[GZ] Gratis paard/pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurenka

[GZ] Gratis paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:37

Hee,,

Ik weet niet of ik hier goed zit, en anders dan wordt het maar verplaast ;)

Okee,,

Mijn vriendin mag van haar moeder een paard of pony, Ze hebben niet het geld om er een te kopen, Dus morgen ze wel een gratis paard. Het kost namelijk wel wat om een paard te onderhouden, dus daarom hebben ze geen geld genoeg om een paard te kopen.

Ze hadden een heel leuk gratis 18 jarig paard op het oog. Ze mochten komen kijken, maar voor hun kwamen ook al mensen kijken. en jammer genoeg is zij nu al verkocht, dus kon ze niet komen kijken.

Maar weten jullie misschien ee leuk paard of pony?
Ze heeft helemaal niet veel wensen alleen dat hij/zij gezond is en niet te oud.

Weet iemand misschien wat ?

Ik vind het zo zielig voor haar dat het andere paard al weg is.

Groetjes van robin.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:38

Jurenka schreef:
Mijn vriendin mag van haar moeder een paard of pony, Ze hebben niet het geld om er een te kopen, Dus morgen ze wel een gratis paard.

Ik zoek ook een gratis auto, laat je het me weten als je er een gevonden hebt...

:')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:38

Als je geen geld genoeg hebt om een paard te kopen heb je al helemaal geen geld genoeg om er eentje te onderhouden.

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:39

Suzanne F. schreef:
Als je geen geld genoeg hebt om een paard te kopen heb je al helemaal geen geld genoeg om er eentje te onderhouden.

wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:40

geen paard kunnen kopen maar wel kunnen onderhouden?? erg vaag. en wat nou als het paard ziek is? met een gratis paard is zeker weten wel wat mis...
als je een paard kan onderhouden, dan spaar je per maand toch het bedrag op wat de stalling zou kosten?

JustMeDJ

Hoe dan?

Jinte

Hoe ga je stalling, voer, hoefsmid, dierenarts, tandarts etc dan betalen? >;) Of krijg je dat ook gratis? Laat dan even weten waar, want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar 8)7

jillie1994

Jurenka schreef:
Suzanne F. schreef:

wel

niet :')

xxelviraxx

doe mij ook maar een gratis paard.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:41

ik wil ook zoveel maar als het niet financieel niet gaat dan gaat het niet, ook al wil je het.

Anoniem

Over 2 maanden:
"Help paard heeft koliek en moet geopereerd worden maar geen geld"

Anomien

Goof schreef:
Jurenka schreef:
Mijn vriendin mag van haar moeder een paard of pony, Ze hebben niet het geld om er een te kopen, Dus morgen ze wel een gratis paard.

Ik zoek ook een gratis auto, laat je het me weten als je er een gevonden hebt...

:')

whowhwo zat er op te wachten.
Denk dat sommige mensen eerst gewaarschuwd moeten worden voordat ze tegen de muur lopen. Een dier MAG hier niet de duppe van worden. Ik snap dat het allemaal heel leuk en aardig lijkt. Maar weet je vriendin haar ouder wel hoeveel het kost om uberhaupt een paard een maand te voeden en te verzorgen?

Drunksheep

Jurenka schreef:
Suzanne F. schreef:

wel

nietes 8-) <3 ;( *D :+ :z :Y) :( :o :D

Anoniem

Jurenka schreef:
Suzanne F. schreef:

wel

kan je dat beargumenteren? dan doe ik dat ook :')

jillie1994

Laat haar lekker op zoek naar een verzorgpony, of leasepony.
Leasepony's zijn ongeveer even veel per maand, als een eigen paard. Dus probeer dat eerst maar eens even te ondehouden!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:42

Bij de aanschaf van een paard moet je rekening houden dat je zonder te knipperen maandelijks €500,- apart kunt leggen (regiogebonden).

Als het geld er al niet is om een paard aan te schaffen, dan twijfel ik zeer of het geld er wel is voor het onderhouden en onvoorzienbare kosten.

greensleaves

Jurenka schreef:
Suzanne F. schreef:

wel

Welles, nietus!!
Misschien is het handig als je even uitlegt hoe dat kan, want ik snap het ook niet helemaal.

Anoniem

Uit nieuwsgierigheid trouwens, hoeveel hebben die ouders gerekend per maand? 50 euro?

Suzanne F.

Jurenka schreef:
wel

Nee.
Paardjelief hoeft maar 1 x zijn been open te halen met een wond. Daar een infectie aan te krijgen en naar de kliniek te moeten. Kassa...... kost je even 1800 euro aan dierenartskosten.
Moet ik nog even doorgaan??
Onderhoud kost je bij geen problemen zo al 300 euro in de maand aan gewone kosten, hoefsmid, wormenkuren en entingen. Maar wat als je een onvoorziene kostenpost hebt? Paard moet naar de veearts? Bieden ze hem dan maar weer gratis aan omdat ze hem niet kunnen onderhouden????

Zo stom zijn mensen toch niet echt he?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:43

en die gratis auto heb ik hier wel.. alleen zonder apk en de garantie? tja die is weggevlogen.

TS denk dat je er verstandig aan doet om ze eens te vragen hoe ze het allemaal voor ogen hadden om het te doen als het paardje er eenmaal is.

JustMeDJ

Asyaa schreef:
Over 2 maanden:
"Help paard heeft koliek en moet geopereerd worden maar geen geld"

Wie heeft gratis geld te leen :+ :o

Haha, doe mij ook maar een gratis auto, stalling etc.. :D Goedkoop leventje

kimmie88

Geen geld voor aanschaf wil niet betekenen dat je geen geld voor onderhoud hebt, alleen in de meeste gevallen zetten mensen eerst voor een tijd lang geld apart om te sparen voor de aanschaf. Bijvoorbeeld de stalhuur, zodat je er aan went om stalhuur kwijt te zijn.

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:43

Jinte schreef:
Hoe ga je stalling, voer, hoefsmid, dierenarts, tandarts etc dan betalen? >;) Of krijg je dat ook gratis? Laat dan even weten waar, want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar 8)7

Ze hebben kennisse die dieren arts zijn, daar krijgen ze korting op en de stalling kost 200 met alles er bij, tantarts hoeft maar 1 keer per jaar en hoefsmid kan ze betalen met haar werk.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:44

ik heb mijn pony ook gratis gekregen. kennissen van vrienden van ons wouden haar aan onze vrienden geven, maar zij wouden dr niet, dus ze zijden dat ik dr wel wou. hele lieve pony... geweldig vriendje <3

maar, een pony kost veel geld! en je meestal is de pony het goedkoopst van alles... vergeleken met de jaar kosten is je pony al bijna gratis :)

Anomien

Re: [GZ] Gratis paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:45

mm zie net dat je pas 14 bent. Sorry.. ik had wat netter mogen reageren. Jij zult immers ook alleen maar meekrijgen wat ouders je meegeven. Maar denk wel dat je onze raad wil overwegen?