Het zit namelijk zo, we zitten erover te denken om Vita te verkopen.. Ik kan al in tranen uitbarsten als ik er alleen al aan denk, het is mijn eerste pony en mijn beste maatje die ik het liefs mijn hele leven bij me zou houden. Maarja je moet ook aan het paard denken. De tijd dat we vollop trainden en wedstrijden reden vond ze ontzettend leuk. Ik rij haar nu 'nog maar' 3/4 per week, maar of ik daar tijd en motivatie voor blijf houden weet ik niet. Het is absoluut niet zo dat ze het nu slecht heeft, ze staat 24/7 buiten met andere paarden in een groot mooi weiland, in een omgeving waar veel paarden alleen maar van kunnen dromen
Maar toch denk ik dat het leuker voor haar is als ze net zo'n huis als hier zou vinden met alleen (nog) meer aandacht. Maar met al die verhalen over paard verkocht als grasmaaier, toch weer in de sport terechtgekomen en die handelaar van laatst op sbs6, durf ik het eigenlijk niet aan om haar te verkopen. Ook al lijken de mensen waar je haar aan verkoopt misschien ontzettend aardig, klikt het allemaal en ziet het er daar ook allemaal prima uit, toch weet je het maar nooit tegenwoordig.
Daarom zou ik graag een (waterdicht!!!) contract opstellen, waardoor ik me geen zorgen hoef te maken over haar toekomst. Ik heb namelijk nogal veel eisen aan een eventueel nieuw thuis, omdat ik zeker wil zijn dat ze erop vooruit gaat. Eisen zoals, geen pensionstal, zomers 24/7 buiten, swinter sowieso over dag weidegang, veel aandacht, iemand die goed kan rijden, verstand heeft van paarden enzovoort.
Ik neem aan dat dit niet haalbaar is in een contract?

Maar het belangrijkste vind ik dat wij het recht houden op terugkoop als de nieuwe eigenaren haar besluiten te verkopen. Is het haalbaar om hiervoor een contract op te stellen waar ze echt niet onderuit kunnen komen? Ze kunnen haar toch eigenlijk gewoon doorverkopen, zonder dat ik het doorheb?
Alvast bedankt!
heb de zoekfunctie gebruikt en vond eigenlijk alleen een topic over een bepaalde situatie die niet erg op de mijne leek

Of stel je soms erg hoge eisen aan een bijrijder? Ik heb je profiel even bekeken en het is een leuk paardje.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je geen goede bijrijdster kunt vinden die het geweldig vindt om zo'n dier recreatief te berijden. Zelf heb ik een tinker en daarmee kom je dus ook niet hoog in de dressuur- of springsport, maar ik heb twee enthousiaste bijrijdsters die 'm 't liefste elke dag zouden doen