Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
alison_belle schreef:waarom begin je niet met een shetlander?
Als je een pony voor je dochter koopt kan je die ook niet in zijn eentje zetten en heb je gelijk een vriendje!
Een shet kost niet veel daar kan je er 2 van nemen en er altijd weer eentje van verkopen als het niks word.
Mister01 schreef:hallo
ik zat even mee te lezen en denk dat het een heel goed idee van je is om eerst een "proef paardje" te nemen voor je echt zelf eraan begint.
het lijkt mij niet zo moeilijk om een pony te vinden om bij jullie te zetten, anders eventueel samen met de eigenaar de verzorging doen kan natuurlijk ook.
maar als je vol-pension bied dan ben je toch "verplicht" om een groot gedeelte van de verzorging op je te nemen, en kan je gelijk je dochter laten deelnemen aan dit gedeelte van een pony hebben.
sowieso lopen er in Nederland zoveel paarden en ponies rond die niet dagelijks aandacht krijgen van hun eigenaar.
noem me ouderwets of control freak, maar ik ga elke dag naar mijn paard ookal staat hij vol-pension en kom ik soms alleen maar om een appel te geven en even te kroelen.
mijn motto is: ik heb voor hem gekozen dus ben ik degene die de verantwoording voor zijn gezondheid op me neem en dus elke dag hem in ieder geval even check.
maar de meningen zijn daar erg over verdeelt heb ik inmiddels op meerdere stallen al meegemaakt.
suc6 met het vinden van de juiste oplossing!!
Fleurtje100 schreef:Ik heb weleens gehoord dat manege's in Zeeland hun pony's in de winter, als het niet het seizoen is voor strandritten in bruikleen uitlenen aan particulieren. Misschien dat je zo een pony een seizoen op proef kan nemen, al heb je dan natuurlijk wel meteen het moeilijkste seizoen als het aankomt op doorzettingsvermogen om de pony in weer en wind te verzorgen.
Verder lijkt me een oude pony opvangen ook een heel goed idee. Als je dochter blijft paardrijden moet er over een tijdje als ze uit de pony's is gegroeid waarschijnlijk iets groters komen. Dan zou je de oude pony nog mooi als gezelschap kunnen gebruiken.
Natuurlijk besef ik dat je aan oudere pony's makkelijker dierenarts kosten hebt:-) Rachelleke schreef:Inmiddels heb ik al een aantal maneges bezocht, maar de meesten geven (logisch) voorkeur aan plaatsingen bij eigen leden.
De manege waar mijn dochter rijd, heeft in de nabije toekomst geen mogelijkheden.
Dat word dus toch verder zoeken dan.

Maar je hebt nooit een garantie qua dierenarts kosten. Een jonge pony kan ook makkelijk een blessure of ziekte oplopen. Dan nog prefereer ik dat risico, en de kosten die dat met zich mee brengt. Ik vind gewoon dat er al teveel mensen zijn die te licht over het houden van dieren denken, en dat wil ik mijn dochter niet bijbrengen.