Ibbel schreef:De huisarts op Vlieland doet ook dieren. Heeft die geen chiplezer?
Is dat zo??? Bijzonder om te lezen. Ik weet nog wel van heel vroeger (van verhalen hoor, niet van mezelf) dat het in bepaalde streken wel eens andersom was. Dat mensen naar de veearts gingen als ze zelf bepaalde kwaaltjes hadden, omdat er in geen velden of wegen een huisarts was...
Maar iets dergelijks bestaat dus nog steeds, maar dan andersom in Vlieland. Lollig!
@ TS: Eén van mijn paarden is bij het chippen ook als ruin geregistreerd, terwijl het een merrie was. En de naam was ook verkeerd gespeld, 1 letter verschil (en toen was het idd een mannelijke naam ipv een vrouwelijke).
Ik heb de KHNS gebeld (die hadden het paspoort uitgegeven) toen ik het paspoort thuis kreeg. Ik kreeg eerst een grote mond. Dat is het formulier dat de chipper had ingevuld dan maar beter had moeten controleren, want zij deden zulke dingen nooit fout. Ik had echter een kopie van het formulier gemaakt voor ik het verstuurd had, dus dat zei ik heel droog. Dat ik een kopie had en dat het er toch echt juist en duidelijk leesbaar op stond (want toen kwam die smoes: dan was het zeker onduidelijk geschreven). Toen mocht ik het opsturen en zouden ze het veranderen, maar ik moest wel 75 euro betalen voor het nieuwe paspoort.
Ik heb weer een kopie van de kopie gemaakt en er een brief bij gedaan dat ik wenste dat ze hun fout zouden herstellen en dat ze best een rekening mochten sturen, maar dat ik die niet zou betalen.
Ik kreeg vervolgens een nieuw, correct paspoort MET rekening! Ik heb vervolgens een brief gestuurd waarin ik nogmaals vertelde dat ik die rekening niet ging betalen en dat ik de deurwaarder wel af zou wachten met mijn rechtsbijstand. Nooit meer iets van gehoord!
Maar goed...mijn advies: check eens of er ergens nog een kopie is van het formulier dat de chipper heeft ingevuld. Dan kun je kijken waar de fout zit.
En anders: paard laten komen, DA de chip laten controleren en als dit klopt kan de DA een verklaring schrijven hoe het paspoort veranderd moet worden. En dan kun je dat samen met het oude paspoort opsturen. Maar dat zul je wel moeten betalen. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem toch, aangezien je het paard kado krijgt?