DA rekening wel erg hoog, klopt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

DA rekening wel erg hoog, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:37

Poosje terug heb ik de veearts laten komen omdat mijn paardje veel jeuk had en mijn vriendin dr paardje had een opgezette uier

Nou goed, heb ik dus een nieuwe DA, die maar 1 malige gehad voor influenza prik en ja wist wel dat ze duur waren,maar dit vind ik toch alles slaan :oo

Afijn paarden hebben beide een kleine injectie gekregen met hetzelfde spul.....stelde niet zoveel voor

Krijg ik dus de rekening binnen en moet ik betalen:
voorrijkosten a 36,50
2 x consult paard 25,00 = dus 50,-
en dan nog de prikken erbij kom ik op een totaal van 139,36 :oo :oo

Nou kan ik misschien abuis zijn hoor,maar ik heb altijd begrepen dat de voorrijkosten incl consult is.....
best dat er voor 1 paard extra dan een eventuele extra consult gerekend kan worden ,maar nu betaal ik alleen voor het kijken naar mijn paard dus al 61,50? :?
Dus ik heb de dierenkliniek gebeld maar telkens was de vrouw van de administratie er niet...prima dan mailen we ff toch?
krijg ik terug dat het normaal is, en dat alleen bij influenza het consult inzit bij de voorrijkosten...

Nou heb ik dus totaal geen ervaring met veel DA's op het terrein (en gelukkig maar)
maar ik heb hier wel het idee een beetje genaaid te worden...

wat denken jullie ervan? toch nog even verder discussieren erover of gewoon maar slikken en betalen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:39

tja ik vind het vrij prijzig, maar het kan wel, mijn DA rekent 25 euro voorrijkosten geen consult maar wel bv onderzoekskosten a 20 euro en dan nog de enting van 28,50, maar voor alleen enten rekent hij geen onderzoekskosten
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 21-06-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:40

Allemachtig, heel snel een andere veearts zoeken! Voorrijdkosten € 36,50!!! Hoe verzinnen ze het!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:49

als ik de monteur voor de wasmachine laat komen dan ben ik wel 65 euro kwijt aan voorrijdkosten, en dan heeft ie ook nog niets gedaan..... en die heeft vast niet zo lang gestudeerd als een dierenarts... ik vind het heel redelijk deze prijzen. Het kost toch ook tijd en benzine om voor te komen rijden, en dat hij dan maar 25 euro rekent om je paard na te kijken (wat bij influenza idd meestal niet hoeft) vind ik ook niet al te duur.. tja, en wat de medicijnen kosten daar heeft de dierenarts niet al te veel over te zeggen. Ik vind het dus wel meevallen.

Tjitske01

Re: DA rekening wel erg hoog, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:55

hallo zeg,
ga maar een andere DA vinden,
veel te duur....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:57

juval schreef:
als ik de monteur voor de wasmachine laat komen dan ben ik wel 65 euro kwijt aan voorrijdkosten, en dan heeft ie ook nog niets gedaan..... en die heeft vast niet zo lang gestudeerd als een dierenarts... ik vind het heel redelijk deze prijzen. Het kost toch ook tijd en benzine om voor te komen rijden, en dat hij dan maar 25 euro rekent om je paard na te kijken (wat bij influenza idd meestal niet hoeft) vind ik ook niet al te duur.. tja, en wat de medicijnen kosten daar heeft de dierenarts niet al te veel over te zeggen. Ik vind het dus wel meevallen.

maar als de concurrent maar 27,50 vraagt (bijna alle concurrenten overigens) dan klopt het toch niet?
ik wist dit echt niet hoor van deze DA, anders had ik ze nooit gebeld
bij deze zijn ze mij dan ook als klant verloren!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:20

Bij ons in het noorden is het ook zo duur. Ik ga voor enten naar het paardenspreekuur. Scheelt weer voorrijkosten. Als ze bij je buren komen rekenen zij ook voorrijkosten als is het maar 2m verder..
DA is vrij om te vragen wat hij wil..

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:23

2 x consult paard 25,00 = dus 50,- en ze staan op hetzelfde adres?
Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 21-06-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:24

Ik betaal hier voor 2 pony's te enten in totaal 60,- euro.
De veearts komt zelf uit Putten,een dorp verder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:25

Oeps dan hebben wij nog geluk,ik vond onze dierenarts ook niet goedkoop,maar wij betalen 28 euro voorijkosten ,en geen consult.zal gelijk niet meer mopperen als ik mijn rekening nog eens krijg :o

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:28

Ja gestoord, die van ons net zo duur. Terwijl die op 5min rijden zit...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:32

ikdoemaarwat schreef:
juval schreef:

maar als de concurrent maar 27,50 vraagt (bijna alle concurrenten overigens) dan klopt het toch niet?
ik wist dit echt niet hoor van deze DA, anders had ik ze nooit gebeld
bij deze zijn ze mij dan ook als klant verloren!

Dan moet je naar de concurent gaan. Ik vind dit ook redelijk normaal, die mensen moet toch ook wat verdienen. Als de dame van de administratie het al heeft nagekeken zou ik gewoon betalen.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:34

ik heb er laatst ook zo een gehad 3 spuitejes en 2x langs komen... 184,75..... ik ga ook naar een ander vind het ECHT teveel!
en toen kreeg ik een week later er nog een van 65 euro voor de medicatie :S

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:35

Heb ff de rekening er bij gehaald, maar hier reken zeg geen voorrijkosten alleen visite. Wel verschil tussen gewoon, extra en nacht. Maar toen ik mijn merrie liet scannen op dracht alleen visite en het scannen zelf, Toen een ander paard tegen haar been had getrapt ook alleen visite en toen de nageboorte er niet af kwam en 2 dagen later omdat het niet goed leek te gaan (zat tegen ontsteking aan, waren net optijd) ook alleen visite, lijkt me dat ze de benzine kosten er bij rekenen. En de kliniek is in Veenendaal en pony staat in Bennekom. Bij mij is er dus nooit onderzoekskosten gerekend. DA is niet goedkoop, maar lijkt me wel dubbel op zo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:44

Kabouterdans schreef:

ja paarden stonden zelfs letterlijk naast elkaar op stal!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:44

chocobroodje schreef:
Dan moet je naar de concurent gaan. Ik vind dit ook redelijk normaal, die mensen moet toch ook wat verdienen. Als de dame van de administratie het al heeft nagekeken zou ik gewoon betalen.

nou ik heb dus het gevoel gewoon maar weggewimpeld te worden en makkelijk verdiend idee krijg ik ervan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:47

conejo schreef:
Heb ff de rekening er bij gehaald, maar hier reken zeg geen voorrijkosten alleen visite. Wel verschil tussen gewoon, extra en nacht. Maar toen ik mijn merrie liet scannen op dracht alleen visite en het scannen zelf, Toen een ander paard tegen haar been had getrapt ook alleen visite en toen de nageboorte er niet af kwam en 2 dagen later omdat het niet goed leek te gaan (zat tegen ontsteking aan, waren net optijd) ook alleen visite, lijkt me dat ze de benzine kosten er bij rekenen. En de kliniek is in Veenendaal en pony staat in Bennekom. Bij mij is er dus nooit onderzoekskosten gerekend. DA is niet goedkoop, maar lijkt me wel dubbel op zo.

idd dat dubbelop gevoel heb ik dus ook, en vind dat niet kloppen :n

heb nog een mail naar aanleiding van haar laatste mail gestuurd,maar krijg gewoon botweg geen reactie meer :(

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:52

Hier ook een rekening waarbij je wel even 3x kijkt of het wel klopt.. Ook hoge voorrijd kosten terwijl het zo goed als naast de deur is..

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:53

ik zou dus echt naar een andere DA gaan.
ik betaal 20 euro voorrijkosten, en enting ook 20 euro per paard, dus ben elke keer voor allebei mijn paarden 60 euro kwijt.
maar als het in het weekend is, is het natuurlijk wel duurder, maar dat zal het niet zijn denk ik?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:53

Best wel veel ja.
Wat mag ik blij zijn met de dierenarts hier. Laats ook de DA nodig voor een ongelukje van mijn merrie. Maar de rekening viel heel erg mee!

Tja aan de ene kant vind ik dat een dierenarts echt wel wat extra mag verdienen ze staan immer letterlijk dag en nacht voor je klaar. Hier dan toch. Dus ja als je het te duur vind gewoon naar een ander gaan.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:54

ikdoemaarwat schreef:
Kabouterdans schreef:

ja paarden stonden zelfs letterlijk naast elkaar op stal!

Dat is logisch.
Paarden staan bij elkaar, dus voorrijkosten (die ik overigens normaal vind qua hoogte) wordt maar 1x berekend. Maar consult is onderzoek van het paard. Het ging om 2 paarden, dus 2 onderzoeken, dus 2x onderzoekskosten. Voorrijkosten/visitekosten en onderzoekskosten zijn verschillende zaken die je uit elkaar moet houden.
Tja, helaas lopen de rekeningen snel op, maar ik vind dit geen vreemde rekening om eerlijk te zijn. Ik betaal hier (op de veluwe) bij beide klinieken die in de buurt zitten zo'n beetje hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Horseware op 21-06-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:54

S__L schreef:
Hier ook een rekening waarbij je wel even 3x kijkt of het wel klopt.. Ook hoge voorrijd kosten terwijl het zo goed als naast de deur is..

Dat doet er toch niet toe?
Als ze nu van de hele andere kant komen dan moeten ze verder rijden. Ze berekenen niet vanaf hun kliniek. Maar voor het rondrijden.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:56

S__L schreef:

Maar de DA komt vaak niet vanaf de kliniek, maar is de hele dag aan het rijden. kan dus best zijn dat hij van verder moet komen.
Als je berekent wat er aan overgehouden wordt als je rekening houdt met alles (afschrijving auto, benzine, uurtarief DA voor de tijd dat hij in de auto zit) is het eigenlijk best een logisch tarief.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:57

Ooh ja, dat kan natuurlijk ook nog!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 23:01

Horseware schreef:
Dat is logisch.
Paarden staan bij elkaar, dus voorrijkosten (die ik overigens normaal vind qua hoogte) wordt maar 1x berekend. Maar consult is onderzoek van het paard. Het ging om 2 paarden, dus 2 onderzoeken, dus 2x onderzoekskosten. Voorrijkosten/visitekosten en onderzoekskosten zijn verschillende zaken die je uit elkaar moet houden.
Tja, helaas lopen de rekeningen snel op, maar ik vind dit geen vreemde rekening om eerlijk te zijn. Ik betaal hier (op de veluwe) bij beide klinieken die in de buurt zitten zo'n beetje hetzelfde.

en waarom was dat bij eerdere rekening dan niet? en waarom berekenen de andere da's dit dan ook niet?