Vreemde mensen opzoek naar friese paarden......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Vreemde mensen opzoek naar friese paarden......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 10:03

Ja het is een rare titel maar had geen idee hoe ik het anders moest verwoorden.
Ik heb ook echt geen idee waar ik het moet zetten maar vond het wel belangrijk te melden.

Gister zijn er bij ons op stal [ omgeving utrecht] buitenlandse mensen langs gekomen die amper een woord nederlands spraken met een foto toestel opzoek naar friese paarden...
We hebben ze meteen van het terrein afgestuurd omdat het rare mensen waren die niet helemaal vertrouwd uitzagen.

Gelukkig stond de mijne nog in het land met een deken op en hebben ze m hopelijk niet gezien!

Let dus op in de omgeving Utrecht, als er vreemde mensen op het terrein zijn die amper nederlands spreken met een fototoestel, stuur ze weg voordat ze zien wat voor friezen erop je stal staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:07

wat voor taal spreken ze dan wel?Vreemd!
Ik heb dit ook een keer meegemaakt...jaren geleden kwamen roma's vragen of 'die zwarte pony' te koop was...mijn ,toen 1 jaar oude friesje :D

Frantic

Re: Vreemde mensen opzoek naar friese paarden......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:09

heb je toch wel hun kenteken genoteerd? ik denk eerder aan zadeldiefstallen, even de boel verkennen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:09

Hier was laatst ook een topic over!

Kan hem alleen niet meer vinden.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:15

Heel vreemd,had het inderdaad zelf ook niet vertrouwd hoor! :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:18

en als het nou toeristen zijn die op zoek zijn naar mooie 'hollandse paarden'.

Kans lijkt me klein hoor maar toen ik nog klein was stopten we op vakantie ook weleens om paarden te aaien en er een foto van te maken, maar begrijp dat er geen kind bij was.

Misschien ben ik wel een beetje naief hoor.. ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:23

Klinkt niet als zuivere koffie...
Misschien kan je een beschrijving van de mensen geven?
Hoeveel waren het er en in wat voor auto reden ze of kwamen ze lopend aan?

Goed dat je even een waarschuwing plaatst, want je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig...
En let op je dure spullen vanaf nu. ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:24

je gaat toch niet zomaar iemands terein op...

waren ze echt opzoek naar friezen, of naar de zadelkamer?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:25

Bij tinkers zijn de laatste tijd ook geregeld verdachte mensen opgemerkt
[TI] Tinker rovers...

Voor zover bekend is er (nog?) niks gebeurd.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 13:41

de mensen waren niet met een auto.. lopend.. heel vreemd! het was een man en een vrouw, de man had een dikke buik en ze praten gebrekkig nederlands, vrouw vertelde dat ze zelf ook paarden had en opzoek waren naar friese paarden, hoezo kreeg ik geen antwoord op...

en of ze opzoek zijn naar zadels of echt friezen,, geen idee.. gezegd dat er geen friezen op onze stal staan!

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:48

Hier vanochtend ( Omgeving Heerenveen, Friesland) een auto( ford mondeo station, donker gekleurd met witte bumper met Hongaars kenteken )op de weg, stond stil en de man en vrouw stonden de pony's die in die wei stonden te aaien.
Is een grote wei, waarop ongeveer 20 paarden en pony's staan van allerlei ras ( geen Friezen)
Nu ik dit zo lees houd ik het ook maar wat in de gaten, we vonden het eerst al wat vreemd maar dachten idd vast vakantiegangers die
even bij de paarden kijken. Waren ook geen kinderen bij.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:59

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze fotos maken van mooie friezen en tinkers en dan vervolgens aanbieden op internet voor een belachelijke prijs, geld vragen en dan vervolgens met de noorderzon verdwijnen? Hebben jullie nooit die advertenties gezien in slecht nederlands dat ze friezen etc aanbieden, dat je eigelnlijk al kan zien dat het geen zuivere koffie is?
Hier in Spanje doen ze dat ook en gebruiken ze een paar fotos van een friese stal in friesland.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:33

Goed dat je ze hebt weggejaagd, ik zit ook te denken aan oplichting, maar je weet het niet :o

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:40

rocymax schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze fotos maken van mooie friezen en tinkers en dan vervolgens aanbieden op internet voor een belachelijke prijs, geld vragen en dan vervolgens met de noorderzon verdwijnen? Hebben jullie nooit die advertenties gezien in slecht nederlands dat ze friezen etc aanbieden, dat je eigelnlijk al kan zien dat het geen zuivere koffie is?
Hier in Spanje doen ze dat ook en gebruiken ze een paar fotos van een friese stal in friesland.

doet me heel erg aan die atvertentie over 2 friese merries hadden bijde grand prix gereden zowel dresuur als springen.
was ook gebrekkig nederlands.
vroegen echt een hoop geld toen.
dat is al ongeveer een jaar terug.

wij houden het hier ook maar in de gaten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:44

Peelie schreef:
je gaat toch niet zomaar iemands terein op...

Je moest eens weten wat er op onze pensionstal allemaal het terrein op komt rijden om "even te kijken". varieerend van mensen met kleine kinderen op de fiets die even schaapjes en paardjes komen kijken tot mensen die met de auto het ene terrein oprijden en via het terrein van de buren weer vertrekken. (is 1 terrrein). en dat zijn meestal toch aparte en vaak buitenlandse mannen die in die auto's zitten. daarom hebben ze bij ons nu ook een toegangshek met code geplaatst zodat niet iedereen zo maar het terrein op en af kan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:00

bij ons mogen er dan ook niet zomaar mensen de wei in, en ook niet het terein op. als je het terein op wil als vreemde moet je eerst de boer bellen...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:15

Ja dat kan wel zijn dat het niet mag. Maar dat weerhoud sommige mensen er echt niet van om het gewoon te doen hoor. Tenzij je er een hek omheen zet en dat op slot doet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:28

Dit lijkt een beetje op die reclame van TV met die man met die goede bedoelingen en die vrouw en dochter die heel hard wegrijden met de boodschappen OP de auto :) Ik ken heel veel mensen uit het buitenland (USA, Italié, Ierland, Roemenié, Dubai) die naar Nederland komen voor (Friese) paarden te kopen. Waarschijnlijk hadden deze mensen gewoon goede bedoelingen en zijn op zoek naar paarden om te kopen, Niet iedereen die er anders uit ziet of andere taal spreekt heeft slechte bedoelingen. Ik ben blij dat de Amerikanen niet zo achterdochtig reageerden toen ik (als buitenlander) daar naar paarden op zoek was :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:32

Heb je foto's van de mensen gemaakt? Had je best kunnen doen! Zie je ze ws nooit weer terug! :+

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:16

Wel vreemd.. Ik zou het ook niet vertrouwen, misschien hadden ze wel echt interesse in Friese paarden, maar dan lijkt het mij dat je eerst je voorbereid of afspraak maakt voordat je zo maar op een terrein stapt waar paarden staan..

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:18

Sassy4barrel schreef:
Dit lijkt een beetje op die reclame van TV met die man met die goede bedoelingen en die vrouw en dochter die heel hard wegrijden met de boodschappen OP de auto :) Ik ken heel veel mensen uit het buitenland (USA, Italié, Ierland, Roemenié, Dubai) die naar Nederland komen voor (Friese) paarden te kopen. Waarschijnlijk hadden deze mensen gewoon goede bedoelingen en zijn op zoek naar paarden om te kopen, Niet iedereen die er anders uit ziet of andere taal spreekt heeft slechte bedoelingen. Ik ben blij dat de Amerikanen niet zo achterdochtig reageerden toen ik (als buitenlander) daar naar paarden op zoek was :D

Zou zoiets als bovenstaand typen :') vandaar de quote ;)
Op mijn werk verschijnen ook vele buitenlanders op zoek naar friese paarden/menwagens/soms trailers etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:20

furious schreef:
Hier was laatst ook een topic over!

Kan hem alleen niet meer vinden.

klopt een paar maadjes terug

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:24

prinero schreef:
Wel vreemd.. Ik zou het ook niet vertrouwen, misschien hadden ze wel echt interesse in Friese paarden, maar dan lijkt het mij dat je eerst je voorbereid of afspraak maakt voordat je zo maar op een terrein stapt waar paarden staan..

dat lijkt me ook....

ik ga ook niet zomaar ergens een stal terein op en vragen of er paarden tekoop staan...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:24

Ik heb hier laatst een topic over gelezen, niet een paar maanden geleden. Die meid was zelf niet op stal en toen kwamen ze bij haar op stal vragen naar haar fries. Ook zo'n vreemd verhaal! Ik zou zeker de komende tijd even voorzichtig zijn. Ook heel vreemd dat ze foto's aan het nemen waren op jullie terrein. Toch maar een tijdje alles goed in de gaten houden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:35

Als je echt geinteresseerd bent in een paard kopen, of dingen te vragen dan ga je toch eerst kijken of je iemand zie die je verder kan helpen, dan ga je toch niet zomaar overal rondsnuffelen?