Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

__SavannaH__ schreef:tegenwoordig gaan veel goede recreatie paarden naar de slacht omdat de paardenmarkt helemaal is ingestort en veel mensen het niet kunnen betalen en dit als laatste uitweg zien
Vjestagirl schreef:De slachter mag geen paarden doorverkopen, dus daar kun je geen paard vandaan halen. Moet je ook niet willen, 99,9% van de paarden gaat niet voor niets naar de slacht, dat je niets kunt zien wil niet altijd zeggen dat er niets aan de hand is.
Op de paardenmarkt moet je goed kijken, niet iedere handelaar is even eerlijk.

armanike schreef:ik heb toevallig maanden bij een handelstal gereden. toevallig was de vader van de eigenaar een slachter. En ja hoor hij zette genoeg pony's en paarden in die handelstal te koop . het gebeurt dus wel echt.
armanike schreef:nou, ik heb in mijn korte leven al genoeg gezien, en ik ben er zelf ook heel hard in geworden. Wat geslacht moet worden, moet geslacht worden punt.
Maar ik heb toevallig zelf een pony gehad, die extreem bang was , mishandeld, viel aan,etc etc. Die de eigenaar ' met veel pijn in het hart' naar de slacht heeft gebracht. En ja ik heb dat diertje gekocht.
Ik zou het dus wel willen? HEt beestje is gekeurd etc. En lichamelijk was het dier nog 100% ik heb er drie maanden mee gewerkt. En na die drie maanden was het een gods geschenkt. Heel fijn paardje om mee te werken, niet meer bang voor mij of de omgeving.
En op zulke momenten denk ik toch van, tjeh, sommige paarden gaan echt voor niets naar de slacht?
Ik vind het ook een schande dat je zo een beestje naar de slacht brengt.