Overleden, maar niet zo geregistreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Overleden, maar niet zo geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 15:52

Ik moet het even van me afschrijven, heb er pijn van in mijn buik....... en de tranen komen weer boven |(

In 2006 heb ik mijn paard laten ophalen door de verzekering en hem dus meegegeven met zijn paspoort (dat was verplicht).
Zij verzekerde mij dat zijn overlijden zou worden vermeld in zijn paspoort en die dan weer terug gestuurd zou worden naar het stamboek.
Nu, in 2010, heb ik eindelijk de moed bij elkaar durven te rapen om na te gaan of zijn papieren terug zijn bij het stamboek en dus als overleden geregistreerd staat.

Dus ik heb KWPN bellen...... |(
Nee mevrouw, wij hebben de papieren niet terug ontvangen en hij staat als levend geregistreerd bij ons :? WAT???????? -:(-
Gelukkig is het niet zo dat iemand anders mijn paard op zijn of haar naam heeft laten zetten de afgelopen jaren, maar ja dat zegt niks. Niet iedereen registreert zich als eigenaar van een paard.
Tja en dan...... Kreeg ik ineens een enorme buikpijn en werd ik misselijk.

Meteen de verzekering gebeld voor uitleg. Maar die verzekering bestaat al een tijd niet meer waar ik toen mijn paard bij had verzekerd, maar kreeg uiteindelijk iemand aan de telefoon die daar in 2006 wel werkte op de afdeling paardenverzekeringen.
Die heeft mij het telefoonnummer nog kunnen geven van het slachthuis door wie ik hem heb laten halen. meteen gebeld natuurlijk en het verhaal uitgelegd. Aangezien hij niet op de zaak was kon hij me niet a la minute helpen......
Hij gaat het van de week voor me uitzoeken of hij nog wat heeft liggen en dus ook weet waar de papieren van mijn paard zijn.

Ik (denk) weet dat een verzekering het niet kan maken om een paard zomaar door te verkopen aan wie dan ook in plaats van af te laten maken.......maar toch krijg ik hier buikpijn van.

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:53

Jeetje.....

Wat vervelend voor je zeg! :(:)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:54

Oei dat klinkt inderdaad niet best. Nee een verzekering kan het eigenlijk niet maken, maar het gebeurd wel meis. Ik hoop dat je bericht van de slager krijgt waaruit blijkt dat jouw Chivas daadwerkelijk in de paardenhemel is...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:54

Pff... Daar zou ik idd ook buikpijn van krijgen... Sterkte deze tijd! :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:55

Het zal niet het eerste paard zijn dat wel via de achterdeur is doorverkocht door de verzekering.

Ik hoop dat het slachthuis nog papieren van jouw paard heeft liggen, en dat hij daadwerkelijk bij hun is ingeslapen. Sterkte ermee.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:57

Bah, wat een verhaal.
Maar hopen dat je snel duidelijkheid krijgt.
Sterkte ermee.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:58

mynique: Heel veel sterkte..dat zijn geen berichten die je wil horen. Maar helaas kan ik je vertellen dat dat juist de reden was waarom ik een gruwelijke hekel heb gekregen aan paardenverzekeringen die dan het paard over nemen als het zo ver is. Inderdaad paspoort verplicht meegeven. Maar als zij hem bij de verzekering herkeuren en het blijkt dat hij bijvoorbeeld niet meer voor de sport maar toch nog prima als recreatie paard door kan gewoon de handel in gaat..verdienen ze dubbel aan ene paard..Want jou uitbetaling is lang niet altijd wat je je ervoor gegeven hebt.

Ik heb mijn paard dus absoluut meer verzekerd voor dat soort dingen. Ik wil ter plaatsen kunnen kiezen wat er gebeurd met mijn paard. En regel het zelf wel. Ik heb een potje waar net als bij een verzekering elke maand geld in gaat en dat is voor als hij een spuitje moet krijgen of naar de slacht gaat. Dan weet ik zeker dat mijn paard niet meer rondloopt. Heb ik het zelf compleet in de hand.

Nee...verzekeringen ze zijn er niet voor niets en maken niet voor niets stuk voor stuk winst..dat is toch raar...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:58

Weer de zoveelste keer dat er iets niet goed is gegaan bij het mee laten geven door een verzekering voor de slacht.

Was dan meegegaan, hoe rot dat ook is, was dan meegegaan.

Ik ken iemand die gedoe heeft met de paardenverzekering.

Bah, ook ik heb een hekel aan paardenverzekeringen, je hebt er niets over te vertellen en je krijgt lang niet altijd waar ze voor bedoeld zijn. Echt ze willen alleen maar winst maken en ervan profiteren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-07-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

lees de kleine regels maar es door...

Citaat:
Ik (denk) weet dat een verzekering het niet kan maken om een paard zomaar door te verkopen aan wie dan ook in plaats van af te laten maken.......maar toch krijg ik hier buikpijn van.

ze doen dit altijd, weet niet wat je paard mankeerde, maar imo word 50 % van de afgekeurde paarden in de handel verkocht door verzekeringsmaatschappijen...

ik ken de handelaren hier wel die vaste afnemers zijn van de afgekeurde paarden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:04

Dit gebeurd vaker dan je denkt hoor, de kans is zeer reeel dat je paard wel degelijk is doorverkocht (naar het buitenland) Ik ben ook zo'n iemand die zijn paard niet op naam heeft gezet (hij staat op naam vd fokker) en dit is ook 1 vd redenen dat ik mijn paard niet volledig in de verzekering heb..als het zo moet zijn bepaal ik over zijn dood.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:06

sigrid1182 schreef:
lees de kleine regels maar es door...

Citaat:

ze doen dit altijd, weet niet wat je paard mankeerde, maar imo word 50 % van de afgekeurde paarden in de handel verkocht door verzekeringsmaatschappijen...

ik ken de handelaren hier wel die vaste afnemers zijn van de afgekeurde paarden.

Serieus??? (Mijn maag draait verder en verder om ;( )
Ik tik even verder in een nieuwe reactie....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:07

Oh Sharon, wat een vreselijk idee..... kan me voorstellen dat je daar buikpijn van hebt.... :(:) Hopelijk krijg je gauw nieuws van de slachter. Ik vraag me af of ze dat nog kunnen terugvinden maar ik duim voor je!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:09

Denk nou niet meteen het ergste. Verzekering moet paspoort meegeven aan de slager, die heeft het weer nodig voor een of andere instantie, PVV denk ik haast (iig niet het stamboek dus).
Het feit dat de verzekering je het nummer van een slager heeft gegeven, lijkt mij er op te duiden dat je paard gewoon naar die slager is gegaan. Anders had de verzekering wel gezegd dat ze niets konden vinden.

Er is volgens mij ook een database met chipnummers waar alle gegevens in staan. Ik denk niet dat die openbaar is, maar misschien kan een DA (of het KWPN) daar wel in, en controleren of achter het chipnummer overleden staat.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:11

Ik heb er toen over "getwijfeld" om inderdaad mee te gaan of hem zelf in te laten slapen.
Heb er nachten van wakker gelegen en zitten denken of dit wel de juiste beslissing was (is).
Maar de doorslag was dat de verzekering zo een grote maatschappij was, dat het mij (hoe naief misschien dan ook) leek dat zij dit soort dingen toch echt niet doen (ehhh deden)! Ook heb ik het op papier staan van hun dat mijn paard toch echt afgemaakt zou worden.
Ik ben daar toen blindelings van uitgegaan en vertrouwde daarop. Nu zou ik het anders doen, maar goed, dat was in 2006!!!

Ik ben benieuwd wat voor een staartje dit verhaal gaat krijgen. Zeker omdat ik mijn lieve vriend nog elke dag mis. en nog bijna dagelijks aan hem denk.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:11

Het gebeurd idd vaker dan je wilt weten, dat paarden die door de verzekering worden opgehaald, gewoon worden doorverkocht.
Soms brengen ze zelf op stallen om te revalideren en worden ze daarna doorverkocht of alsnog naar de slager gebracht.

Je kunt er trouwens ALTIJD voor keizen om je paardc terug te kopen van de verzekering!
Ze keren dan een kleienr bedrag uit.
Ik heb dat ook gedaan en heb 600euro minder uitgekeerd gekregen. Ik heb dus mijn p;aard "teruggekocht" van de verzekering.
Want feitelijk kopen ze jouw paard als je het laat afkeuren en uitbetalen door de verzekering.

Ik hoop dat de slagerij je miss nog verder kan helpen.
Dit is niet leuk!

Iets soortgelijks heb ik ook mee gemaakt (zie onderschrift voor hele verhaal) maar dan met particulieren en niet met een verzekering...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:14

cissy schreef:
Oh Sharon, wat een vreselijk idee..... kan me voorstellen dat je daar buikpijn van hebt.... :(:) Hopelijk krijg je gauw nieuws van de slachter. Ik vraag me af of ze dat nog kunnen terugvinden maar ik duim voor je!

Hey Cis!
Ik ben ook reuze benieuwd of hij wat terug kan vinden.
Hij zei dat hij op papier durfde te zetten dat Chivas echt is afgemaakt.
Maar ja dat haalt bij mij de buikpijn en misselijkheid niet weg.
Als hij niks kan terugvinden heb ik nog 1 ander aanknopingspunt, maar ik hoop dat hij voor mij het echte antwoord heeft of heeft liggen.....

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:18

je hoort het vaker maar ik wil/kan dit nooit geloven... wat vreselijk dat je dit zoveel jaar later nog moet checken. Maar ik zou het zelfde doen je wil toch zeker weten dat je paardje er niet meer is.
Ik d8 dat gegevens altijd nog een aantal jaar bewaard moesten blijven ook van verzekeringen :?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:18

Raja; En dat vind ik dus een raar principen dat terug kopen. Je hebt soms jaren lang premie betaald en soms als je gaat rekenen je paard dan misschien in 6 voud al aan ze terug betaald. Zo gewoon is dat helemaal niet..die verzekeringen lachen zich rot om je dan. Want het was jou paard toch al...je hebt hem al betaald en je betaald nog eens. En keren uit. Ze verdien er echt genoeg aan anders doen ze jou nooit zn voorstel. Ze trekken al jaren rente van jou betalingen dus dubbel winst en hoeven ook nog niet eens iets te regelen. Zo maken ze winsten.

Sorry je leest het al..genoeg gezien in die wereld daarin..daarom echt een hekel aan dat soort verzekeringen...zie al dat jij ziek wordt en jezelf terugkoopt van de verzekering.

Maar ja zo lang mensen klakeloos zulke dingen aan nemen en gewoon doen lacht een verzekeringsmaatschappij en wordt zijn salaris er weer van betaald.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:19

Jeetje wat erg zeg! Nou maar afwachten wat de slager zegt....

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:21

Ibbel schreef:
Denk nou niet meteen het ergste. Verzekering moet paspoort meegeven aan de slager, die heeft het weer nodig voor een of andere instantie, PVV denk ik haast (iig niet het stamboek dus).
Het feit dat de verzekering je het nummer van een slager heeft gegeven, lijkt mij er op te duiden dat je paard gewoon naar die slager is gegaan. Anders had de verzekering wel gezegd dat ze niets konden vinden.

Er is volgens mij ook een database met chipnummers waar alle gegevens in staan. Ik denk niet dat die openbaar is, maar misschien kan een DA (of het KWPN) daar wel in, en controleren of achter het chipnummer overleden staat.

Ik wil inderdaad niet meteen het ergste denken, maar onbewust draait je maag hier toch van om.

Als het volgens de regels was gegaan, had het KWPN nu toch wel allang zijn papieren moeten hebben en had hij als overleden geregistreerd moeten staan.
De slager heeft hem zelf opgehaald die bewuste donkere woensdag :-(
Hij kon mij vanmiddag vertellen dat in 2006 hij inderdaad de paspoorten naar het PVE stuurde en die het dan weer naar het KWPN moesten sturen voor verdere afhandeling. Maar dat ze in 2006 nog niet zo nauw waren met de regels.
Ik laat hem eerst maar in zijn administratie spitten, want ik ben nu toch al te laat met bellen met het PVE om daar te informeren. Als hij van de week nog geen uitsluitsel kan geven, neem ik inderdaad contact op met het PVE.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:22

Bah, wat een akelig idee moet dit zijn voor jou. Toen ik voor deze keuze kwam te staan, heb ik ervoor gezorgd dat ik erbij was, want ik wilde hem nog zien toen hij overleden was, zodat ik zeker wist dat het ook gebeurd was.
Heel veel sterkte hiermee.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:24

Alla 2010 is dat nog steeds niet goed geregeld allemaal hoor. Maar de PVE kan het paspoort achter gehouden hebben. En weer aan een ander paard meegegeven hebben. Dat je paard er niet meer is maar wel weer andere paard meegeven hebt. Dat gebeurd ook vaak...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:26

Kostolany schreef:
Raja; En dat vind ik dus een raar principen dat terug kopen. Je hebt soms jaren lang premie betaald en soms als je gaat rekenen je paard dan misschien in 6 voud al aan ze terug betaald. Zo gewoon is dat helemaal niet..die verzekeringen lachen zich rot om je dan. Want het was jou paard toch al...je hebt hem al betaald en je betaald nog eens. En keren uit. Ze verdien er echt genoeg aan anders doen ze jou nooit zn voorstel. Ze trekken al jaren rente van jou betalingen dus dubbel winst en hoeven ook nog niet eens iets te regelen. Zo maken ze winsten.

Sorry je leest het al..genoeg gezien in die wereld daarin..daarom echt een hekel aan dat soort verzekeringen...zie al dat jij ziek wordt en jezelf terugkoopt van de verzekering.

Maar ja zo lang mensen klakeloos zulke dingen aan nemen en gewoon doen lacht een verzekeringsmaatschappij en wordt zijn salaris er weer van betaald.

Natuurlijk heb je hier gelijk in, maar asl ik mijn paard noet verzeker, dan kan ik niet bijv een koliek operatie van 5000 euro betalen.
Als dat in het eerste of 2e jaar gebeurd, dan heb je echt nog geen 5000 gespaard ;)

En als ik m ijn paard voor 9000 euro verzeker en ik laat de verzekering uitbetalen, dan klinkt heel cru, maar dan kan ik wel weer een nieuw paard kopen voor dat bedrag.

Als je praat over een verzekerde waarde van zo'n 3000euro, is dat een heel ander vehaal!
Het ligt er denk ik maar net aan hoe iemand hiet tegen aan kijkt.

Maar ik kan je verzekeren ( :') ) dat ze aan mijn merrie geen roggel verdiend hebben hoor!

Almighty

Ik denk dat je gewoon niet wil weten als je er in gaat verdiepen hoe vuil dat stukje wereld eigenlijk nog is en nog lang niet goed geregeld is en nog steeds heel veel vuil spel gespeelt kan worden. Niet alleen door verzekeringen en slachterijen enz...je wil het gewoon niet weten als je er ooit in durft te verdiepen.

je moet niet alles klakkeloos aannemen dat als ze het op papier geven dat het ook allemaal echt zo gaat. Checken wordt het dan zoals je nu doet dat het daadwerkelijk klopt. Helaas...

vencedor

Citaat:
Als het volgens de regels was gegaan, had het KWPN nu toch wel allang zijn papieren moeten hebben en had hij als overleden geregistreerd moeten staan.
De slager heeft hem zelf opgehaald die bewuste donkere woensdag :-(
Hij kon mij vanmiddag vertellen dat in 2006 hij inderdaad de paspoorten naar het PVE stuurde en die het dan weer naar het KWPN moesten sturen voor verdere afhandeling. Maar dat ze in 2006 nog niet zo nauw waren met de regels.
Ik laat hem eerst maar in zijn administratie spitten, want ik ben nu toch al te laat met bellen met het PVE om daar te informeren. Als hij van de week nog geen uitsluitsel kan geven, neem ik inderdaad contact op met het PVE
.

wat natuurlijk ook kan is dat jou paard wel overleden is en dat er nu een ander paard met zijn papieren rondloopt?