken gemaakt en hij komt gewoon niet opdagen en belt ook niet af.
Derhalve ben ik nu bij Jan Borneman gekomen en die heeft wél alle merkzadels, een goede service en kan snel bij je op stal komen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:04

TaanStippel schreef:
Heb je Van Rijs al geprobeerd ?

NIET VAN RIJS!

Ik heb mijn paard kunnen wegbrengen nadat ik dankzij hun een paar manden op een gigantisch scheef zadel heb gereden. Rug helemaal stuk.

Van rijs is niet meer wat het geweest is.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:00

Persoonlijk heb ik slechte ervaring (en van anderen ervaren) met de zogenaamde zadelpasservices/zadelpassers van ruitersportzaken :o

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:05

Wij zijn ook bij Borneman geweest, die was fijn vond ik.
Ze hebben veel merken van zadels..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:06

fa tweespan

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:07

Borneman uit Heesch?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:07

idd niet van rijs; hebben mije en zadelverkocht wat veels te krap en smal bleek te zijn (2 jaar gelden, nog tussendoor vrolijk opgevuld/boom versmald zonder wat te zeggen)
nu een nieuw zadl bij divoza gekocht, netjes op maat gemaakt rossner zadel, goede inruilprijs en alles, prettige service :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:10

Nu komt van Rijs sowieso niet in de regio van de TS, maar ik ben ook geen van van hem :n En om over zijn hulpje maar te zwijgen!
Mijn zadelmaker is Godfried Broekman van de Verlichte zit. Hij rijdt heel Nederland door, maar soms moet je wat moeite doen om hem te pakken te krigen!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:16

Borneman zit tegenwoordig in Nistelrode. Over hem hoor ik wisselende verhalen. 1 Paard bij ons op stal heeft echt een super slecht zadel aangemeten gekregen door hem, maar er zijn er ook die goede ervaringen met hem hebben.

Met Karl heb ik zelf alleen maar goede ervaringen. Toch hoor ik inderdaad vaker dat het tegenwoordig lastiger is om een afspraak met hem te krijgen. Een stalgenoot heeft wel een anatomica via hem (nieuw) dacht dat hij die altijd gewoon had...

Verder kan ik je het Drunens Ruiterhuis ook afraden, sluit me aan bij de slechte verhalen die je al gehoord hebt.

Succes!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:17

Ja Karl is echt erg, heb hem al paar keer gebeld afgelopen 1,5 week. Ene keer zegt hij bel om 6 uur terug, doe je dat neemt hij gewoon niet meer op. Dan bel je hem en zegt hij bel maandag maar dan plannen we het wel in, maar zo schuift hij het steeds naar voren :(.

Iemand ervaring met Nuenen met Ruyters voor Ruiters?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:31

Karl is inderdaad een ramp :+ Hij weet goed waar hij over praat maar afspraken maken is echt onmogelijk. Hij zou het zadel van mijn moeder opnieuw opvullen en na een week terugbrengen. Wij zijn na 10 dagen aan het bellen gegaan toen het zadel nog niet terug was en hebben dit ongeveer 4 weken volgehouden. Toen kregen we ineens een antwoordapperaat wat zei dat hij er tot 2 weken later niet was. Wij ruiterstad gebeld want onze pony was ondertussen al door de kraker helemaal rechtgezet omdat we al zo lang het goede zadel niet meer hadden dus we wouden dat zadel wel een keer terug, Ruiterstad wist ook niet af van het 'weg zijn' van Karl, die hebben ons zadel gezocht en we hebben het toen meegenomen. Het is supernetjes recht opgevuld maar wij gaan er niet meer heen.

Het gareel moet je maar even voor PBen, dat is een hele oude ervaring en die ga ik dus niet zomaar posten omdat ik denk dat daar alleen maar gezeur over komt :P

Zelf heb ik hele goede ervaringen met MSCF zadelpasser Bjorn nogwat XD moet je even op de site van MSCF kijken voor meer informatie over hem. Hij verkoopt alleen MSCF zadels maar dat vind ik superzadels. Ze liggen heel fijn, de kwaliteit is goed en ze zitten goddelijk :D

De persoon voor me die klachten had over van Rijs, wat zei van Rijs toen jij hem vertelde dat je zadel scheef was? Het zadel kan namelijk scheef uit de fabriek gekomen zijn, daar kan hij ook niets aan doen en dat is meestal pas te zien als het zadel ingereden is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:34

Ik ga fff googlen op MSCF nooit van gehoord! :+

Ja Karl is gewoon onmogelijk....pfff....meisje wat ik ken dat bij ruiterstad werkt zei zelfs dat hij ook bij een afspraak soms niet op komt dagen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:40

Ik heb ff gekeken ze hebben wat 'vreemd' uitziende zadels :+. Astrid Koch zou voor brabant de enige zijn...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:54

Mmz, wat betreft dat MSFC, die opleiding is in mijn achting nogal gedaald toen ik van de week een advertentie zag van zadelmarkt...daar schijnt er dus ook een via MSFC opgeleid te zijn. Dus dat weet ik niet zo.