In 2006 heb ik mijn paard laten ophalen door de verzekering en hem dus meegegeven met zijn paspoort (dat was verplicht).
Zij verzekerde mij dat zijn overlijden zou worden vermeld in zijn paspoort en die dan weer terug gestuurd zou worden naar het stamboek.
Nu, in 2010, heb ik eindelijk de moed bij elkaar durven te rapen om na te gaan of zijn papieren terug zijn bij het stamboek en dus als overleden geregistreerd staat.
Dus ik heb KWPN bellen......
Nee mevrouw, wij hebben de papieren niet terug ontvangen en hij staat als levend geregistreerd bij ons
WAT????????
Gelukkig is het niet zo dat iemand anders mijn paard op zijn of haar naam heeft laten zetten de afgelopen jaren, maar ja dat zegt niks. Niet iedereen registreert zich als eigenaar van een paard.
Tja en dan...... Kreeg ik ineens een enorme buikpijn en werd ik misselijk.
Meteen de verzekering gebeld voor uitleg. Maar die verzekering bestaat al een tijd niet meer waar ik toen mijn paard bij had verzekerd, maar kreeg uiteindelijk iemand aan de telefoon die daar in 2006 wel werkte op de afdeling paardenverzekeringen.
Die heeft mij het telefoonnummer nog kunnen geven van het slachthuis door wie ik hem heb laten halen. meteen gebeld natuurlijk en het verhaal uitgelegd. Aangezien hij niet op de zaak was kon hij me niet a la minute helpen......
Hij gaat het van de week voor me uitzoeken of hij nog wat heeft liggen en dus ook weet waar de papieren van mijn paard zijn.
Ik (denk) weet dat een verzekering het niet kan maken om een paard zomaar door te verkopen aan wie dan ook in plaats van af te laten maken.......maar toch krijg ik hier buikpijn van.
)

) dat ze aan mijn merrie geen roggel verdiend hebben hoor!