Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IggyPop schreef:Er zijn mails zat waar de eigenaresse zegt dat het haar spijt dat het geld er altijd nog niet is dus wat dat betreft staan we dan sterk
stef schreef:Hoe banketstaaf ook: Verkocht is verkocht. Als je zeggenschap over de pony had willen behouden, had je haar niet moeten verkopen
Rapperijder schreef:De pony is dus helemaal niet verkocht! Het aankoopbedrag is nooit helemaal betaald en TS kan dat bewijzen.
Ze hebben zeker niet het recht de pony door te verkopen, hij is niet eens hun eigendom!.

Dees schreef:Ken de wet.
Een zaak is verkocht zodra het is geleverd.
Oftewel in normaal Nederlands: toen de pony werd overhandigd aan de koper, was de koop rond.
Er is niet eens geld nodig om aan de juridische voorwaarden van koop te voldoen
De TS heeft een vordering op de koper. Hiervoor kan zij een zaak aanspannen, om de achterstallige betaling (plus wettelijke rente) alsnog te vorderen.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn wel twee heel verschillende dingen, en voor de rechter is het nog maar helemaal de vraag of TS in het gelijk wordt gesteld.
De manege staat volledig in haar recht het paard weer te verkopen, ook voor een veel hogere prijs dan het paard ooit van TS is aangekocht. TENZIJ de TS bij verkoop toendertijd contractueel (schriftelijk!) heeft bedongen dat zij recht heeft op eerste koop bij doorverkoop. Maar hee, ook daarvoor geldt weer: gelijk hebben en gelijk krijgen, dat zijn twee verschillende dingen en voor de rechter weet je het gewoon maar nooit.
TS: wees wijs. Slik je frustratie en ga verder met je leven. Gedane zaken nemen geen keer en het geld is de moeite niet waard om nog langer over te simmen.

Rapperijder schreef:Dees: dus iedereen die erin slaagt iets geleverd te krijgen en nadien de betaling niet te voldoen mag dat gewoon houden zonder gevolgen? Als ik dus een nieuwe mercedes laat leveren en ik betaal de garage niet, dan kan ik de auto verkopen en het geld in mn zak steken? Vreemde wet hoor! Ben je hier zeker van? Hoe wordt een handelaar dan beschermd tegen wanbetaling door klanten?