Mag je soms met een trailer met paard over de vluchtstrook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Mag je soms met een trailer met paard over de vluchtstrook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:28

Naar aanleiding van dit topic:
Nouvel @ [TAO] trailer-rit met warm weer

Was ik benieuwd of je bij zeer hoge temperaturen over de vluchtstrook mag rijden met trailer en paard tot de volgende afslag als het verkeer ineens vast loopt?
Dit klinkt wel aantrekkelijk en zelfs aannemelijk, maar ik wil het toch wel graag zeker weten voordat ik het zou doen.

Iemand die hier meer over weet?

Emori

Re: Mag je soms met een trailer met paard over de vluchtstrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:32

ik schop diegene waarvan ik heb het gehoord ff naar dit topic :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:34

Doe maar :D , dan kunnen we daar allemaal naar verwijzen als we op de bon geslingerd worden op de vluchtstrook.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:37

hey lijkt mij dat het gewoon niet mag
alleen bij pech mag je zo ver mogelijk rechts in de berm parkeren thats it voor onzin de vluchtstrook gebruiken kost je geloof ik 90 of 130 euro.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:39

Ik dacht zelfs dat het 240 Euro kost, daarom wil ik het ook zeker weten voordat ik het zou doen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:41

tja dan zou ik ook geen poging doen nee.
de vluchtstrook hoort ook vrij te blijven voor eventuele hulpdiensten natuurlijk maar om nu met je paard in de trailer in de file te staan lijkt me ook geen pretje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:42

Nee dat mag absoluut niet :D :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:42

Het lijkt me dat het niet mag, maar stel nou dat het wel gebeurd en je bent écht bang dat het te warm wordt voor je paardje e.d.
Zou je dan niet 112/politie(oid) kunnen bellen met de vraag of je op de vluchtstrook verder mag rijden naar dichtsbijzijnde tankstation of afslag :o

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:43

ik zou het ook niet doen ,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:46

mag dus echt niet!!
was laatst alleen op het nieuws, dat ze bij sommige lang durende files mensen eruit haalden met bejaarden, kleine kinderen en trailers, en doe mochten onder begeleiding!!!! over vluchtstrook

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:46

MET toestemming zou het misschien in bijzondere gevallen onder begeleiding mogen........

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:47

Ik kan me met dit weer maar 1 situatie bedenken waarin het echt nodig om met de trailer te rijden, een medisch noodgeval. En dan zou ik inderdaad zonder pardon de vluchtstrook op rijden.
Maar als het voor een les of een wedstrijd is en ik kom in een onverwachte file terecht, dan denk ik dat ik de eerste de beste afrit neem en omdraai, naar huis toe.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:49

Die file waar Lyn_nikita het over had was er eentje die 3 uur vast heeft gestaan bij 35 graden. Maar je mag NOOIT zelf beslissen om over de vluchtstrook te rijden.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:52

Misschien was ik niet helemaal duidelijk.

Het ging niet over zomaar in de file komen en over de vluchtstrook er langs. Maar specifiek met dit warme weer.
Als het bijv. boven de 30 graden is en je komt vast te staan. Moet je dan wachten tot je paard onwel wordt?

Wie zou je eventueel kunnen bellen om er wel langs te kunnen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:54

dat begreep ik wel hoor Myca :D :D maar dan alsnog mag dat niet :)

Wie je kan bellen is de politie en toestemming vragen, dan komen zij je wel ophalen en mag je onder begeleiding van hun uit de file.......... maar dan moet je paard denk ik eerst half voor dood in de trailer liggen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:54

Ik ben erg benieuwd.. Als het 30 graden zou zijn zou ik het overigens wel doen. Liever een boete dat een paard dat onwel wordt met als gevolg trailer op zn kant.

Moet morgenmiddag mijn paard uit de kliniek halen (weersvoorspelling tussen de 30-35 graden) , mocht er dan file zijn dan ga ik over de vluchtstrook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:55

ik denk de politie, en kunnen hun je wel verder helpen
maar ik zou zowieso eerst eens kijken of het nodig is om met je paard weg te gaan met zulk weer

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:55

lieve mensen, denken jullie ook na over het gevaar wat een ritje over vluchtstrook kan zijn??
is niet voor niks zulke hoge boete
er kan altijd een auto ineens vluchtstrook opkomen, of een hulpdienst langs moeten, wat dan??
zoek dan gewoon een alternatieve route bij een file
eerste afslag eraf en ga binnen door rijden....
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-07-10 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:56

Ik denk dat ik die regel dan toch zou overtreden voordat mijn paard half dood is.

Natuurlijk moet je het je paard besparen om in zo'n situatie te komen, maar onverwacht kan er van alles gebeuren.

Ik had laatst mazzel. De eerste tropische dag van het jaar, midden op de dag en een ongeluk op de A1.
Nou kon ik nog net een afslag af en een omweg maken. Maar het zou ook kunnen dat je echt geen kant meer op kan.
Laatst bijgewerkt door Myca op 08-07-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:57

Lynn_Nikita schreef:
lieve mensen, denken jullie ook na over het gevaar wat een ritje over vluchtstrook kan zijn??
is niet voor niks zulke hoge boete
er kan altijd een auto ineens vluchtstrook opkomen, of een hulpdienst langs moeten, wat dan??
zoek dan gewoon een alternatieve route bij een file
eerste afslag eraf en ga binnen door rijden....

Als je rustig blijft rijden is er geen enkel probleem? Wordt wel vervelend als er een ambulance/brandweer achterop komt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:00

Myca schreef:
Het ging niet over zomaar in de file komen en over de vluchtstrook er langs. Maar specifiek met dit warme weer.
Als het bijv. boven de 30 graden is en je komt vast te staan. Moet je dan wachten tot je paard onwel wordt?

Niet wachten , als het niet heel nodig is er gewoon niet aan beginnen om met die trailer de weg op te gaan :)*
Enkel spoedeisende Da / Kliniek ritjes, dan kan je altijd nog even de politie bellen en vragen om hulp, of eventuele oplossing.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:02

Het mag niet... Weet ik zeker. Maar toch zou ik het zelf wel doen indien er een ongeluk en 25 gr of warmer is...
Ik zou dan gewoon met 20 tot 30 km per uur er langs gaan..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:03

Natuurlijk mag dit niet !!

Het ligt anders als je paard echt ziek wordt van de hitte, maar gewoon een file voorbij rijden lijkt me niet.

Dan wil ik dat namelijk ook als ik de hond in mijn auto zonder airco heb liggen..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:07

ik heb ooit de cursus EHBO voor paard en ruiter gedaan, daar is me verteld dat als je een medisch noodgeval hebt met je paard en je komt in de file of weet dit al van te voren, dat je dan de politie kan bellen en dat ze je dan onder begeleiding langs de file loodsen.
dit had ik op stal waar ik toen stond verteld en en niet lang erna kwam er een paard in het draad , de eiegenaar heeft toen de politie gebeld en zij is keurig onder begeleiding naar de kliniek gebracht.
dus ik kan me voorstellen dat als je met 35 graden met je paard in de file terecht komt, dat dat ook een noodgeval kan worden en dan daarvoor de zelfde regels gelden, dus alleen onder begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:11

nee dit mag niet. Maar als je paard t al nie uit zou houden in de trailer waarom zet je hem er dan op? ( uitzondering spoedgevallen ). Voor les? Is t daar dan ook niet te warm voor?

stel mensen besluiten zomaar ff op de vluchtstrook te rijden en ff verder ligt iemand zowat dood te gaan ( hart aan val, ongeluk ) en jij hinderd de hulpdiensten en iemand overleefd t dan nie omdat de hulp te laat is ofzo, heb jij dat mooi op je geweten! Een trailer neemt behoorlijk veel plek in op de vluchtstrook naast een file en daar kan ej met een ambulance busje echt nie makkelijk langs dan